معنی واژه اینورتر در حل جدول

اگر معنی واژه اینورتر را نمی دانید ، ما در این مطلب از بلاگ جدول یاب معنی واژه اینورتر در حل جدول را مورد بررسی قرار داده ایم ، لطفا تا انتها با ما همراه باشید :معنی واژه اینورتر

اینورتر چیست؟

اینورتر (به انگلیسی: Inverter) یا (مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب) به المان‌هایی گفته می‌شود که می تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند. فرکانس و سطح ولتاژی تولیدی توسط این قطعه الکترونیکی، توسط تقویت‌کننده‌ها به سطح ولتاژ و فرکانس دلخواه تبدیل می گردد.

معنی های دیگر: برگرداننده، معکوس کننده، وارون ساز

ویژگی های اینورتر

کاهش انرژی مصرفی و لذا کاهش هزینه برق، کاهش جریان راه اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور ، امکان تغییر سرعت موتور، امکان تغییر جهت حرکت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است، امکان کنترل از راه دور، ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور، برنامه ریزی کردن حرکت.

اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص داده و متناسب با همان بار، به موتور جریان می دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور کمتر است. دستگاهی الکترونیکی است که بوسیله آن می توان سرعت موتورهای سه فاز را تغییر داد.

کاربردها و مزایای اینورتر

• تنظیم کننده سرعت موتور (کنترل دور)

• تغییر دهنده جهت دور به راحتی و بدون نیاز به کنتاکتور

• روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق اصلی

• کاهش ضربه های مکانیکی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مکانیکی

• حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

• در اکثر کاربردها حذف کامل جریان راه اندازی موتور

• کنترل فرایند بهبود یافته با تطبیق جریان خروجی پمپ یا فشار بطور مستقیم با الزامات فرایند، در مقایسه با دیگر اشکال کنترل، تغییرات کوچک می‌توانند بسرعت با یک اینورتر (VSD) اصلاح شوند که عملکرد فرایند را بهبود می‌بخشد. وقتیکه دستگاه کنترل میزان تغییراتی را ارائه می‌دهد که بطور نامحدود واقعاً متغیر می‌باشند، احتمال کمتری از نوسان فشار یا جریان وجود دارد.

• بهترین راه برای تصحیح سطح ولتاژ میانگین در موتور های توان کم فقط توسط اینور تر ها قابل جبران شدن است.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

معنی واژه تلورانس در حل جدول

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا