موسیقی راهی برای فرار از مشکلات روزمره‌

مهتاب دهقانی

اکنون بیش از هر زمان دیگری، یافتن شادی در تجربیات روزانه می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد و سلامت روان شما را تقویت و محافظت کند. ازآنجایی‌که بسیاری از ما با اطلاعات مختلف از اخبار و رسانه‌های اجتماعی، خانه‌نشینی طولانی‌مدت، بی‌ثباتی مالی و ناآرامی‌های سیاسی و مدنی درگیر هستیم، یافتن آرامش بیش‌ازپیش دشوار شده است.

مهتاب دهقانی

در حال حاضر، بسیاری از افراد دورکاری دارند، همچنین وظایف و مسئولیت‌های جدیدی برای رفع نیازهای تحصیلی فرزندان خود در خانه را بر عهده گرفتند، این موارد استرس جدیدی در خانواده ایجاد کرده است.

موسیقی می‌تواند به شما کمک کند خاطرات مثبت را به خاطر بیاورید و راهی برای فرار از مشکلات روزمره‌ای که ممکن است با آن روبه رو باشید را فراهم می‌کند. به یادآوردن خاطرات با گوش دادن به موسیقی، روشی آسان و غیرفعال برای تقویت روحیه شما در زمان کار، تمیز کردن منزل یا گذراندن وقت در خانه است.

چشمان خود را ببندید و روی مکان، شخص، دعا یا حتی تعطیلات موردعلاقه خود تمرکز کنید.  نفس بکشید و خود را در این فضا یا شرایط مشاهده کنید. رنگ‌ها، سلیقه‌ها، بافت‌ها و مکالمات را در نظر بگیرید. سعی کنید پنج دقیقه را به لحظه اختصاص دهید، آرام نفس بکشید و بدن خود را آرام کنید. مراقبه منظم به شما کمک می‌کند تا به خاطر داشته باشید تاثیرات کووید-۱۹ مانند انزوا، غم و اندوه موقتی است. شما با تکرار، تجربیات مثبت بیشتری خواهید داشت و این مراقبه‌های کوتاه حتی ممکن است به شما در ایجاد موارد جدید کمک کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا