ویژگی های یک خونه‌ی ایده آل

همه ی ما در زمان انتخاب خونه معیارهای مشخص شده ای داریم و بر اساس اون به دنبال خونه می گردیم.
معیارهایی مثل: محله، متراژ، تعداد اتاق خواب ها، داشتن پارکینگ و یا انباری و … .
اگر شما هم دوست دارید تا با معیارهای یک خونه ایده آل آشنا بشید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کوچه و خیابون
کوچه و خیابون مناسب در هر محله ای حرف اول رو می زنه. شاید بودجه‌ی شما برای انتخاب یک محله خوب کافی نباشه، اما می تونید با کمی دقت بهترین کوچه و خیابون یک محله رو انتخاب کنید.

ویژگی های یک کوچه مناسب برای زندگی کردن:

  • دسترسی راحت به خیابون های اصلی
  • نزدیک بودن به سوپرمارکت و یا مراکز خرید
  • پهن بودن کوچه
  • مسکونی بودن تمام آپارتمان ها

نمای ساختمون
اولین چیزی که نظر افراد رو برای انتخاب یک خونه جذب می کنه، نمای ساختمونه!
داشتن نمای مناسب و قابل قبول می تونه تاثیر زیادی در روحیه شما داشته باشه. پس فراموش نکنید که یکی از ویژگی های خونه ی مطلوب داشتن نمای مناسبه.

تعداد واحد
هرچی تعداد واحدهای یک ساختمون کمتر باشه، کیفیت زندگی در اون بیشتره. تعداد واحدهای کم در یک ساختمون مساویه با نظم بیشتر، نظافت بهتر و امنیت بالا . فراموش نکنید که بهترین حالت برای آپارتمان های چند واحدی در یک طبقه، خونه های مقابل هم و با فاصله نیم متری از هم است.

همسایه
همسایه‌ی خوب نقش مهم و اساسی در آپارتمان داره. در حدی که می تونیم بگیم همسایه‌ی خوب و بی حاشیه هم یکی از مهم ترین گزینه‌ های یک آپارتمان ایده آل می تونه باشه.

آسانسور
امروزه با توجه به اینکه بیشتر آپارتمان ها بالای ۳ طبقه ساخته میشن، وجود آسانسور بسیار مهم و ضروریه. حتی اگر قصد اجاره خانه به صورت موقت هم دارید باید به گزینه آسانسور توجه کنید.

نور گیر بودن
یک سوال پر تکرار که در زمان خرید خانه از یک مشاور املاک پرسیده میشه اینه که : خونش نور گیره ؟
یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی یک خونه، نورگیر بودن اون می تونه باشه. وجود نور توی خونه علاوه بر ایجاد انرژی مثبت به صرفه جویی در مصرف انرژی هم کمک می کنه و می تونه مصرف برق شما رو در طول روز کاهش بده. یکی از اصلی ترین عواملی که در نورگیر بودن خونه موثره موقعیت جغرافیایی، یعنی شمالی یا جنوبی بودن اون می تونه باشه.

نداشتن قناسی
اگر یکی از دیوارهای اتاق یا سالن اصلی زاویه‌ای غیر از ۹۰ درجه داشته باشه، به اون دیوار و فضا قناس گفته میشه.
معمولا بیشتر خانم ها دوست دارن فضای خونه بدون هیچ ایرادی باشه تا به راحتی بتونن دکوراسیون مد نظرشون رو طراحی کنند. البته امروزه با استفاده از سبک های جدید دکوراسیون و با کمک طراحان داخلی می تونید به هر خونه ای شکل و ظاهر جدید و مورد دلخواهتون رو بدید.

وجود کمترین دیوارهای اشتراکی
داشتن امنیت و آسایش یکی از مهم ترین گزینه های یک آپارتمان ایده آل می تونه باشه. برای اینکه حریم شخصی شما حفظ بشه و یا سروصدا مزاحمتی برای شما ایجاد نکنه بهتره که خونه‌ای رو انتخاب کنید که کمترین دیوار اشتراکی رو با واحد شما داشته باشه.

داشتن تراس یا بالکن
این روزها که بیشتر فضای شهر رو ساختمون های بلند و سر به فلک کشیده پر کرده داشتن یک بالکن که با گل و گلدون تزیین شده باشه خالی از لطف نیست. همچنین در خونه هایی که متراژ اون ها کمه وجود یک بالکن یا تراس می تونه کمک بزرگی در پخت و پز یا نگهداری از وسایل اضافه باشه. در نتیجه اگر به دنبال یک خونه‌ی ایده آل هستید گزینه تراس یا بالکن رو فراموش نکنید.

پارکینگ
یکی از مهم ترین گزینه های آپارتمان نشینی پارکینگ محسوب میشه. بخصوص اگر ساختمون توی یک کوچه یا خیابون تنگ قرار گرفته باشه. در زمان بازدید از پارکینگ به این نکات توجه کنید که، پارکینگ قابل دید نباشه، فضای اون کافی باشه و در زمان رفت و آمد مزاحمتی برای بقیه‌ی همسایه ها ایجاد نکنه و شیب قابل قبولی داشته باشه.

تفکیک فضاهای داخلی
بهترین فضای داخلی برای یک خونه، فضایی می تونه باشه که در اون هر بخشی جای مخصوص به خودش رو داشته باشه. مخصوصا سرویس بهداشتی.

اگر شما هم به دنبال یک خونه‌ی ایده آل هستید، وب سایت شابش می تونه به شما کمک کنه. فقط کافیه وارد سایت بشید و از بین هزاران آگهی، آگهی مورد نظرتون رو جستجو کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
2 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
طاهری
طاهری
3 سال قبل

بسیار عالی

بیک
بیک
3 سال قبل

بسیار عالی

دکمه بازگشت به بالا