پرجمعیت ترین کشور مسلمان کدام است؟

جدول یاب، محمد سیمری : دین اسلام بی شک یکی از فراگیرترین دین ها در سرتاسر نقاط کره ی زمین می باشد؛ شاید جالب باشد که بدانید سرزمین‌ هایی که بیشتر مردم آن پیرو دین اسلام می باشند و مسلمان هستند، با عنوان ” جهان اسلام ” یاد می شوند. لازم به بیان است پیروان دین اسلام چیزی بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون نفر تخمین زده شده است!

بیشتر کشورهای اسلامی در منطقه ی خاورمیانه، آسیای میانه، شمال قاره آفریقا، و همچنین ناحیه جنوب شرقی قاره آسیا قرار دارند. جمعیت مسلمان در قاره ی اروپا نسبتا کوچک است! چیزی در حدود ۵ درصد کل جمعیت قاره اروپا. هر چند لازم به بیان است در برخی کشورها مثل کشور فرانسه و کشور سوئد، مسلمانان درصد بیشتری از جمعیت را تشکیل می دهند. در نیمه سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد جمعیت مسلمان کشور فرانسه ، ۵.۷ میلیون نفر بود، یعنی ۸.۸ درصد جمعیت فرانسه! کشور آلمان نیز ۵ میلیون مسلمان داشت؛ چیزی در حدود ۶.۱ درصد کل جمعیت کشور آلمان!

پیش بینی می شود در دهه های آینده نیز این جمعیت، رشد قابل توجهی داشته باشد.

کشور اندونزی با جمعیت نزدیک به ۲۷۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ میلادی، پرجمعیت‌ ترین کشور مسلمان می باشد؛ مسلمانان چیزی در حدود ۸۷٫۲ درصد از جمعیت اندونزی را تشکیل داده اند. کشور اندونزی همچنین با این میزان جمعیت، در رتبه چهارم پرجمعیت ترین کشورهای جهان قرار دارد! آمار جمعیت کشورها نشان می دهد بعد از کشور اندونزی، کشورهای پاکستان و نیجریه بیشتر جمعیت را در بین کشورهای مسلمان دارند!

جمهوری اندونزی ، کشوری در جنوب شرقی قاره آسیا می باشد و بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام قرار گرفته است. جالب است بدانید اندونزی ، بزرگ ترین کشور جهان می باشد که تنها از جزایر تشکیل شده است! این کشور شامل ۱۷۵۰۸ جزیره است که در حدود ۶ هزار عدد از آن ها دارای جمعیت ساکن هستند! بد نیست بدانید جزیره جاوا با بیش از ۱۴۰ میلیون نفر، پرجمعیت ترین جزیره در جهان است.

جمعیت ایران در بین کشورهای مسلمان

کشورایران با جمعیت ۸۲٫۵ میلیون نفری در سال ۲۰۱۹ میلادی، هفتمین کشور بزرگ در بین کشورهای اسلامی از نظر جمعیت می باشد.

در ادامه لیست رده بندی کشورهای مسلمان براساس جمعیت آن ها را آماده کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

رتبهکشورجمعیت
۱ اندونزی۲۶۸,۴۶۲,۵۴۷
۲ پاکستان۲۰۳,۱۲۳,۳۳۱
۳ نیجریه۱۹۸,۹۷۲,۷۹۹
۴ بنگلادش۱۶۷,۳۹۷,۸۶۸
۵ مصر۱۰۰,۴۶۳,۲۰۲
۶ ترکیه۸۲,۵۷۸,۴۵۴
۷ ایران۸۲,۵۰۷,۵۵۶
۸ الجزایر۴۲,۴۱۶,۲۷۹
۹ سودان۴۲,۱۲۳,۱۹۳
۱۰ عراق۳۹,۹۸۶,۸۹۹
۱۱ افغانستان۳۶,۸۷۱,۷۱۰
۱۲ مراکش۳۶,۴۶۱,۸۰۳
۱۳ عربستان۳۳,۹۰۳,۵۸۵
۱۴ ازبکستان۳۲,۶۳۶,۴۳۹
۱۵ مالزی۳۲,۲۸۷,۹۴۵
۱۶ یمن۲۹,۳۲۰,۳۸۶
۱۷ ساحل عاج۲۹,۳۲۰,۳۸۶
۱۸ نیجر۲۲,۸۳۷,۶۸۸
۱۹ بورکینافاسو۲۰,۰۹۸,۸۸۹
۲۰ مالی۱۹,۴۶۳,۴۷۷

بد نیست بدانید همه ی کشورهای اسلامی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی عضویت دارند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا