پیش بینی رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت مسکن ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه مشاوران املاک
رئیس اتحادیه مشاوران املاک

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، رهبری نیز فرمودند شور انتخاباتی را باید داشته باشیم تا بتوانیم یک رئیس جمهور قدرتمند، توانمند و مسئولیت پذیر نسبت به مسکن و ساخت و ساز مسکن را انتخاب کنند . امید دارم در سال ۱۴۰۰ قیمت خانه کاهش یابد و به ثبات قیمتی برسد.

او در پاسخ به این پرسش، بحث مالیات های خانه های خالی در سال ۱۴۰۰ چطور پیش می رود؟ گفت: اگر به قدرت اجرایی شود و به این برسد که اینها را به درستی اجرا کنند مسلم بدانید در بازار مسکن اثر خواهد داشت منتهی باید بدانیم خانه های خالی بیشتر برای بانک ها و ارگان هاست.

قلی خسروی با اشاره به مهم ترین نقدی که به دولت در خصوص بحث بازار مسکن وارد است پاسخ داد: وعده هایی دادند که ما مسکن اجتماعی را می سازیم و عملیاتی نشد و دیگر این که نگاه دولت به ساخت و ساز مسکن نبود و شاید در ناوبری های دیگر موفق بود ولی در امر مسکن که طبق ماده ۳۱ قانون اساسی گفته شده همه ساله دولت باید برای دهک های پایین جامعه مسکن بسازد این اقدام انجام نشد و اگر این اقدام صورت می گرفت ما در سال ۹۹ بحران گرانی و کمبود مسکن را حس می کردیم. علاوه بر این که آمار غیر اصولی می دهند که یک میلیون و ۵۰۰ خانه خالی است  که این خانه های خالی بیشتر برای نهادهای دولتی به شمار می آید.

او در ادامه گفت: به دورغ می گویند مشاورین املاک باعث گرانی مسکن هستند. اصلاً چنین چیزی درست نیست. مشاور املاک دلال است و دلالت می کند تا این خانه به خریدار با قیمت پایین برسد و زودتر معامله شود. این چه طرز فکری است که می گویند مشاورین املاک باعث گرانی هستند. اصلاً این را قبول ندارم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک
رئیس اتحادیه مشاوران املاک

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش، دولت سیزدهم که روی کار بیاید مهم ترین چالشی که در بازار مسکن با آن روبرو است، چه چالشی است؟ گفت: اگر درست برنامه ریزی کند چالشی ندارد یعنی اگر به بخش خصوصی اعتماد کند، سخت نگیرد که اگر می خواهد زمینی واگذار کند کسی رغبت نکند جلو بیاید، مردم و سرمایه دار را باید در میدان وارد کنند، هر زمان رویکرد دولتمردان به بخش خصوصی بود هم منافع را خود و هم مردم برده اند. اگر از بخش خصوصی روی برگردانند، همین نتیجه ای که می بینید حاصل می شود.

گفتگو: زهرا ترابی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا