در هر روز چند نفر از کاخ سفید دیدن می کنند؟

جدول یاب: کاخ سفید به عنوان یکی از بنا هایی که همیشه مورد توجه سیاسی بوده است تنها به ظاهر آن شناخته شده است اما مطمئنا دانستن برخی مطالب راجع این بنا جالب توجه باشد.

از آنچه که این بنا دارد می توان به ۶ طبقه، ۱۳۲ اتاق، ۳۲ حمام و دستشویی، ۴۱۲ در، ۱۴۷ پنجره، ۲۸ جایگاه مهار آتش، ۷ راه پله مجزا، ۳ آسانسوراشاره کرد . علاوه بر این مطالب که ذکر شد دارای زمین بازی تنیس، محل دو و پیاده روی، استخر شنا، اتاق بیلیارد، و سالن بولینگ می باشد.
اما از آنچه که برای کاخ سفید فرستاده می شود می توان به ۶۵۰۰۰ برگه نامه در هر هفته اشاره کرد که تنها ۱۰ عدد از آن ها توسط خود رئیس جمهور آمریکا خوانده می شود. بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تماس ، ۱۰۰۰ فکس و ۱۰۰ هزار ایمیل در روز بدان ارسال می گردد.
تنها دو زوج در کاخ سفید با هم ازدواج کردند. تیریکا نیکسون،دختر ریچارد نیکسون که به ازدواج ادوارد کاکس در آمد.
و آنتونی رودهام، برادر هیلاری کیلینتون که با خانم نیکول باکسر ازدواج کرد. نیکول باکسر فرزند سناتور باربارا باکسر است.
هزینه های این مراسم بخشی از آن از جمله غذا و نوشیدنی بر عهده ریئس جمهور بوده و بقیه خدمات را خانواده پرداخت کرده اند.
تقریبا در هر روز ۶۰۰۰ نفر از کاخ سفید دیدن می کنند.


پاپ ژان پا دوم اولین پاپی بود که برای دیدن کارتر در سال ۱۹۷۹ به کاخ سفید قدم گذاشت.
کاخ سفید در سال ۱۸۱۲ در حین جنگ توسط نیرو های انگلیسی به آتش کشیده شده است.
دو ساختمان دیگر عینا مشابه کاخ سفید در فرانسه و ایرلند ساخته شده است. ساختمان موجود در فرانسه مرکز گردشگری است و ساختمان واقع در ایرلند، به عنوان ساختمان مجلس است.
پنج آشپز تمام وقت در کاخ سفید هستند. در واقع آشپزخانه آن می تواند پذیرای بیش از ۱۰۰۰ مهمان باشد.
۵۷۰ گالن رنگ سفید نیاز است تا نمای ساختمان با رنگ سفید پوشیده شود.
شایعاتی حاکی از آن است که این بنا دارای دیوار دفاعی لیزی و سپر دفاعی ضد موشک است.
سگ شکاری و پشمالوی کاخ سفید، میلی ، تا به حال ۸۸۹,۱۷۶ هزار دلار درآمد داشته که ۴ برابر در آمد ریئس جمهورسابق آمریکا در سال ۱۹۹۱ است.
تنها ۴ تکاور تیرانداز از کاخ سفید دفاع می کنند که از میان ۱۸۰ گردان تکاور انتخاب می شوند.
وضعیت کاخ سفید در اینترنت بدین شرح است:
توییتر :۱,۷۸۹,۲۵۳ عضو
فیس بوک : ۶۶۱,۱۶۰ نفر عضو
همچنی وبسایت whitehouse.Gov از لحاظ رده بندی گوگل بالاترین رده را دارد.

گرچه ممکن است ساختمان ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا بسیار با شکوه به نظر برسد اما هر رئیس‌جمهوری از آن به عنوان خانه خوشحالی یاد نکرده است. طبق گزارش وب‌سایت آتلانتیک، رئیس‌جمهور هری ترومن از آن به عنوان زندان سفید عظیم و زندان پر زرق و برق یاد کرده است و رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون در واپسین روزهای زندگی سیاسی‌اش در حالت مستی با پرتره روسای جمهوری سابق سخن می‌گفت.

اسناد تاریخی پرداخت حقوق‌ها فاش می‌کند که بسیاری از سازندگان بنای کاخ سفید برده بودند. جیمز هوبان، معمار کاخ سفید بردگان خودش را که بن، دنیل و پیتر بودند، به عنوان نجار این پروژه استخدام کرده بود.

تدی روزولت نام بنا را کاخ سفید گذاشت. طبق اسناد انجمن تاریخی کاخ سفید، پیش از آنکه بیست و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا نام مستعار این بنا را رسمی کند، عمارت مذکور با اسامی متعددی از جمله کاخ رئیس‌جمهوری، خانه رئیس‌جمهوری و عمارت اجرایی شناخته می‌شد.

بال غربی تا ۱۹۰۲ وجود نداشت. بال غربی کاخ سفید یا ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده است. بال غربی در برگیرنده دفتر بیضی، اتاق کابینه، اتاق وضعیت و اتاق روزولت است که با الهام از آن سریالی تلویزیونی هم ساخته شد. علت ساخت این ساختمان خنده‌دار است. طبق اسناد موزه علوم و صنعت شیکاگو، تدی روزولت که از سر و صدای بیش از حد شش فرزندش به ستوه آمده بود، به دنبال فضایی آرام و بدون تنش دستور ساخت بال غربی را داد.

طبق اسناد کتابخانه اف‌دی‌آر، زمانی که فرانکلین دلانو روزولت در ۱۹۳۳ به کاخ سفید آمد، دستور داد تا مسیری برای دسترسی ویلچر به داخل ساختمان ساخته شود و این اولین ساختمان دولتی در واشنگتن بود که چنین تحولی در آن صورت می‌گرفت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا