واکسن کرونا را به کدام بازو بزنیم؟ + اقدامات لازم پیش از تزریق واکسن کووید ۱۹

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره تزریق بهتر واکسن کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. وقتی نوبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ می‌ رسد، مجبور نیستید اقدامات زیادی انجام دهید به جز اینکه در محل واکسیناسیون حاضر شوید! اما حواستان باشد بازوی اشتباهی را برای تزریق واکسن انتخاب نکنید!

ممکن است این تصور را داشته باشید که باید واکسن کووید ۱۹ را در بازوی غیرغالب خود تزریق کنید، زیرا کمتر از آن استفاده می‌ کنید. اما به گفته بعضی از متخصصان، این بهترین کاری نیست که انجام می‌ دهید. در واقع، بازوی غالب انتخاب بهتری برای این کار خواهد بود. بعضی از متخصصان توصیه می‌ کنند که واکسن را در بازوی غالب، به دلیل افزایش حرکت و افزایش جریان خون، دریافت کنید. تزریق واکسن در بازوی غالب به بدن کمک می‌ کند تا مایع واکسن را بهتر جذب کند.

یکی از رایج‌ ترین عوارض واکسن کووید ۱۹، ناراحتی و درد در بازو است. اما افزایش حرکت می‌ تواند به کاهش این درد کمک کند یا آن را سریع‌ تر تسکین دهد. این دلیل دیگری است که باید بازوی غالب خود را برای دریافت واکسن در نظر بگیرید. این واکسن باعث درد در بازو می‌ شود، زیرا به عضله بازو، و نه جریان خون، تزریق می‌ گردد، که باعث می‌ شود سیستم ایمنی بدنتان، التهاب را در ناحیه عضله مورد هدف قرار دهد. اما حرکت بیشتر بازو، به انتقال واکسن از محل تزریق عضله به سایر نقاط بدن کمک می‌ کند، به این معنی که سیستم ایمنی بدن شروع به هدف قرار دادن مناطق دیگر می‌ کند. ممکن است همه این‌ ها باعث کاهش درد شود.

توصیه می‌ شود اگر به یک پهلو می‌ خوابید، بازویی را انتخاب کنید که روی آن نمی‌ خوابید، و بنابراین هنگام خواب بر روی آن فشار وارد نمی‌ کنید. اگر روی بازوی غالب خود می‌ خوابید، می‌ توانید بازوی غیرغالب را برای واکسن انتخاب کنید. اگر مجبور هستید بعضی از کارها را هر روز انجام دهید، مانند نوشتن یا بلند کردن اجسام سنگین، ممکن است نیاز باشد بازوی غیرغالب خود را انتخاب کنید. با این وجود، کارشناسان هشدار می‌ دهند که اگر تصمیم بگیرید که واکسن را در بازوی غالب دریافت نکنید، این بدان معناست که واکسن مدت زمان بیشتری در محل تزریق باقی می‌ماند، که باعث افزایش درد می‌ شود.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا