نقد و بررسی همه‌جانبه لیفان ۸۲۰

لیفان 820
لیفان ۸۲۰

یکی از سدان‌های چینی نیمه لوکس که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ در معرض نمایش قرار گرفت، لیفان ۸۲۰ است. هرچند که لیفان ۸۲۰ یک سال پس از معرفی به بازارهای جهانی عرضه شد اما در همان هنگام توانست به‌واسطه طراحی خوب و مشخصات فنی قابل‌قبول فروش خوبی را تجربه کند. لیفان ۸۲۰ در سال ۱۳۹۵ با کمک کرمان موتور به بازارهای ایران رسید. اما برخلاف انتظار نتوانست در بازارهای ایران به فروش خوبی دست پیدا کند. با ادامه این نوشتار همراه شوید تا با نقد و بررسی لیفان ۸۲۰ به علت‌های شکست و پیروزی این خودرو پی ببرید.

نقد و بررسی طراحی لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ با بدنه خوش‌فرم و کشیده خود می‌تواند هر نگاهی را به سوی خود برگرداند. چراغ‌های جلو که بدون هیچ فاصله‌ای در کنار جلوپنجره شش‌ضلعی این خودرو قرار گرفته‌اند، در ظاهر تهاجمی لیفان ۸۲۰ نقش اساسی داشته‌اند. به‌علاوه خطوط شانه‌ای که در امتداد درب‌ها قسمت‌های جلو و عقب را به یکدیگر متصل کرده‌اند، توانسته‌اند شکل عضلانی لیفان ۸۲۰ را بهتر به نمایش بگذارند.

در نمای داخلی لیفان ۸۲۰ می‌توان ردپایی از تویوتا کمری ۲۰۰۸ را مشاهده کرد. هرچند که این طراحی ممکن است چندان به‌روز و مدرن به نظر نرسد، اما در نوع خود حرف‌هایی برای گفتن دارد. علی رفم سادگی دریچه‌های تهویه که در دو طرف داشبورد قرار گرفته‌اند، نحوه چیدمان دکمه‌ها بر روی داشبورد اصلا گیج‌کننده نبوده و رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد. همچنین سازندگان لیفان ۸۲۰ داخل کابین را با استفاده از ترکیب پلاستیک نرم و خشک در نیمه‌های بالایی و پایینی ساخته‌اند که توانسته ظاهر خوب و کیفیت قابل‌قبولی را به کابین این خودرو ببخشد.

نقد و بررسی فنی لیفان ۸۲۰

نیروبخش لیفان ۸۲۰ برای طی مسیر یک پیشرانه ۲٫۴ لیتری است که می‌تواند قدرتی برابر ۱۵۸ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۲۲۱ نیوتن متر تولید کند. نتیجه همکاری این پیشرانه با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک انتقال قدرت تولیدشده به چرخ‌های جلو است. لیفان ۸۲۰ برای رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به زمانی در حدود ۱۰٫۵ ثانیه نیاز دارد که برای یک سدان ۱٫۵ تنی عدد نسبتا قابل‌قبولی است. این خودرو که می‌تواند تجربه رانندگی با سرعتی در حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای شما به ارمغان آورد، برای پیمودن یک مسیر ترکیبی صد کیلومتر به ۸٫۷ لیتر سوخت نیاز دارد.

نقد و بررسی ایمنی لیفان ۸۲۰

لیفان 820
لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ نظیر بسیاری از خودروهای چینی بازار داخلی رنگ تست‌های ایمنی را در زندگی خود ندیده است اما امکانات ایمنی این خودرو می‌تواند تا حدود زیادی شما را راضی نگه دارد. کروز کنترل، کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها، کنترل کشش و پایداری، سنسور و دوربین عقب، ترمز کمکی و ترمز ضد قفل ازجمله امکاناتی است که باعث تسلط بیشتر راننده شده و احتمال وقوع حادثه را کاهش می‌دهد. علاوه بر این‌ها توزیع متعادل نیروی ترمز، ترمز دستی برقی، فرمان هیدرولیکی ۴ حالته، ۶ کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای و کمربندهای ایمنی پیش کشنده باعث کامل‌تر شدن لیست امکانات ایمنی لیفان ۸۲۰ می‌شود.

نقد و بررسی امکانات رفاهی لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ نیز نظیر سایر هم‌وطنان خود در بخش آپشن‌ها سنگ تمام گذاشته و نسبت به بسیاری از رقیبان داخلی شرایط رفاهی بسیار بهتری را برای سرنشینان خود فراهم کرده است. سانروف، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، ایزوفیکس صندلی کودک، ورود و استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ حالت مختلف و تنظیم گودی کمر، صندلی ۴ حالته سرنشین جلو با تنظیم دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، مانیتور ۸ اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو با ورودی‌های AUX، USB و بلوتوث، دکمه‌های کنترلی فرمان، دی‌لایت و اتولایت، چراغ بدرقه، چراغ مه‌شکن عقب و چراغ‌های جلوی هالوژنی امکاناتی است که در این سدان چینی برای رفاه شما فراهم شده است.

نقد و بررسی ارزش خرید لیفان ۸۲۰

متاسفانه لیفان ۸۲۰ با وجود شایستگی‌ها در بازار ایران گمنام مانده است. استفاده از پیشرانه تویوتا کمری در این خودرو می‌تواند تجربه لذت بخشی از رانندگی را به شما هدیه دهد. علاوه بر آن امکانات رفاهی و ایمنی مناسب و طراحی جذاب ازجمله مواردی است که می‌تواند باعث جلب‌توجه خریداران شود. متاسفانه کرمان موتور برای لیفان ۸۲۰ تبلیغات مناسبی را انجام نداده و در تیراژ پایین اقدام به تولید آن کرد. این نگرانی کرمان موتور از نتیجه عرضه لیفان ۸۲۰ به خریداران نیز سرایت کرد. خریداران سدان‌‌های لوکس چینی از خرید آن احساس خطر کرده و سرنوشت تلخی را برای آن رقم زدند. بااین‌حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از کاربران لیفان ۸۲۰ را خودرویی با ارزش خرید بالا می‌دانند.

مزایا و معایب لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ خودرویی است که توانسته در بخش فنی عملکرد قابل‌قبولی از خود به نمایش بگذارد. این ویژگی به لطف پیشرانه ۲٫۴ لیتری آن که در تویوتا کمری XV40 امتحان خود را پس داده، به وجود آمده است. به‌علاوه صندوق بار ۵۱۰ لیتری آن فضای کافی برای قرار دادن انواع بارها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما این صندوق بار جادار به‌هیچ‌وجه محدودکننده فضای داخلی لیفان ۸۲۰ نبوده و فضای کافی برای سرنشینان در داخل کابین وجود دارد.

اما لیفان ۸۲۰ هم مانند همه خودروها خالی از عیب نیست. عرضه محدود لیفان ۸۲۰ تا حدی کیفیت خدمات پس از فروش آن را تحت تاثیر قرار داده است. به‌علاوه ناهماهنگی پیشرانه و جعبه‌دنده سبب شده که تجربه رانندگی با لیفان ۸۲۰ چندان دلپذیر نباشد. از سوی دیگر در نظرات کاربران شکایاتی در مورد کمبود امکانات رفاهی داخل کابین و کیفیت پایین سیستم صوتی به چشم می‌خورد.

لیفان 820
لیفان ۸۲۰

کلام آخر

لیفان ۸۲۰ یک سدان چینی است که در کشور ما تا حدی با کم‌لطفی مواجه شده است. عرضه نادرست این خودرو در بازار داخلی سبب شده که خریداران در مقابل لیفان ۸۲۰ جبهه بگیرند. به‌علاوه حضور خودروهای کره‌ای با امکانات رفاهی مفصل‌تر توانسته لیفان ۸۲۰ را به حاشیه براند. بااین‌حال کاربرانی که جرات به خرج داده و لیفان ۸۲۰ را خریداری کرده‌اند، در بخش کابین و امکانات به لیفان ۸۲۰ نمره ۶۵ از صد داده ‌اند. این نمرات در بخش طراحی ظاهری ۶۰، در بخش رانندگی و عملکرد فنی ۶۰ و در بخش کیفیت ۵۵ است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا