مهم ترین پیام نوروز آغازی نو است

مهم ترین پیام نوروز آغازی نو است. برخی به دلایل روحی، توان و رغبت شروع تازه را ندارند و ذهن پرآشوب شان، آنان را از شروعی تازه بازمی دارد و آن را بی ثمر جلوه می دهد، در حالی که هر سال خداوند به واسطه طبیعت، این پیام را به ما منتقل می کند که با نوروز، آغاز دوباره اتفاق می افتد؛ چه آغاز پیشین کامل و موفق بوده باشد یا خیر. نوروز، سکویی برای پرش به هوایی تازه و تحولی در درون است تا سالی را با تقرب به خدای نوروز و متفاوت با آنچه تاکنون بوده ایم، آغاز کنیم.عید، بر روان فردی و جمعی افراد جامعه اثر مثبت می گذارد و چون به فرد یا گروه خاصی اختصاص ندارد، در همه جامعه شادی و شعف پدید می آورد. داشتن روحیه شاد در افراد جامعه، در ایجاد حس امیدواری به زندگی و تقویت سلامت روحی و جسمی افراد آن مؤثر است و کارآمدی آنان را افزایش می دهد. جامعه سالم نیز برای پیمودن راه سعادت، نیازمند افرادی باروحیه و به دور از افسردگی است.

همچنین تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای رفع کسالت ها و خستگی هایی است که در طول سال گذشته گریبانگیر افراد شده و از سوی دیگر، فرصتی است تا افراد با مرور برنامه های خود در زندگی روزمره، اهداف خویش را برنامه ریزی کنند. بنابراین، تعطیلات نوروز سبب تجدید قوای جمعی در جامعه می شود و موجب می گردد نیروهای کاری جامعه که بزرگ ترین سرمایه هر کشور است، با نیرو و روحیه دوچندان، خود را برای یک سال کاری دیگر آماده کنند.
امسال نیز مانند سال گذشته در حالی به استقبال نوروز می رویم که مهمانی ناخوانده و آزاردهنده داریم. اکنون تجربیاتمان نسبت به این ویروس بیشتر شده و باید با آگاهی بیشتر با آن مبارزه کنیم تا از خانه هایمان بیرون اندازیم. امسال در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه می کنیم و “حول حالنا الی احسن الحال” را به نیت ریشه کنی بیماری کرونا و بهبود حال همه مبتلایان زمزمه می کنیم تا به امید خدا خیلی زود جشن شکرانه سلامت بگیریم.
در خانه می مانیم تا بهار قشنگ تری داشته باشیم. سال نو مبارک.

مهتاب دهقانی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا