همه چیزی که در مورد فال باید بدانید

انسان ها همیشه برای آگاهی از مسائلی که از آنها بی خبر هستند، اشتیاق فراوانی از خود نشان می دهند. از جمله می توان به فال گرفتن و آگاه شدن از رویدادهای آینده اشاره کرد که از دیرباز در میان نسل های زیادی مرسوم بوده و یکی از سرگرمی های بسیار جالب برای نوع بشر محسوب می گشته و همچنان نیز محبوبیت بسیاری دارد.

فال روزانه در پورتال حالیشه هر روز بروز رسانی می شود. و حالیشه بعد از ظهر هر روز، فال روز بعد را برای متولدین ماه های مختلف سال تهیه و ارائه می نماید. و شما می توانید با مطالعه آن از آنچه برای شما رخ خواهد داد آگاه شوید.اگر دوست دارید از وقایع فردای خود مطلع شوید فال خودتان بر اساس سال ، ماه و روز تولدتان را ببینید.

فال روزانه یکی از روشهای سرگرم کننده برای مشاهده احتمالات موجود در طول روز است.

فال قهوه چیست و چگونه انجام می شود؟

خواندن نشانه ها و شکل هایی که در ته فنجان قهوه وجود دارند و تفسیر آنها و نسبت دادنشان به وقایع گذشته، حال یا آینده افراد عموما با نیروی ذهنی صورت می پذیرد. برای گرفتن فال قهوه باید از قهوه ترک که پودر آرد مانند و نرمی است، استفاده شود. برای این منظور، پس از دم کردن قهوه و نوشیدن آن، ته مانده قهوه به طوری که کمی آب هم داشته باشد، در ته فنجان باقی می ماند، سپس نعلبکی را روی آن گذاشته و فنجان را بر می گردانند. پس از چندین دقیقه نعلبکی را از زیر فنجان برداشته و پس از کمی چرخاندن به دو طرف (به منظور پخش شدن قهوه روی آن)، آن را به دیواره فنجان تکیه داده و دوباره کنار می گذارند تا مایع قهوه کمی خشک شود.

در این مرحله، فردی که توان تشخیص نشانه ها و تفسیر آنها را دارد و به فالگیر موسوم است، فال فرد را گرفته و اطلاعاتی در رابطه با زندگی وی در اختیارش قرار می دهد.


فال در اسلام

در اسلام و در حدیث آمده است که پیامبر گرامی اسلام (ص)، فال نیکو زدن را توصیه می فرموده اند و طیره را مکروه دانسته اند، به علت اینکه طیره مایه ناامیدی، بدبینی و بدگمانی بوده و در مقابل، فال نیکو و خوب، نشانه امیدواری و کامروایی در زندگی است. در اسلام استخاره یعنی طلب خیره (بر وزن جیره) به معنای با خدا مشورت کردن و طلب تقدیر خیر کردن رواج داشته است.

فال حافظ در بین ایرانیان

ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا، با کتاب فال حافظ  می گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می گیرد ابتدا نیت می کند، یعنی در دل آرزویی می کند. سپس به طور تصادفی صفحه ای را از کتاب حافظ می گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحهای می خوانند و سپس کتاب حافظ را می بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می گشایند و فال خود را می خوانند.

علت محبوبیت حافظ

حافظ از بزرگ ترین سخنوران تاریخ ایران زمین است که به جرأت می توان گفت دیوان وی پس از قرآن، پرمخاطب و پرتیراژترین دفتر شعر و ادب و کتاب مردم ایران است. امروز پس از ششصد سال که از خلق این اثر می گذرد، هر روز حرف، سخن و اندیشه ای تازه برای همگان دارد. از نگاه ارتباطی، دو رکن مهم و اساسی در علم ارتباطات، مخاطب و دیگری پیام است.

راز ماندگاری، تأثیرگذاری، تازگی و جادوگری کلام خواجه حافظ نیز در همین دو نکته نهفته است:

اولاً، مخاطب در شعر حافظ بسیار گسترده و متنوع است که دیگر کتابهای ادبی چنین ویژگی منحصر به فردی ندارند. پیامی و کلامی دارد، روی سخن او با همگان است، دعوتنامه حافظ برای همه انسانها از هر نژاد، رنگ و مذهب است. همه افراد متفاوت و بعضاً متناقض آن را می خوانند و جالب آنکه تعابیر متضادی هم از آن در پاره ای موارد می کنند. به همین دلیل مرور زمان آن را دچار کهنگی نکرده است.

ثانیاً، پیام در کلام و شعر حافظ بسیار متنوع و وسیع و در عین حال ساده، چندوجهی و همه فهم است. برخلاف نظریه برخی تئوری پردازان و تعدادی از علاقمندان که تصور می کنند وجوه شاعری حافظ بر اندیشه های او برتری دارد، حافظ اندیشمندی متفکر و دارای اندیشه ها و افکاری قابل بحث و مهم در همه ابعاد زندگی بشر است. دیوان حافظ فقط دیوان شعر نیست و وجوه مختلفی از مهم ترین مسائل زندگی و حیات و اجتماعی بشر را در خود جای داده است.

اولین فال چگونه و کی از دیوان حافظ گرفته شد ؟

نخستین فال توسط ادوار براون درست بعد از لحظه مرگ او انجام گرفت. که از دفن حافظ در قبرستان جلوگیری می کردند. در این هنگام ادوار شعر ها نوشت. و داخل ظرفی انداخت. و پس از آن از کودکی خواست تا تفالی بر این اشعار زد. که در این زمان شعر های حافظ که درآمد نوشته بود. که این ها جماعتی از ریا کاران است. و در آن زمان اسم حافظ را لسان الغیب نامید.

شرایط گرفتن فال

در ابتدا برای گرفتن فال حافظ لازم است. با وضو و سپس با خواندن حمد و سوره حافظ را در دست چپ قرار داده و با دست راست فال را بگیرید. در این صورت بعد از گرفتن فال به خصوصیات روحی و روانی حافظ بربای نوشتن آن فال بر می گردد. و در این قسمت فقط لازم است. که بیان شود که فال های حافظ چند وجهی هستند. و از هر لحاظی می توان. آن را ترجمه کرد .و فال حافظ رابطه ریاضی ندارد . و اصل آن یک دل مشتاق و روح ملکوتی است .

شما دوستان می توانید انواع فال رو در پرتال سرگرمی حالیشه هر روز مشاهده کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا