واکسن ایران کوبا چه شد؟ + جزئیات قطع همکاری ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات قطع همکاری ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در جدیدترین مصاحبه خود درباره حاشیه های منتفی شدن همکاری ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا یعنی واکسن مشترک ایران و کوبا گفت:

واکسن مشترک ایران و کوبا

مرحله سوم واکسن ایرانی کوبایی را به برخی افراد در ایران تزریق کردند و قرار بود یک پروژه مشترک باشد، اما بعد سفیر این کشور اعلام کرد ما چنین پروژه‌ ای نداریم! خود کوبا برای این واکسن دستور تزریق اضطراری صادر کرد و گفت خودمان و کشورهای دیگر آمریکای جنوبی بیشتر نیاز داریم و اولویت را به آنها داد. سفیر هم این برنامه را اعلام کرد. بنابراین این پروژه مشترک اگر هم باشد، به تأخیر افتاده است و نمی‌ تواند خیلی کمک کند. ولی آن دسته از واکسن‌ هایی که مرحله سوم کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشته‌ اند، اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز بدهد، می‌ توانند تولید کنند و به کمک بیایند.

خوشبختانه واکسن های داخلی دارد به کمک می‌ آید و امیدواریم با سرعت بیشتری بتوانند همه مردم را واکسینه کنند. تا جایی که من می‌ دانم فقط واکسن کووبرکت آن هم با مجوز اضطراری به تولید رسیده است و بقیه هنوز در مراحل دوم و سوم کارآزمایی بالینی هستند. اگر تعدادی که گفته می‌ شود واکسن و امکانات داشتیم، شرایط ما این‌گونه نمی‌ شد.

دکتر مینو محرز در واکنش به شایعه رد کمک‌ های خارجی برای واکسیناسیون و درمان کرونا گفت: خود ما درمان را انجام می‌ دهیم و دارو موجود است. در استان‌ های محرومی مثل سیستان و بلوچستان تخت آی‌سی‌یو و امکانات کم داریم. وگرنه در درمان مشکلی نداریم و کمک هم نمی‌ خواهیم! در مورد واکسن هم تا جایی که من به خاطر دارم کسی نخواسته است به ما کمک کند که رد کرده باشیم. اگر ارائه کمک و واکسن پیشنهاد شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رد کرده است، من خبر ندارم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا