معمایی با الگوی ساده اما راه حلی متفاوت

برای حل معما احتیاج به دقت فراوان است زیرا برخی از معماها با تصویری که از خود نشان می دهند متفاوت است و برای حلشان راه متفاوتی را باید در نظر گرفت .

معما‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که شاید اکثریت افراد در دنیا نمیتوانند آن را به راحتی حل کنند و افرادی که شاید نابغه باشند بتوانند آن را حل کنند. با این حال طبیعی است که بگوییم معما‌های سخت توسط نابغهها درست میشوند و یا طراحی میشوند و توسط نابغه‌های دیگر پاسخ داده میشوند.

اگر شما هم تابحال به این نکته توجه کرده اید که برای حل بسیاری از معما‌ها نیاز نیست که آنچنان که لازم است دقت کنیم و فقط با نگاهی ساده میتوان به جواب آن‌ها دست پیدا کرد باید بگوییم شما تنها نیستید. بسیاری از پیچیده‌ترین معما‌ها نیز از الگو‌هایی ساده پیروی میکنند که فقط لازم است الگو‌های پنهان در آن‌ها ها را پیدا کنیم و با کنار هم گذاشتن تیکه تیکه‌های این الگو مانند یک پازل به راحتی میتوان به جواب آن دست پیدا کرد.

معمایی که ما در اینجا به شما نشان خواهیم داد در واقع از همین قاعده پیروی میکند. الگو ساده‌ای دارد و جواب ساده‌ای نیز دارد. برای پیدا کردن جواب آن نیز لازم نیست از محاسبات پیچیده ریاضی استفاده کنید فقط کافی است خیلی ساده به الگوی پنهان در آن پی ببرید الگویی که هر روزه ممکن است در زندگی آن را انجام دهیم.

و، اما تصویر معمایی با الگوی ساده

شاید شما فکر می‌کنید که در این نمودار کوچک عدد شش در فضای خالی قرار دارد. اما اینطور نیست! آیا می‌دانید چه چیزی باید در جای خالی قرار بگیرد؟

برای حل این معما لازم نیست که یک نابغه ریاضی باشید. هرچند آنچه در حل این مسئله کمک می‌کند، کمی دانش در مورد ماشین است. دلیل آن این است که فضای خالی باید با “R” برای “دنده عقب” پر شود! اعتراف می‌کنیم، همانطور که گفتیم دقیقا الگویی که هرروزه ممکن است برای شما هم تکرار شود.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

۷ مدل معمای چالشی با موضوعات جالب همراه با پاسخ درست

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا