چرا آقای رئیسی وارد عرصه دولت و انتخابات شد؟

در این ویدئو بخشی از گفتگوی جناب آقای رئیسی است که تا به حال منتشر نشده بود . در این ویدئو او اعلام می کند که چرا وارد بحث دولت و انتخابات شد و چرا در عرصه دولت خدمات انجام می دهد؟ با ما در جدول یاب همراه باشید.

Seyed Ebrahim Raisi (cropped).jpg

سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) سیاستمدار اصول‌گرا، روحانی مسلمان و نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و رئیس قوه قضائیه ایران است که در ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ توسط سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، منصوب شده‌است. گفته می‌شود که او بعضاً به عنوان «یک تندرو محافظه‌کار» توصیف می‌شود،«شور انقلابی» خود را با کمک به اجرای اعدام‌های دسته‌جمعی زندانی‌های سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷ به اثبات رسانده‌است، و «به‌طور مکرر» به عنوان جانشین سید علی خامنه‌ای و به عنوان رهبر بعدی ایران مطرح می‌شود.رئیسی به دلیل مواضع خود توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده مورد تحریم قرار می‌گیرد.

رئیسی در محله نوغان مشهد متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی دروس حوزوی را ابتدا در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم تحصیل کرد. او فعالیت قضایی خود را در ۲۰ سالگی به عنوان دادستان کرج آغاز کرد و بعدتر دادستانی همدان را نیز به‌طور هم‌زمان بر عهده گرفت. در سال ۱۳۶۴ به تهران منتقل شد و جانشین دادستان این شهر شد. وی یکی از اعضای «هیئت مرگ چهار نفره» در جریان اعدام‌های دسته‌جمعی زندانی‌های سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ بود.با آغاز رهبری سید علی خامنه‌ای در سال ۱۳۶۸، رئیسی با حکم محمد یزدی رئیس وقت قوه قضائیه به عنوان دادستان تهران منصوب شد. در سال ۱۳۷۳، رئیسی به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت بود. او از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳، معاون اول قوه قضائیه، و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ دادستان کل کشور بود. در اسفند ۱۳۹۴، رئیسی با حکم رهبر ایران به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

او هم‌چنین دادستان کل ویژه روحانیت، از سال ۱۳۸۵ نماینده خراسان جنوبی و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و از سال ۱۳۷۶ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است. رئیسی پیش از آستان قدس، تولیت امامزاده صالح را بر عهده داشت. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ ایران نامزد اصلی اصولگرایان بود که با کسب ۳۸٬۳٪ آرا، در برابر ۵۷٪ حسن روحانی شکست خورد. او در ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ با حکم سید علی خامنه‌ای به مدت ۵ سال به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد. رئیسی، داماد سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا