واکنش جنجالی بهنوش فروتن نسبت به وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی

بهنوش فروتن، نقاش و مدیر گالری شکوه در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به سویه و لحن برنامه پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم واکنش نشان داده است.

بهنوش فروتن

بهنوش فروتن نوشته است:

اقای محمد مهدی اسماعیلی که نمیدانم از کجا وزیر پیشنهادی ارشاد شدید آیا فکر می کنید که تا الان نظارت جدی به گالریها نبوده؟ که بوده، خوب هم بوده.

ما نه کشف حجاب در گالریها داشتیم و حیا زدایی که فرمودید ( البته این که شما حیا رو به چی بگویید خیلی مهم است ) ما همه با حیا هستیم ولی شمایی که دم از حیا می زنید نگاهی به اطراف خود بیندازید و اینکه چه کسی گفته شما انقلابی هستید و ما ضد انقلاب.

اتفاقا شما کاملا در اشتباه هستید، هنرمند با دلش و با وجودش اثر هنری خلق می کند نمی توانید دستور دهید که هنرمند فقط اثر انقلابی بیافریند.

چه کسی هنرمندان را انقلابی و غیر انقلابی، جدا از هم می کند، همه جامعه هنری، یکی هستیم.

شما اگر تو این چندین سال نگاهی به گالریها و مراکز هنری و فرهنگی می کردید که فکر میکنم اصلا حتی نیم نگاهی هم نکردید زیرا این گونه سخن می گویید و چند تایی هم کتابهای مرتبط میخواندید بهتر بود آن وقت معنی هنرهای تجسمی و هنرمندان در این حوزه را بیشتر درک میکردید و اینگونه صحبت نمیکردید،

دیگر اینکه هر مکانی تعریف خودش را دارد مثل اینکه بروید سوپر مارکت و قرص استامینوفن کدیین بخواهید، نشانی داروخانه را به شما می دهد؛ مسجد مقدس محل نماز و عبادت و مدرسه جای تحصیل علم است؛ گویی که نمی دانید گالری هم عرصه هنر در چارچوب موازین اسلامی است که تاکنون رعایت شده.

شما چگونه تشخیص دادید که مسجد و مدرسه می‌تواند جایی برای برگزاری نمایشگاه های هنری باشد ،من سواد سیاسی ندارم ولی سواد هنری دارم، شما هم اگر سواد هنری ندارید بهتر است مطالعه بفرمایید تا شاید گونه ی دیگری بیاندیشید که هنر را از سیاست جدا کنید.

این کشور متعلق به همه است و زبان هنر است که میتواند در دلها نفوذ کند و جلوی نفوذ بیگانگان را بگیرد. یک اثر هنری می تواند فاصله ها را از بین ببرد.

کاش نگاه تان به هنر این کشور غنی از تمدن و فرهنگ. نگاه مغرضانه نبود و به واقعیتها توجه می کردید.

بهنوش فروتن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا