ولادیمیر الکنو سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ولادیمیر الکنو سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ولادیمیر آلکنو از فروردین‌ ماه سال آینده وارد ایران می ‌‎شود و هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را تا پایان بازی‌ های المپیک توکیو بر عهده دارد.

چندی پیش در نشست کمیته فنی با داورزنی ، رییس فدراسیون و کارشناسان به نتیجه رسیدند که سرمربی جدید باید حتما خارجی و جزو مربیان تراز اول جهان باشد. این خروجی از جلسه کمیته فنی یعنی پروژه انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی منتفی شده بود! از سوی دیگر پرونده ای که از چندی پیش باز شده بود، حالا خیلی جدی تر دنبال می شود.

چندی پیش خبر مذاکرات ولادیمیر آلکنو ، سرمربی سابق تیم ملی روسیه و فعلی زنیت کازان با فدراسیون والیبال به بیرون درز کرد و حتی دبیر فدراسیون هم این موضوع را تایید کرد.

در آن دوره، فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات مثبت با ولادیمیر الکنو را تکذیب نکرد! ولادیمیر الکنو قبلا نیز در گفت و گویی ضمن تایید مذاکرات با ایران از علاقه خود برای سرمربیگری در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در المپیک توکیو خبر داده بود!

اما شاید این سوال پیش آید که ولادیمیر الکنو کیست؟

ولادیمیر الکنو  ، بازیکن سابق و مربی فعلی والیبال اهل روسیه و متولد ۴ دسامبر سال ۱۹۶۶ میلادی (از یک مادر بلاروسی و پدر لیتوانیایی) است. او در حال حاضر هدایت تیم زنیت کازان (باشگاه حرفه‌ ای والیبال مستقر در شهر کازان کشور روسیه) را بر عهده دارد.

شروع فعالیت ورزشی والیبال ولادیمیر الکنو در سن ده سالگی آغاز شد و در سال ۱۹۸۰ میلادی به دانشگاه مینسک رفت و عضو تیم دانشگاه شد؛ و در سال ۱۹۸۴ میلادی به زسکا پیوست و از سال ۱۹۸۷ میلادی تا ۱۹۹۰ میلادی عضو باشگاه زسکا مینسک بود و توانست با زسکا مسکو سه سال متداوم جام قهرمانی مسابقات قهرمانی شوروی، یک قهرمانی جام اتحاد جماهیر شوروی و دو جام قهرمانی سوپر جام اروپا را بالای سر ببرد و تجربه نماید.

وی در سال ۱۹۹۲ میلادی وارد ایتالیا شد و پس از چهار سال حضور در سری ب، سپس به فرانسه نقل مکان کرد و به عضویت باشگاه کن درآمد و در این تیم موفق به کسب دو قهرمانی پرو آ شد.

ولادیمیر الکنو از سال ۲۰۰۱ میلادی به مربیگری روی آورد. وی در اولین تجربه خود به عنوان مربی با باشگاه تورس قرارداد بست! قهرمانی در جام حذفی فرانسه اولین دستاورد او بود و سال بعد هم دومین دستاورد خود را با قهرمانی در پرو آ در سال ۲۰۰۴ میلادی تکمیل نمود و پس از آن به خانه بازگشت و با دینامو مسکو قراردادی سه ساله امضا نمود.

ولادیمیر الکنو در سه سال حضور خود در مسکو موفق به کسب قهرمانی سوپر لیگ والیبال روسیه ۲۰۰۶ میلادی و قهرمانی جام حذفی روسیه در سال ۲۰۰۷ میلادی شد و سال بعد هدایت تیم ملی والیبال روسیه را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۰۸ میلادی عملکری درخشان را از خود به جای گذاشت و توانست با هدایت خود روسیه را به مدال نقره جام جهانی و لیگ جهانی ۲۰۰۷ میلادی ، پ و مدال برنز بازی ‌های المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی برساند.

او در فصل ۲۰۰۸ میلادی هدایت باشگاه والیبال زنیت کازان را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۱۴ میلادی پنج قهرمانی سوپر لیگ والیبال روسیه را به دست آورد و در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز برای هدایت تیم ملی روسیه بازگشت، در حالی که به عنوان سرمربی زنیت کازان باقی ماند. مدال طلا جام جهانی و لیگ جهانی ۲۰۱۱  میلادی از اولین دست آوردهای او برای روس‌ ها بود و در بازی ‌های المپیک ۲۰۱۲ میلادی، روسیه را به فینال رسانید و با غلبه بر برزیل ، مدال طلا المپیک را برای روسیه به ارمغان آورد و در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز از هدایت تیم ملی روسیه انصراف داد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا