نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره چه خودرویی سوار شده اند؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره خودروی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش اخباری مبنی بر تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی دست به دست شد که باعث به وجود آمدن حواشی و واکنش تعدادی از کمسئولان کشور در این خصوص شد!

پس از اعلام این خبر، محمدحسین فرهنگی ، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این خودروها در گذشته به نام نمایندگان شماره ‌گذاری می ‌شد، اما این دوره به نام مجلس شورای اسلامی شماره ‌گذاری شده است و امکان واگذاری ندارد. همچنین او تشریح کرد که برخی نمایندگان خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه‌ های انتخابیه در اختیارشان نیست و پس از پایان دوره مجلس شورای اسلامی نیز این خودروها مستهلک می ‌شود و عملا به درد مجلس شورای اسلامی نمی‌ خورد!

این در حالی است که روح ‌الله ایزدخواه ، عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به شرایط دریافت این خودرو اشاره و اظهار کرد که قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال به ‌نام مجلس شورای اسلامی است و امکان فروش به غیر ندارد.

در این میان احمد امیرآبادی فراهانی ، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشریح چرایی اعطای خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد که همه نمایندگان اقدام به دریافت خودروهای مجلس نکرده‌ اند و نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند.

البته ماجرا به این جا ختم نشد! نماینده قزوین در مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری ‌ها اظهار کرد که ماشین شاسی بلند برای رفت و آمد به مناطق روستایی می ‌خواهد. اظهارات وی برای برخی در فضای مجازی طرح این سوال را در پی داشت که چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانونگذاری را برعهده دارند، باید به مناطق مختلف سرکشی کنند و نیازی به خودرو داشته باشند.

اما در نهایت جنجال ‌هایی که این خبر به وجود آورد، باعث شد که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مانند غلامرضا منتظری ، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و روح الله ایزدخواه ، نماینده تهران انصراف خود را از دریافت این خودروها اعلام کنند.

در ادامه درباره خودروی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره بیشتر خواهیم دانست:

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا