نائومی اوساکا تنیس باز ژاپنی و بهترین ورزشکار زن جهان در سال ۲۰۲۱ کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره نائومی اوساکا تنیس باز ژاپنی و بهترین ورزشکار زن جهان در سال ۲۰۲۱ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. نائومی اوساکا ، تنیس باز ۲۳ ساله ژاپنی در مراسم اهدای جوایز لاروس که هر ساله برگزار می‌ شود، به عنوان بهترین ورزشکار زن جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی انتخاب شد!همچنین در این مراسم، رافائل نادال ، تنیس باز اسپانیایی نیز توانست به عنوان بهترین ورزشکار مرد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی انتخاب شود.

نائومی اوساکا به عنوان یکی از رهبران جنبش زندگی سیاه‌ پوستان مهم است، در این مراسم با استفاده از ماسکی سیاه که روی آن نام برونا تیلور نوشته شده بود، نسبت به نژاد پرستی و رفتار خشونت آمیز پلیس با رنگین پوستان اعتراض کرد. این اقدام تنیسور ژاپنی در انتخاب وی به عنوان ورزشکار زن سال بی تاثیر نبود! وی اولین تنیس‌ باز زن ژاپنی است که به فینال یک گرنداسلم می‌ رسد و اولین تنیس‌ باز تاریخ کشور خود است که قهرمان گرند اسلم شده‌ است.

اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی بود که توجه‌ ها در سطح بین‌ الملل به سمت او جلب شد؛ یعنی زمانی که وی تنها بیست سال داشت و توانست با شکست سرنا ویلیمز در رقابت‌ های تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا، قهرمان گراند اسلم شود. نائومی اوساکا در حاضر حال با ۱۵ شرکت بزرگ در موضوعات مختلف قرارداد امضا کرده است؛ از جمله شرکت های نایک، نیسان، شیسیدو و یونکس. قرارداد او با شرکت نایک که رقم سالانه آن بیش از ۱۰ میلیون دلار است، تا سال ۲۰۲۵ میلادی ادامه دارد!

اما درباره نائومی اوساکا بد نیست بدانید وی متولد ۱۶ اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی در شهر اوساکا کشور ژاپن از پدری هائیتی و مادری ژاپنی (از تاماکی اوساکا و لئونارد فرانسوا) می باشد. او یک خواهر بزرگ تر به نام ماری دارد که او هم یک تنیس باز حرفه ای است.

وقتی نائومی اوساکا سه ساله بود، خانواده وی از ژاپن به دره استریم، نیویورک در لانگ آیلند نقل مکان کردند تا با پدر و مادر پدرش زندگی کنند. پدر نائومی اوساکا با تماشای مسابقه خواهران ویلیامز در اوپن فرانسه ۱۹۹۹ میلادی تصمیم گرفت که به دختران خود بازی تنیس را آموزش دهد. او که تجربه کمی به عنوان یک تنیس باز داشت، سعی در الگوبرداری از چگونگی آموزش ریچارد ویلیامز به دختران خود داشت که با وجود اینکه هرگز در این ورزش بازی نکرده‌ اند، به دو بازیکن برتر جهان تبدیل شوند!

با توجه به برنامه‌ ریزی دقیق ریچارد برای دخترانش. او پس از اقامت در ایالات متحده، مربیگری نائومی و ماری را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۶ میلادی، خانواده نائومی اوساکا هنگامی که وی هشت یا نه ساله بود، به فلوریدا نقل مکان کردند تا فرصت‌ های بهتری برای آموزش داشته باشند. نائومی اوساکا در دادگاه‌ های عمومی Pembroke Pines تمرین می‌ کرد. هنگامی که او ۱۵ ساله بود، او با آکادمی ISP با پاتریک Tauma شروع به کار کرد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، او به آکادمی تنیس هارولد سلیمان نقل مکان کرد. وی سپس در آکادمی تنیس ProWorld آموزش دید.

اگرچه نائومی اوساکا در ایالات متحده بزرگ شد اما، والدین او تصمیم گرفتند که دخترانشان نماینده ژاپن باشند! والدین او در این باره می گویند:

ما تصمیم گرفتیم که نائومی در سنین کودکی ژاپن را نمایندگی دهد. او در اوزاکا متولد شد و در خانواده ای از فرهنگ ژاپنی و هائیتی بزرگ شد. بسیار ساده، نائومی و خواهرش ماری همیشه ژاپنی را احساس کرده‌ اند به طوری که تنها دلیل منطقی ما بود. این هیچ وقت تصمیمی با انگیزه مالی نبوده است و هرگز تحت تأثیر هیچ فدراسیون ملی قرار نگرفته‌ ایم.

این تصمیم همچنین ممکن است ناشی از عدم علاقه اتحادیه تنیس ایالات متحده آمریکا (USTA) باشد! نائومی اوساکا هنوز یک بازیکن جوان بود. بعدا USTA در ۱۶ سالگی به نائومی این فرصت را داد تا در مرکز آموزش ملی آنها در بوکا راتون آموزش ببیند، اما او این کار را رد کرد.

او در شانزده سالگی وقتی که قهرمان سابق اوپن ایالات متحده آمریکا، سامانتا استوسور را در اولین تور WTA Tour خود در ۲۰۱۴ میلادی استنفورد کلاسیک شکست داد، به شهرت رسید! دو سال بعد، او به اولین فینال WTA خود در Open Pacific Open 2016 ژاپن رسید تا وارد لیست ۵۰ بازیکن برتر WTA شود. نائومی اوساکا در سال ۲۰۱۸ میلادی هنگامی که اولین عنوان WTA خود را در مسابقات قهرمانی هندوستان ولز کسب کرد، توانست به موفقیت در سطح بالای تنیس زنان برسد. در اواخر سال، وی در فینال مسابقات Open US یونایتد قهرمان ۲۳ بار تک نفره گرند اسلم، سرنا ویلیامز را شکست داد و به اولین بازیکن ژاپنی تبدیل شد که عنوان انفرادی گرند اسلم را از آن خود کرد! از ۲۰۱۸ میلادی تا ۲۰۲۰ میلادی، وی در سه سال متوالی قهرمانی گرند اسلم تک نفره را از آن خود کرده‌ است!

جالب است بدانید نائومی اوساکا یکی از پربازدیدترین ورزشکاران در جهان است! وی در سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۱۶ میلیون دلار درآمد فقط از تبلیغات کسب کرده‌ است، که پس از سرنا ویلیامز که ۲۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌ است، مقام دوم او را در میان تمام ورزشکاران زن قرار داده‌ است. سال بعد، او با درآمد ۳۷٫۴ میلیون دلار در مجموع، از جمله ۳۴ میلیون دلار تبلیغات، پردرآمدترین ورزشکار زن در تمام ادوار شد. به‌ طور کلی، وی ۲۹ امین ورزشکار پردرآمد در سال ۲۰۲۰ میلادی و هشتمین ورزشکار پردرآمد در تبلیغات بود!

نائومی اوساکا از سال ۲۰۱۶ میلادی توسط شرکت مدیریت IMG نمایندگی شده‌ است. تولید کننده تجهیزات ورزشی ژاپنی Yonex از سال ۲۰۰۸ میلادی راکت مورد نیاز وی را تهیه کرده‌ است. او با راکت Yonex Ezone 98، مجهز به سیم‌ های Polytour Pro 125 و Rexis 130 بازی می‌ کند. نایک از سال ۲۰۱۹ میلادی، اسپانسر پوشاک او شده‌ است. او قبلا به مدت چهار سال توسط آدیداس حمایت مالی شده بود!

نائومی اوساکا یک سفیر برند در تولیدکننده خودروی ژاپنی نیسان و تولیدکننده الکترونیک ژاپنی Citizen Watch است. وی همچنین چندین شرکت ژاپنی دیگر از جمله تولیدکننده رشته فرنگی Nissin Foods، تولیدکننده لوازم آرایشی Shiseido، ایستگاه پخش Wowow و شرکت هواپیمایی All Nippon Airways (ANA) را نیز تبلیغ می‌ کند.

نائومی اوساکا در اینستاگرام

https://www.instagram.com/naomiosaka

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا