هکر ایرانی تحت تعقیب دادگستری آمریکا کیست؟

یک هکر ایرانی با حمله به ۵۱ سایت آمریکایی، حالا تحت تعقیب دادگستری آمریکاست. این هکر ایرانی کیست؟ جزئیات خبر را بخوانید.

هکر ایرانی
هکر ایرانی

به گزارش دویچه وله، یک هکر ایرانی به همراهی یک هکر فلسطینی در واکنش به شهادت قاسم سلیمانی به شماری از وب سایت‌های آمریکا حمله کرده‌اند. هویت این دو نفر نیز اعلام شده است. هکر ایرانی دست‌کم ۵۱ سایت آمریکایی را مورد حمله قرار داده است.

رسانه‌های آمریکا و از جمله شبکه خبری “ای‌بی‌سی” آمریکا با انتشار گزارشی خبر از تحت تعقیب قرار گرفتن دو هکر توسط وزارت دادگستری آمریکا داده‌اند. گفته می‌شود که یکی از این دو هکر، ایرانی و دیگری فلسطینی بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا نام این دو هکر را چنین اعلام کرده است: بهزاد محمدزاده، ۱۹ ساله و مروان ابوسرور ۲۵ ساله.

گفته می‌شود که بهزاد محمدزاده با نام سایبری (aka Mrb3hz4d) و مروان ابوسرور (aka Mrwn007) پس از حمله پهپادی آمریکا به خودروی حامل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، در ژانویه سال ۲۰۲۰ به سایت‌های آمریکایی حمله کرده و تصویر سلیمانی و همچنین شعارهای اسلامی را به نمایش گذاشته بودند.

هکر ایرانی
هکر ایرانی

محمدزاده متهم شده  است که دست‌کم به ۵۱ وب‌سایت آمریکا حمله سایبری کرده است. حملات سایبری او و هکر فلسطینی از همان فردای روز اعلام رسمی شهادت سردار سلیمانی آغاز شده است.

رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که حملات سایبری محمدزاده به پیش از حمله پهپادی آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی باز می‌گردد. گفته می‌شود که او به ۱۱۰۰ وب سایت حمله کرده و تصویر سردار سلیمانی را بر روی ۴۰۰ وب‌سایت به نمایش گذاشته و پیام‌هایی در دفاع از سردار سلیمانی منتشر کرده است.

این در حالی است که نقش مروان ابوسرور در ماجرای حمله سایبری به سایت‌های آمریکایی کمتر بوده است. گفته می‌شود که مروان دسترسی محمدزاده به هفت وب سایت را فراهم ساخته است.

فعالیت‌های سایبری مروان ابوسرور عمدتا پیرامون بحران خاورمیانه دور می‌زند. او از سال ۲۰۱۶ به این سو، به دست‌کم ۳۳۷ وب سایت آمریکایی حمله کرده و اقدام به نشر پیام‌هایی در دفاع از فلسطینیان کرده است.

تعیین مجازات از سوی وزارت دادگستری آمریکا

گرچه دامنه حمله سایبری این دو هکر در قیاس با حملات سایبری دیگر محدود ارزیابی شده است، اما حملات سایبری در آمریکا مشمول مجازات‌های سنگین می‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا برای محمدزاده و ابوسرور، ده سال زندان و پرداخت غرامتی بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار تعیین کرده است.

هکر ایرانی
هکر ایرانی
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا