چرا یکشنبه ۴ آبان ۹۹ تعطیل رسمی است؟

ماه آبان به عنوان هشتمین ماه سال خورشیدی به شمار می آید و دومین ماه فصل زیبای پاییز نیز است. همان گونه که می دانید در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت برخی اتفاقات، تعطیلات رسمی ذکر شده است؛ تعطیلاتی چون عید نوروز باستانی، میلاد پیامبر (ص)، شهارت حضرت علی (ع)، وفات امام خمینی (ره)، ۴ آبان و…

یکی از اتفاقاتی که تعطیل بودن یا نبودن آن، همواره بسیار مورد بحث بوده و است، تاریخ ۴ آبان ماه می باشد. ۴ آبان ماه که در سال ۱۳۹۹ شمسی مصادف است با هشتم ماه ربیع‌ الاول یعنی سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان، حجه بن الحسن (عج) و تعطیل است.

بسیاری از افراد از تعطیل بودن یا نبودن این روز اطمینان ندارند و یا حتی از علت آن نیز بی خبر هستند! لازم به بیان است روز هشتم ماه ربیع الاول (به بیان دقیق تر روز هشتم ماه ربیع الاول در سال ۲۰۶ هجری قمری)، طبق روایتى روز وفات امام حسن عسگرى (علیه السلام) است و و از همان روز نیز، امامت حضرت صاحب الزمان، حجه بن الحسن (عج) آغاز شده است.

پس سزاوار و شایسته می باشد که در این روز اندوهگین باشیم؛ به خصوص با در نظر گرفتن این که صاحب این مصیبت حضرت صاحب الزمان، حجه بن الحسن (عج) است؛ پس بایستی آن امام (علیه السلام) را با هر زیارتى که به ذهن مى رسد، زیارت کنیم و به امام زمان (علیه السلام) نیز تسلیت بگوییم.

لازم به بیان است طرح حذف بند “ح” ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌ های توسعه کشور در دستور کار روز سه‌ شنبه ۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ شمسی نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مورد بحث و بررسی قرار یافت. نمایندگان در این جلسه با ۱۱۷ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و همچنین ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده ی حاضر در جلسه با حذف تعطیلی هشتم ماه ربیع‌ الاول (یعنی سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان، حجه بن الحسن (عج)) مخالفت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است: بند “ح” ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌ های توسعه کشور مصوب ۹۵/۱۱/۱۰ حذف شد. این ماده واحده درباره قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه ی کشور بود و برای تصویب نیاز به دو سوم آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت که رای لازم را کسب نکرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا