همه چیز درباره سوشا مکانی دروازه بان تیم فوتبال میوندالن نروژ

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره سوشا مکانی دروازه بان تیم فوتبال میوندالن نروژ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی و در در چارچوب رقابت‌ های لیگ برتر نروژ، تیم فوتبال میوندالن به مصاف تیم فوتبال اود رفت که با اشتباه عجیب سوشا مکانی دروازه‌ بان خود، ۲ بر یک مغلوب این تیم شد!

اما درباره سوشا مکانی ، دروازه بان سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان و تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بد نیست بدانید وی به‌ طور رسمی فوتبال را از تیم نونهالان استقلال انزلی شروع کرد.

سوشا مکانی در ادامه، دوران حرفه‌ ای فوتبال خود را با باشگاه فوتبال فجر سپاسی شروع کرد و به مدت دو فصل در آنجا ماند (۲۰۰۶–۲۰۰۸ میلادی)؛ همچنین او ۴۲ بازی و ۱ گل در کارنامه خود در این باشگاه دارد! در ادامه ۴۴ بازی رسمی، حاصل کار سوشا مکانی در باشگاه فوتبال پاس همدان است؛ قرارداد او با پاس همدان به مدت دو سال بود (۲۰۰۸–۲۰۱۰ میلادی).

و با قراردادی یکساله به باشگاه فوتبال استیل آذین پیوست (۲۰۱۱–۲۰۱۲ میلادی)! در دقایق پایانی بازی استیل آذین و پرسپولیس تهران در حالی که نتیجه بازی یک بر یک مساوی بود، سوشا مکانی ظاهرا دچار آسیب دیدگی شد و توپ را به خارج از زمین فرستاد. بازیکنان پرسپولیس تهران که مصدومیت سوشا مکانی را قبول نداشتند، به توصیه علی دایی از دادن توپ به حریف خودداری کردند. پس از پرتاب توپ، پرسپولیس تهران موفق به ثمر رساندن گل شد و این آغاز درگیری دو تیم گردید…

او با قراردادی سه‌ ساله به باشگاه فوتبال نفت تهران پیوست (۲۰۱۱–۲۰۱۳ میلادی)؛ ۵۶ بازی رسمی برای نفت تهران در کارنامه وی وجود دارد! سوشا مکانی در طول حضور نسبتا کوتاه خود در فولاد خوزستان (۲۰۱۳–۲۰۱۴ میلادی)، به این باشگاه کمک کرد تا عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را بدست آورد و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند! او برای نخستین‌ بار با فولاد به قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس دست پیدا کرد؛ در آن سال فولاد خوزستان با دو امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس تهران قهرمان شد!

سوشا مکانی در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ شمسی با عقد قراردادی دو ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست (۲۰۱۴–۲۰۱۶ میلادی). وی که در فولاد یک فصل رویایی را تجربه کرده بود، با این کارنامه درخشان به پرسپولیس تهران پیوست. در فصل نخست حضور خود در تیم فوتبال پرسپولیس تهران، توسط حمید درخشان به نیلسون کوریا ترجیح داده شد و دروازه‌ بان شماره یک پرسپولیس تهران شد؛ در فصل بعد و با حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس تهران، این تیم نایب قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد!

جالب است بدانید سوشا مکانی هرگز شهرآورد ایران را نباخته‌ است؛ او نزدیک به چهل بازی رسمی برای پرسپولیس تهران انجام داده‌ است.

سوشا مکانی با قراردادی به‌ مدت دو فصل و نیم، به باشگاه میوندالن در کشور نروژ پیوست (۲۰۱۶–۲۰۱۹ میلادی)! این باشگاه که در سال ۱۹۱۰ میلادی تاسیس شده‌ است، سابقه ۳ قهرمانی در جام حذفی فوتبال نروژ را در کارنامه دارد! سوشا مکانی در فصل نخست حضور در این باشگاه ۱۱ بار به میدان رفت. او به صورت قرضی به باشگاه استرومسگودست (۲۰۱۷ میلادی)، که بیش از یک قرن تاریخچه دارد و در لیگ برتر فوتبال نروژ حضور دارد، پیوست؛ او تنها یک بازی رسمی برای آن‌ ها انجام داد! وی پس از اتمام قرارداد خود با باشگاه فوتبال استرومسگودست، به میوندالن بازگشت (۲۰۲۰ میلادی).

حضور سوشا مکانی در تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران

سوشا مکانی ۶ بازی رسمی برای تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران به میدان رفته‌ است (۲۰۰۷ میلادی)! وی برای نخستین‌ بار توسط کارلوس کی‌ روش به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران دعوت شد؛ او ۵ بازی رسمی در این رده انجام داده‌ است؛ که مهم ترین آن، بازی مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ میلادی بوده‌ است که به دلیل مصدومیت علیرضا بیرانوند، فرصت بازی پیدا کرد. این بازی با نتیجه ۰–۰ به پایان رسید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا