پروفسور رکسانا مصلحی اپیدمیولوژیست ژنتیکی محبوب جهان کیست؟ + عکس

رکسانا مصلحی در ایران به دنیا آمده و در کانادا بزرگ شده است. او مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور کانادا دریافت کرده است. او هم‌اکنون استادیار همه‌گیرشناسی مطالعه‌ی نحوه انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا و آمار زیستی در دانشگاه آلبانی است. جایی که او به تدریس دوره‌های متعددی، از قبیل آن چه خودش در ژنتیک و همه‌گیرشناسی مولکولی گسترش داده‌است، اشتغال دارد.
«رکسانا مصلحی»، اپیدمیولوژیست ژنتیکی محبوب جهانی است که مطالعه بسیار دقیق و مفهومی در پیش آگاهی از سرطان و پیشگیری از آن را در کارنامه خود دارد. پژوهش‌های او به مطالعه سرطان و نشانه‌های آغازین آن اختصاص دارد و از طریق پژوهش‌هایش، به درک علل ارثی بیماری‌ها و تاثیرات متقابل ژن – محیط بر خطر گسترش بیماری کمک کرده است.   اکثر تحقیقات این ژنتیک دان برجسته در رابطه با شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تاثیرگذار در سلامتی انسان و تعیین ریسک تاثیرات این عوامل بر توسعه‌ی بیماری‌های پیچیده است.
او درباره‌ی زمینه‌ی تحقیقاتی خود گفته است: «به‌عنوان یک متخصص اپیدمیولوژی ژنتیک، اکثر تحقیقات من در رابطه با شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تاثیرگذار در سلامتی انسان و تعیین ریسک تاثیرات این عوامل بر توسعه‌ی بیماری‌های پیچیده است. من همچنین دارای تجربیاتی در زمینه‌ی مشاوره فردی و خانوادگی در خصوص احتمال و شانس ابتلا به بیماری‌های ارثی هستم.»
او مطالعات خود در زمینه‌ی جهش ژن‌های سرطان سینه و تخمدان خانم‌ها را گسترش داده است و با همکاری پزشکان داخل ایران در مورد موروثی بودن سرطان سینه و تخمدان در خانواده‌های ایرانی تحقیقاتی کرده است. نتیجه این تحقیقات دستیابی به کشفیات جدید در مورد جهش ژن‌های بدن انسان بوده است.
«رکسانا» یک زن ایرانی محقق است که در دنیا به سبب شیوه‌ی بسیار عالی تدریس و همچنین تحقیقاتش به شهرت رسیده، او برند‌ی جایزه‌ی سیب طلایی از مدرسه سلامت آلبانی به خاطر تدریس فوق العاده اش شده است، همچنین از طرف موسسه‌ی ملی بهداشت (NIH) دو جایزه به پاس تحقیقاتی که انجام داده به او اهدا شده است. در دورانی که او در دانشگاه بریتیش کلمبیا بود، جایزه‌ای به دلیل تدریس عالی به عنوان استادیار به او اهدا شده بود.

رکسانا دوره کارشناشی، کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در ونکوور، کانادا دریافت کرد. به دنبال دکترای خود تحت راهنمای فریدمن و استیون نارود، وی بورس تحصیلی پسادکترا را در مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان (DCEG) تحت نظارت میچل گیل به پایان رساند. وی در حالی که یک دانشجوی دکترا در NIH بود، استادیار کمکی را در دانشگاه جورج واشینگتن (GWU) دریافت کرد، و در آنجا دوره ای را با عنوان «جنجال در اپیدمیولوژی سرطان» با پاول لوین توسعه داد.

رکسانا مصلحی دریافت کننده جوایز و افتخارات متعددی از جمله جایزه دستیار تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در آموزش (UBC)، بورس تحصیلی Biovision از دانشگاه علمی علوم (فرانسه)، دو جایزه برای تعالی پژوهشی از NIH و جایزه سیب طلایی و برای تعالی در تدریس از دانشکده بهداشت در SUNY آلبانی است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا