همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره همسر دوم خسرو سینایی ، کارگردان، فیلم ‌نامه ‌نویس، آهنگساز، نوازنده و شاعر خواهیم داشت! با ما همراه باشید. خسرو سینایی ، کارگردان، فیلم ‌نامه ‌نویس، آهنگساز، نوازنده و شاعر که در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به دلیل عفونت ریه و ابتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲، در بخش مراقبت ‌های ویژه بیمارستان امیر اعلم تهران بستری شده بود، در ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی درگذشت. پیکر او‌ ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی بدون برگزاری مراسم عمومی و تنها با حضور خانواده‌ وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار مزار محمد علی کشاورز به خاک سپرده شد.

همسر دوم خسرو سینایی

آلما سینایی ، دختر خسرو سینایی در پیامی از همدلی دوستداران این فیلمساز پیشکسوت تشکر کرد. وی همچنین اعلام کرد پدرش از سه ماه پیش به دلیل عفونت مهره های کمر و خونریزی معده بستری شده بود و یک جراحی سخت را پشت سر گذاشته بود.

خسرو سینایی در روز ۲۹ دی سال ۱۳۱۹ شمسی در ساری به دنیا آمده بود! خسرو سینایی از سال ۱۳۴۶ شمسی بطور حرفه ای کار هنری خود را در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ شمسی در تلویزیون ایران شروع کرد. ویفعالیت کارگردانی را از سال ۱۳۵۸ شمسی با کارگردانی فیلم زنده باد آغاز کرد. از آثار شاخص وی می توان به ” جزیره رنگین “، ” کویر خون ” ، ” مثل یک قصه ” ، ” گفتگو با سایه ” ، ” فرش ” ، ” اسب ” ، ” ترکمن ” ، ” عروس آتش ” ، ” کوچه پاییز ” ، ” در کوچه ‌های عشق ” ، ” یار در خانه ” ، ” مرثیه گمشده ” ، ” هیولای درون ” و…‌ اشاره کرد.

همسر دوم خسرو سینایی

به تازگی کاربری در توییتر در رشته توییتی به زندگی مشترک طولانی خسرو سینایی ، کارگردان مطرح سینما پرداخت. فردی به نام محسن افشارى با نام کاربری @Mohsenafshari3 در توییتر نوشت:

چرا خسروسینایی به خاطر اینکه دوتا زن داشت هرگز مورد قضاوت، انتقاد و فحاشی و شماتت هیچ شخص و گروهی قرار نگرفت؟ به گمان من مهم‌ ترین دلیل این سکوت سهمگین وحشت از یک الگوسازی نامتعارف است!

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

حتی فمنیست های تندرو هم قبل و بعد مرگ سینایی درباره‌ی زندگی او با دو زن در یک خانه سکوت کردند! خیلی ‌ها رفتار زیرکانه و هنرمندانه ی #خسروسینایی را دلیل رسانه‌ ای نشدن و در نتیجه دور ماندن از قضاوت ‌ها و جنجال ‌های احتمالی زندگی همزمان او با دو زن می ‌دانند. گزیلا و فرح دو زنی که وقتی به صفحه ‌های #اینستاگرام شان سر می ‌زنید در کمال تعجب می ‌بینید یک زندگی خوش و خرم سه نفره را به تصویر کشیده ‌اند. آنها در آخرین پست یکسانشان در معذوریت پذیرش مهمانان برای عزاداری نشان دادند که همچنان دو هووی عاشق‌اند

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

اولین بار که با خسرو سینایی مواجه شدم درست یادم نیست در سال هفتاد و چند بود در جشنواره فیلم کوتاه در فرهنگسرای بهمن او در محاصره دو همسرش بود در حالی که من نمی ‌دانستم آن دو نفر زن او هستند. وسط صحبت گاهی نگاهم با همسران سینایی گره می‌خورد و فکر می‌کردم شاگردان یا طرفداران او هستند. وقتی حرفمان تمام شد و جدا شدیم به من گفتند که آن دونفر همسر #سینایی هستند خون در بدنم خشک شد. یادم هست از شدت ناباوری برای چند لحظه فکر کردم در خواب هستم!

به خودم که آمدم گوشم افتاد روی میز بغل که #جهانگیر_الماسی که داور بود داشت درمورد همین موضوع با چندنفر حرف می ‌زد. حرف ‌هایم با سینایی را مرور کردم؛ فیلم آن سال من در جشنواره یک فیلم چهارده‌دقیقه‌ای برعکس به نام «از میان اینهمه روز» بود که در چهار رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین کاندیدا شده بود.

از آقای سینایی نظرش را پرسیدم.

گفت فیلم که شروع شد گفتم خریت کردی دوربین را برعکس کردی فیلم که تمام شد تحسینت کردم گفتم خودم خریت کردم زود قضاوت کردم؛ همه خندیدیم.

قبل از خداحاحافظی سینایی گفت فکر کنم جایزه بهترین فیلم امسال را بگیری؛ داور نبود اما حدسش این بود. بماند که فیلم من جایزه بهترین فیلمبرداری را گرفت اما جایزه بهترین فیلم با اتفاقات پیچیده و عجیب و غریبی که افتاد از فیلم من گرفته شد و به فیلم سرتاشخانه ی بهمن قبادی رسید. تصویر سینایی و همسرانش و صحبت کردنمان مثل یک فیلم سورئال و غیر واقعی در ذهنم حک شد و دنبال منبع،

مصاحبه یا هر روایت دیگری بودم که ببینم چطور دو زن همزمان تا آن حد در صلح و دوستی کنار یک مرد زندگی می‌کنند و مورد حمله و قضاوت کسی قرار نمی‌ گیرند؟ هر چند که سال ۱۳۷۶ که مصاحبه همسر دوم او #فرح اصولی منتشر شد معلوم شد آنها در بایکوتی نامحسوس قرار دارند و به خاطر این سبک زندگی تحت فشارهای زیادی بودند که البته همه‌ی آن فشارها دور از رسانه‌ها سر و صدا بوده است.

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

فرح اصولی در آن مصاحبه رازهای مگویی را فاش می‌کند و از مثلث رضایتی حرف می‌زند که بسیار عجیب و غیرقابل باور به نظر می‌رسد. او می‌گوید در سال ۱۳۵۶ هنگام ساخت یک انیمیشن با خسروسینایی و همسر اولش گیزلا وارگا سینایی مواجه می‌شود و یک حس سه نفره بین آنها شکل می‌گیرد که باعث این ازدواج می‌ شود. خسرو سینایی متولد ۱۳۱۹ در ساری و گیزلا وارگاسینایی متولد ۱۳۲۳ شمسی در مجارستان و فرح اصولی متولد ۱۳۳۲ شمسی در زنجان است. نکته جالب اینکه هر دو زن سینایی نقاش ‌های چیره دست مطرحی هستند!

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

آنها در سال ۱۳۸۸ یک نقاشی مشترک با نام « در این جهان که منم » را در فرانسه رونمایی کردند که نمادهایی از اسلام و مسیحیت در آن وجود داشت. گویا خانم گیزلاوارگاسینایی هم در مورد زندگی سه نفره‌ شان مصاحبه ‌ای کرده است که نگارنده‌ی این سطور موفق به یافتن آن نشد.

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

اما به نظر می ‌رسد شخص خسرو سینایی هرگز درباره‌ ی کم و کیف زندگی به دو زن اظهار نظر آشکار و رسانه‌ ای نکرده و از همسر دوم ‌شان خانم #فرح_اصولی هم همان مصاحبه سال ۱۳۷۶ شمسی با مجله‌ ی زنان وجود دارد. صفحه ‌ای که در #اینستاگرام به نام #خسرو_سینایی وجود دارد با زیرکی هیچ عکسی از زندگی خانوادگی‌اش منتشر نکرده و همین موید حساسیت این کارگردان بزرگ سینمای ایران در حفظ حریم خصوصی ۵۴ ساله ‌اش با #گیزلا همسر اولش و زندگی ۴۳ ساله ‌اش با فرح_اصولی است.

همسر دوم خسرو سینایی کیست؟

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا