مکانیزم جالب باز شدن سقف پورشه ۹۱۱ تارگا ۴ مدل ۲۰۲۱ + مشخصات فنی

پورشه «۹۱۱ تارگا ۴»، مدل ۲۰۲۱، یکی از جذاب‌ترین اسپرت‌های بازار جهانی خودرو است. در فیلم زیر، نحوه باز شدن سقف این پورشه را مشاهده می‌کنید.

پورشه 911 تارگا 4 و تارگا 4S مدل 2021 رونمایی شدند

مدل تارگا پورشه ۹۱۱ اولین‌بار در سال ۱۹۶۶ معرفی و این خودرو کوپه به سقف شیشه‌ای عقب مجهز شد. این مدل روباز در نسل پیشین پورشه ۹۱۱ نیز ارائه شد و اکنون برای نسل جدید (نسل ۹۹۲) رونمایی شده است.

البته این خودرو یکی از عجیب‌ترین محصولات پورشه است؛ اما فرق اصلی آن با مدل کابریِت به شیشه‌ی عقب آن برمی‌گردد که در خودرو‌های کلاسیک پورشه ۹۱۱ دیده می‌شود. همانند مدل‌های قدیمی، در غیاب ستون‌های کناری خودرو، میله‌ی محافظ نقره‌ای رنگی حضور دارد و پوشش بازشونده این میله را به فریم جلو وصل می‌کند. طبق ادعای پورشه، سقف بالای این محصول به‌صورت خودکار و در ۱۹ ثانیه باز و بسته شود.

هر دو مدل تارگا ۴ و تارگا ۴S از پیشرانه‌ی سه‌لیتری ۶ سیلندر توربو بهره می‌برند؛ اما خروجی آن‌ها متفاوت است. هر دو از جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی PDK و سامانه‌ی تمام‌چرخ متحرک هوشمند با سامانه‌ی کنترل کشش پورشه‌ به‌صورت استاندارد استفاده می‌کنند. جالب است بدانید مدل تارگا ۴S با جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دستی نیز دردسترس است.

هردو خودرو اسپرت از سامانه‌ی تعلیق هوشمند پورشه بهره می‌برند که سفتی کمک‌فنر‌ها را برای حالات مختلف رانندگی به‌منظور راحتی بیشتر یا فرمان‌پذیری دقیق‌تر، به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. همچنین، جدید‌ترین سامانه‌ی توزیع گشتاور پورشه با داشتن قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و قابلیت توزیع کاملا متغیر گشتاور، روی این دو خودرو نصب است.

پورشه ۹۱۱تارگا ۴تارگا ۴S
پیشرانه۳ لیتری ۶ سیلندر توربو۳ لیتری ۶ سیلندر توربو
قدرت موتور۳۸۰ اسب‌بخار۴۴۴ اسب‌بخار
گشتاور موتور۴۵۰ نیوتن‌متر در ۱،۹۵۰ تا ۵،۰۰۰ دور‌بر‌دقیقه۵۳۰ نیوتن‌متر در ۲،۳۰۰ تا ۵،۰۰۰ دور‌بر‌دقیقه
جعبه‌دنده۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه/ ۷ سرعته دستی
صفر‌ تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت۴/۲ ثانیه۳/۶ ثانیه
سرعت نهایی۲۸۹ کیلومتر‌بر‌ساعت۳۰۴ کیلومتر‌بر‌ساعت
اندازه‌ی رینگ‌های جلو۱۹ اینچ۲۰ اینچ
ابعاد تایر‌های جلو۲۳۵/۴۰۲۴۵/۳۵
اندازه‌ی رینگ‌های عقب۲۰ اینچ۲۱ اینچ
ابعاد تایر‌های عقب۲۹۵/۳۵۳۰۵/۳۰
ترمز‌هاکالیبر‌های ۴ پیستونه همراه دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری در هر چهارچرخکالیبر‌های ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب همراه دیسک‌های ۳۵۰ میلی‌متری
قیمت نسخه پایه۱۲۰ هزار و ۶۵۰ دلار۱۳۶ هزار و ۵۵۰ دلار

پورشه تارگا ۴ و تارگا ۴S پس از مدل‌های توربو و توربو S، گران‌قیمت‌ترین محصولات خانواده‌ی پورشه ۹۱۱ هستند و قرار است از اواخر سال میلادی جاری عرضه شوند.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو پورشه، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا