همسر پادشاه عمان کیست؟ + انتشار عکس وی برای اولین بار

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره همسر پادشاه عمان و همچنین ماجرای انتشار عکس وی برای اولین بار خواهیم داشت! با ما همراه باشید. هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید پادشاه جدید عمان به عنوان نهمین پادشاه این کشور  متولد سال ۱۹۵۴ میلادی می باشد و در برخی موارد به عنوان فرستاده ویژه سلطان فقید فعالیت می کرده است!

هیثم بن طارق آل ‌سعید ، پسر عموی قابوس بن سعید پادشاه فقید این کشور به شمار می ‌رود و شجره نامه وی به قدیمی ترین خانواده ‌های عرب حاکم در این کشور باز می ‌گردد. وی در ۱۹۷۹ میلادی در رشته برنامه خدمات خارجی دانشگاه آکسفورد FSP فارغ التحصیل شد. معاون نخست وزیر در امور همکاری‌ های و روابط بین الملل از دیگر منصب‌ های اجرایی وی بود و در آخرین ماموریت به عنوان نماینده رسمی عمان به اجلاس اتحادیه عرب در اردن اعزام شد.

وی پیش از این مناصب مختلفی را بر عهده داشته است که از آن جمله می‌توان به ریاست کمیته اصلی چشم انداز ۲۰۴۰ عمان و وزارت میراث و فرهنگ از فوریه ۲۰۰۲ میلادی تا ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اشاره کرد. هیثم بن طارق هم چنین چندین پست در وزارت خارجه از جمله دبیر کلی این وزارت خانه و جانشین وزیر خارجه در امور سیاسی را به عهده داشته است.

وی از سال ۱۹۸۳ میلادی تا ۱۹۸۶ میلادی، ریاست فدراسیون ملی فوتبال عمان را به عهده داشته است. بر خلاف سلطان فقید عمان که فرزندی نداشته، هیثم بن طارق دارای ۴ فرزند است!

اما به تازگی و برای اولین بار عکسی از همسر پادشاه عمان به مناسبت روز زن منتشر شده است:

۳ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا