هافثور یولیوش پی ‌یرشون قوی ترین مرد جهان کیست؟ + زندگی شخصی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره هافثور یولیوش پی ‌یرشون قوی ترین مرد جهان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. هافثور یولیوش پی ‌یرشون (Hafþór Júlíus Björnsson) ، قوی ترین مرد جهان متولد ۲۶ نوامبر سال ۱۹۸۸ میلادی در شهر Reykjavík کشور ایسلند می باشد. جالب است بدانید او بدنساز ، بازیگر ، شاخ اینستاگرامی و همچنین چهره ای محبوب بین ورزشکاران است!

هافثور یولیوش پی ‌یرشون بازیکن سابق رشته ی ورزشی بسکتبال و همچنین مرد آهنین است! او ۲ بار به عنوان قوی ‌ترین مرد ایسلند برگزیده شده است و ۵ بار نیز، قوی ‌ترین مرد اروپا بوده ‌اسـت!

هافثور یولیوش پی ‌یرشون در مسابقات قوی ‌ترین مردان جهان نیز یک مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز را به خود اختصاص داده است! وی دو مدال طلا و یک برنز نیز در رقابت‌ های قوی ‌ترین مردان آرنولد کلاسیک کسب کرده اسـت. وی که دارای لقب ثور یا Thor می باشد، از سال ۲۰۱۱ میلادی در تمامی مسابقات قوی ترین مردان جهان حضور داشته است و هر بار رتبه اول یا دوم را بدست آورده اسـت! بد نیست بدانید از آیتم های مسابقات قوی ترین مردان جهان می توان بـه بلند کردن ددلیفت ماشین، کشیدن کامیون و همچنین مسابقه بار زدن اشاره کرد.

هافثور یولیوش پی ‌یرشون پیش از این با شکستن یک رکورد وایکینگی ۱۰۰۰ ساله خبر ساز شده بود! کـه بر اساس آن وی توانست یک کنده ۶۵۰ کیلویی را روی پشتش قرار دهد و ۵ گام بـه جلو بردارد. در افسانه های ایسلندی آمده اسـت کـه این رکورد قبلا در دست یک وایکینگ به نام اورم استورولفسون بوده است کـه در چهارمین گام کمر وی شکسته اسـت!

جالب است بدانید یکی از دلایل شهرت او، ایفای نقش سِـر گرگور یا کوهِ سوارکار در مجموعه تلویزیونی بازی تاج ‌و تخت (مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال ‌پردازی و حماسی) اسـت.

زندگی شخصی هافثور یولیوش پی ‌یرشون

پی ‌یرشون چندی پیش با یک بلاگر به نام کلزی هنسون در ایسلند ازدواج کرد؛ ازدواجی کـه با استقبال طرفداران آن ها در اینستاگرام مواجه شد! این دو به تازگی صاحب یک فرزند پسر شده اند.

کلزی هنسون متولد سال ۱۹۹۰ میلادی در آلبرتا کشور کانادا می باشد و در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز در رشته ایمنی و سلامت شغلی از دانشگاه آلبرتا فارغ التخصیل شده است. او یک مدل و مربی تناسب اندام اسـت و طبق معمول همراه با همسر مشهور خود در سالن ورزشی متعلق بـه وی یعنی Thor’s Power Gymویدیوهای خود را ضبط می نماید و بـه اشتراک می گذارد. کلزی هنسون هم چنین یک اینفلونسر، بلاگر و فعال اینترنتی اسـت!

رکوردهای هافثور یولیوش پی ‌یرشون

قوی ترین مردان در رقابت‌ های رسمی

  • ددلیفت تایر: ۴۶۰ کیلوگرم (۱٬۰۱۴ پوند) (با مچ‌بند تسمه‌ ای)
  • ددلیفت: ۴۷۲ کیلوگرم (۱٬۰۴۱ پوند) (با میلهٔ بلند و مچ‌بند تسمه‌ ای؛ رکورد جهانی، ۲۰۱۹ میلادی)
  • بلند کردن کُنده آهنی: ۲۱۳ کیلوگرم (۴۷۰ پوند) (مسابقات قوی ‌ترین مردان اروپا، ۲۰۱۸ میلادی)
  • حمل کُنده درخت (پنج قدم): ۶۵۰ کیلوگرم (۱٬۴۳۳ پوند)
  • پرتاب بشکه: ۷٫۱۵ متر (۲۳ فوت)
  • پرتاب بشکه: ۸ بشکه در ۱۶٫۳۵ ثانیه (مسابقات جهانی قوی ‌ترین مردان، ۲۰۱۴ میلادی)

وزنه‌ برداری قدرتی در رقابت ‌های رسمی

  • اسکات: ۴۴۰ کیلوگرم (۹۷۰ پوند) (با تسمه؛ رقابت ‌های پاورلیفتینگ ثور، ۲۰۱۸ میلادی)
  • پرس سینه: ۲۵۰ کیلوگرم (۵۵۱ پوند) (رقابت‌ های پاورلیفتینگ ثور، ۲۰۱۸ میلادی)
  • ددلیفت: ۴۱۰ کیلوگرم (۹۰۴ پوند) (رقابت‌ های پاورلیفتینگ ثور، ۲۰۱۸ میلادی)
  • در مجموع: ۱٬۱۰۰ کیلوگرم (۲٬۴۲۵ پوند) (رقابت ‌های پاورلیفتینگ ثور، ۲۰۱۸ میلادی)

هافثور یولیوش پی ‌یرشون در اینستاگرام

https://www.instagram.com/thorbjornsson

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا