همه چیز درباره فیلم «قصیده گاو سفید» رتبه سوم برترین فیلم های جشنواره فیلم برلین

توضیحاتی درباره فیلم سینمایی قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ ها و به تهیه‌ کنندگی غلامرضا موسوی در این مطلب از جدولیاب منتشر شد! با ما همراه باشید. فیلم سینمایی قصیده گاو سفید در رتبه سوم برترین فیلم های هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین از نگاه مخاطبان از میان ۱۵ فیلم بخش مسابقه اصلی در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار گرفت.

این برای نخستین بار در تاریخ سینمای بعد از انقلاب اسلامی و  دومین بار در تاریخ سینمای ایران است که دومین فیلم یک کارگردان ایرانی به بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین راه یافته است! پیش از این سهراب شهید ثالث با فیلم دومش طبیعت بی‌ جان در سال ۱۳۵۳ شمسی در بخش مسابقه اصلی این جشنواره حضور پیدا کرده بود.

لازم به بیان است جشنواره برلین در کنار جشنواره‌ های کن و ونیز از بزرگ ترین و مهم‌ ترین جشنواره های سینمایی در جهان است؛ همچنین بزرگ ترین بازار فیلم سینمایی اروپا در این جشنواره برگزار می‌ شود. جشنواره برلین امسال ۲۰۲۱ میلادی به علت همه‌ گیری کرونا در دو بخش برگزار می‌ شود که بخش مجازی آن از ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه (اول تا پنجم مارس) برای اهالی رسانه، بازار، داوران و بخش فیزیکی آن با حضور عوامل فیلم همراه با نمایش گسترده در سینماهای شهر برلین از ۱۹ تا ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ شمسی (۹ تا ۲۰ ژوئن) برگزار شد!

لازم به بیان است کمپانی فرانسوی Totem Films امتیاز پخش بین المللی فیلم قصیده گاو سفید  را بر عهده دارد.

اما در خلاصه داستان فیلم سینمایی قصیده گاو سفید به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی آمده است:

مینا زنی سی و پنج ساله که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده است، اکنون زندگی سخت و بی رمقی را می گذراند. این شرایط زمانی پیچیده تر می شود که مردی نزد پلیس آمده با ارائه شواهد ، اعترافاتی می کند که زندگی مینا را در مسیری جدید قرار می دهد…

بازیگران فیلم قصیده گاو سفید

مریم مقدم (در نقش مینا) ، علیرضا ثانی فر (در نقش رضا)، پوریا رحیمی سام (در نقش برادر بابک)، فرید قبادی ، لیلی فرهادپور ، سوده ازقندی ، امیر شریعت ، ماهور احمدی ، محمد حیدری ، زهرا پرهون ، ابراهیم گله دارزاده ، سمیه برجی ، مهدی پیله‌ وری ، ماندانا معزی پور ، سمکو روشنی و آوین پوررئوفی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا