هشام الهاشمی تحلیلگر عراقی که بود؟ + جزئیات ترور وی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات ترور هشام الهاشمی تحیلیلگر عراقی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شامگاه دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ ، منابع خبری گزارش دادند که افرادی مسلح هشام الهاشمی را در منطقه زیونه در شهر بغداد ترور کردند!

منابع خبری در این خصوص گزارش دادند که هشام الهاشمی ، مشاور دولت عراق در مقابله با تروریسم ، ششم ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی ، پس از اتمام یک مصاحبه تلویزیونی از سوی عده ‌ای افراد ناشناس هدف قرار گرفت. پایگاه خبری شبکه السومریه به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گفت که هشام الهاشمی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور هشام الهاشمی را بر عهده گرفت. ویدیوی منتشر شده که به نظر می ‌رسد از دوربین ‌های شهری تهیه شده است یک فرد مسلح را نشان می‌ دهد که به یک خودرو شاسی بلند نزدیک می ‌شود و از سمت پنجره راننده به داخل آن شلیک می‌ کند.

طبق گزارش ‌ها، الهاشمی چندین بار از سوی یکی از اعضای کتائب حزب ‌الله عراق تهدید شده بود! فرد تهدید کننده وعده داده بود که من تو را در خانه ات می ‌کشم!

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد دوشنبه شب ۱۶ تیر ۹۹ ، با صدور بیانیه ای ترور الهاشمی ، کارشناس و تحلیلگر معروف مسائل راهبردی و امنیتی عراق را محکوم کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا