مهسا میرزا طبیبی رکورددار پرش با نیزه کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره مهسا میرزا طبیبی رکورددار پرش با نیزه خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مهسا میرزا طبیبی از تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد ، روز ۳۰ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی با عبور از مانع ۴ متری برای دومین بار در یک هفته رکورد ملی و باشگاهی ایران را شکست!

او برای اولین بار در تاریخ دو و میدانی زنان ایران رکورد ۴ متر را ثبت کرده است. او ضمن کسب مدال طلا رکورد ملی رده سنی بزرگسالان و رکورد باشگاهی این ماده را بهبود بخشید؛ رکوردی که حالا برای اولین بار به ۴ متر رسیده است!

وی در مصاحبه در این باره می گوید: ” با شیوع بحران کرونا شرایط تمرین خیلی سخت شد و مدتی در منزل و پس از کاهش محدودیت‌ها در پارک‌ تمرین می ‌کردم، اما نمی‌ توانستم تمرین تخصصی پرش با نیزه را انجام دهم. پس از باز شدن سالن تمرینات را شروع و در سه مسابقه مجازی پرش با نیزه شرکت کردم و رکوردهای خوبی زدم. “

وی با اشاره به اینکه در مسابقه جایزه بزرگ شرایط خوبی نداشتم، گفت: ” در این رقابت‌ ها نتوانستم رکوردی ثبت کنم اما با فاصله یک هفته در مرحله اول مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور توانستم رکورد ۳.۷۵ متر را که متعلق به خودم بود، بزنم و با زدن ۳.۹۱ متر رکورد ایران را ارتقا دادم. این رکورد را در فضای باز ایران نداشتم و پیش از این در ترکیه زده بودم.

در سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل نداشتن تجهیزات نتوانستم این رکورد را در ایران بزنم و در ترکیه آن را ارتقا دادم. متاسفانه در آن سال به دلیل نداشتن تجهیزات لازم نتوانستم به بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ میلادی جاکارتا اعزام شوم اما امسال شرایط بهتر و امکانات بیشتر است و نیزه هم دارم. امیدوارم اتفاقات بهتری در آینده برایم بیفتد.

در سال‌ های گذشته با تیم دانشگاه آزاد در مسابقات باشگاهی شرکت می ‌کردم و امسال باشگاه پلیمر خلیج فارس در این بخش تیم ‌داری و در خرید تجیهزات نیز کمک کرد. “

مهسا میرزا طبیبی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فاصله زیادی که با رکورد المپیک ۴.۷۰ متر دارید، آیا در خود می ‌بینید که رکورد ورودی را کسب کنید؟ عنوان کرد: در ۲ سال گذشته به خاطر نداشتن تجهیزات از مسیر پیشرفت دور شدم، اما امسال خیلی امیدوارم تا کارهای بزرگ‌تری انجام دهم و حتی رکورد ورودی المپیک را کسب کنم. هر چند که کار آسانی نیست اما امیدوارم در مسابقات آسیایی رکورد خوبی بزنم و شانس مدال داشته باشم. اگر واقع بین باشم کسب ورودی بازی ‌های المپیک ۲۰۲۱ میلادی غیرممکن نیست اما سخت است. در خودم می ‌بینم که ورودی المپیک بعدی را کسب کنم.

کسب نکردن سهمیه المپیک در بخش زنان در چهار سال گذشته به این دلیل است که دو و میدانی زنان را جدی نمی ‌گرفتند. در دوران مجید کیهانی ، رییس اسبق فدراسیون، رکوردهای خوبی جا به جا می ‌شد اما به مسابقه‌ ای اعزام نمی ‌شدیم. هیچ‌ وقت به خواسته ‌های ما اهمیت نمی ‌دادند.

ورزشکار پرش با نیزه باید مربی و امکانات لازم چون تشک و نیزه مناسب خود را داشته باشد. موفقیت در این ورزش با تمرین بسیار و استفاده از تکنیک‌های درست مقدور است.   “

در انتها بد نیست بدانید مهسا میرزا طبیبی این است که او توسط محسن ربانی ، رکورد دار پرش با نیزه مردان ایران هدایت می ‌شود. محسن ربانی که سال‌ ها قبل در مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران مدال گرفته بود، اکنون تجارب خود را در اختیار مهسا میرزا طبیبی جوان قرار می ‌دهد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا