معین شریفی جوان ۳۶ ساله که در جنگل کردکوی ناپدید شده است، کیست؟ + سرانجام وی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره معین شریفی جوان ۳۶ ساله که در جنگل کردکوی ناپدید شده است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. معین شریفی جوان ۳۶ ساله که دو دختر دوقلوی یک ساله نیز دارد، یازده روز قبل برای پیاده‌ روی به مناطق بالادست پارک جنگلی کردکوی رفته بود و از آن زمان تا به امروز با وجود تلاش‌ فراوان، خبری از او نیست!

بد نیست بدانید نام کردکوی از تیر ماه امسال با ماجرای گمشدن سها رضانژاد ، دختر طبیعت‌ گرد بر روی زبان ‌ها افتاد! سها رضانژاد که ۱۹ تیر ماه به همراه تیم ۲۵ نفره گردشگری از تهران وارد ارتفاعات جهان نما از توابع شهرستان کردکوی شد و از ساعت ۸ صبح فردای آن روز از محل چادر خود خارج شد و دیگر به چادر بازنگشت! تا اینکه پیکر بی ‌جان او چندین روز بعد (۲۸ روز بعد) در فاصله زیادی از کمپ گروه و در کنار رودخانه‌ ای در پایین‌ دست پیدا شد.

پزشکی قانونی گلستان بعد از معاینه اولیه جسد سها رضانژاد اعلام کرد که هیچ نشانه ‌ای از قتل در جسد این خانم پیدا نکرده است و با توجه به فاسد شدن بخش زیادی از جسد، امکان بررسی دقیق علت مرگ نیاز به زمان بیشتری دارد.

ابهامات درباره علت اینکه چرا سها رضانژاد از ارتفاع به پایین پرت شده است، همچنان به قوت خود باقی است و تحقیقات در این زمینه همچنان از سوی دستگاه‌ های انتظامی و قضایی ادامه دارد.

البته معین شریفی در گوشه دیگری از عرصه ‌های جنگلی شهرستان کردکوی گمشده است و با جایی که آن اتفاق برای سها رضانژاد افتاده است، فاصله دارد. اکنون که ۱۱ روز از زمان گمشدن معین می ‌گذرد، با وجود تلاش مستمر نیروهای مختلف، هیچ رد و نشانی از او پیدا نشده است و سرنوشت او در ابهام قرار دارد.

ساعت ۱۰ شب روز سه ‌شنبه بعد از آنکه معین شریفی به خانه بازنگشت، خانواده دلواپس او شدند و به محلی که برای پیاده ‌روی رفته بود، مراجعه کردند و دیدند که ماشین معین در کنار جاده پارک است ولی خبری از خود او نیست. این سومین بار بود که معین این مسیر که در بالادست پارک جنگلی کردکوی در مسیر جاده درازنو قرار دارد را برای پیاده ‌روی انتخاب کرده بود. ماشین خود را کنار خیابان پارک و بعد از آن مسافتی را حدود یک ساعت پیاده ‌روی می ‌کرد.

آخرین باری که معین شریفی را دیدند ساعت ۶ عصر سه‌ شنبه بود که در کنار ماشین خود در محدوده خیابانک در بالادست پارک جنگلی در حال تعویض لباس خود برای پیاده ‌روی بود. معین شریفی اهل کوهنوردی نبود اما پیاده ‌روی انجام می ‌داد. مسیری که معین پیاده ‌روی می‌ کرده است در نزدیکی محل کندوی عسل پدر او بود و به همین خاطر با جنگل منطقه آشنا بود.

حسین باقری ، رئیس جمعیت هلال‌ احمر کردکوی در این باره می گوید: از زمانی که مفقود شدن این جوان اطلاع داده شده است، نیروهای ما (تیم ‌های امدادگر و نجات گر و آنست جمعیت هلال‌احمر، کوهنوردان، نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و مردم محلی شهرستان) به‌ طور مستمر در منطقه حضور دارند. تا به امروز که ۱۱ روز از عملیات جستجو می‌ گذرد، هیچ نشانه ‌ای از این جوان پیدا نشده است.

در روزهای اول با تعداد ۱۳ تیم پنج نفره منطقه را جستجو می‌ کردیم و جستجو شبانه هم انجام می ‌گرفت. در ادامه با تعداد تیم ‌های کمتر به‌ صورت موردی و جزئی ‌تر نقاطی که مشکوک بوده را جستجو می ‌کردیم. طی این مدت حتی گودال‌ های عمیق در چندین نقطه را در پی یافتن نشانه‌ ای از این جوان به ‌خوبی گشت زنی کردیم. “

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب کردکوی چند روز قبل گفت که فعلا اظهارنظر درباره جنایی بودن این پرونده زود است و باید منتظر نتیجه جستجوها ماند و البته چند نفری به‌ عنوان مطلع و مظنون به شعبه اول بازپرسی کردکوی فراخوانده شده ‌اند و تحقیقات در حال انجام است.

البته پدر معین شریفی می گوید که پسر وی، فرد آرامی بود و کسی با او دشمنی نداشت.

یکی از فرضیه هایی که با توجه به کوهستانی و جنگلی بودن منطقه حتی در زمان مفقود شدن سها رضانژاد نیز مطرح شده بود و این بار نیز در خصوص معین شریفی مطرح می‌ شود، حمله حیوان است! موضوعی که محمود شکیبا ، رئیس اداره حیات ‌وحش محیط زیست گلستان آن را رد می‌ کند.

او می گوید: تاکنون موردی را در استان نداشتیم که انسانی بر اثر حمله حیوان وحشی، کشته شود. در چند موردی هم که حمله حیوان به انسان را داشتیم، حیوان قصد حمله نداشته و صرفاً از خودش دفاع کرده و بعد از زخمی کردن انسان، از محل گریخته است. اگر هم چنین اتفاقی برای این جوان رخ داده باشد، حیوان که لباس ‌ها را نمی‌ خورد؛ حتما آثاری از جمله لباس بر جای خواهند ماند.

ابراهیم قدمنان ، فرماندار کردکوی نیز در این باره می گوید: یکی از فرضیه ها این بود که اگر این جوان با خودرو برخورد یا به دره پرت شده باشد که می ‌بایست در دره‌ های مسیر جاده باشد ولی با استفاده نیروهای امدادی و حتی هلی شات دو طرف جاده بررسی شد اما چیزی پیدا نشد.

اما ۲۱ دی ماه جاری محمدسعید فاصل دادگر، فرمانده انتظامی گلستان در نشست خبری با خبرنگاران استان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص این پرونده اظهار کرد که سرنخ‌ هایی در این پرونده به دست آمده است اما قطعی نیست و تحقیقات در حال انجام است!

مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان نیز در این نشست بیان کرد:

” این پرونده بسیار پیچیده است و این فرد از ابعاد شخصیتی خاصی برخوردار بوده است و بررسی‌ های بسیاری را برای این پرونده انجام داده ‌ایم و تمام تلاش ‌های اطلاعاتی و پلیسی انجام شده است و در تلاش هستیم هر چه زودتر این فرد پیدا شود. “

اما از صبح امروز ۲۸ دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی سرنخ جدیدی در این پرونده کشف شد! شب گذشته فردی که در حال تردد در جنگل کردکوی بوده است، در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری کشف محل خودروی معین شریفی، گوشی تلفن همراه و کفشی که گفته می ‌شود برای این فرد مفقودی است را کشف کرده است و موضوع را به پلیس گزارش داده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان این موضوع را تائید و اعلام کرد تیم‌ های جست‌ و جو دوباره در محل حاضر شده اند و در حال جست ‌و جو هستند. این نکته لازم به ذکر است در روزهای نخست اعلام مفقودی این فرد، تیم‌ های متعددی از هلال احمر، گروه‌ های کوهنوردی، پلیس و نیروهای مردمی در عملیات جست‌ و جو شرکت کرده و محیط وسیعی از منطقه را مورد پایش و جست‌ و جو قرار دادند.

نبود وجود دوربین نظارت تصویری و مداربسته در ورودی پارک یکی از بزرگ ترین معضلاتی است که در چنین حوادثی کار جست ‌و جو و تحقیق را سخت می ‌کند و متاسفانه با وجود مصوبات مکرر شورای تامین شهرستان و استان در خصوص نصب دوربین‌ های مداربسته و نظارت تصویری برای پایش و کنترل اتفاقات در سطح شهرستان کردکوی به ویژه ورودی پارک جنگلی النگدره اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است که این موضوع مورد گلایه جدی و شدید فرمانده انتظامی گلستان از فرماندار کردکوی قرار گرفت!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا