چگونه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم؟ بهترین روش چیست؟

اهمیت فراگیری زبان های خارجه مخصوصا زبان انگلیسی برای هیچ کس پوشیده نیست و همگان بر واجب بودن یادگیری آن اشراف دارند اما در این میان افراد بسیاری پیدا می شوند که واقعا شاید به هزار و یک دلیل نتوانند حضوری سر کلاس بروند و درگیری های خاص خود را داشته باشند. در این مقاله می خواهیم به سوال رایج “چگونه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم؟” پاسخ دهیم.

صورت و نحوه آموزش تقریبا از سال بدو ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا کامل عوض شد و از آن به بعد اکثر فراگیران در تمانی سنین ترجیح به فراگیری زبان به صورت آنلاین دادند. شاید قبل از آن حداقل در کشور ما، معدود افرادی بودند که به خاطر دغدغه های کاری یا خانوادگی و … حاضر بودند از داخل منزل و محل کار، فراگیری زبان را به صورت  آنلاین پیگیری کنند، اما بعد از ۲۰۲۰ تقریبا می توان گفت چیزی حدود ۹۵ درصد کار به صورت آنلاین پیش می رود و همه با این موضوع کنار آمده اند و بعد از آن هم صد در صد این رویه به دلیل پیشرفت های چشمگیر در حوضه تکنولوژی و فناوری، ادامه خواهد داشت.

اما در همین ابتدا باید عرض کنیم که یادگیری هر زبانی بدون استاد و فردی که تسلط بر آن دارد امکان پذیر نیست و حتما باید شخصی حضور داشته باشد تا نه تنها دروس جدید را ارائه دهد، بلکه خطای دانش آموزان را تصحیح کند.

نکته بالا را مخصوص آن دسته از دوستانی عرض کردیم که صرفا با خرید پکیج، کلی کتاب زبان، دانلود اپلیکیشن و بدون کمک استاد می خواهند زبان یاد بگیرند. سروران و دوستان عزیز تمامی این موارد عالی و خوب هستند اما فقط به عنوان مکمل های کلاس و یادگیری جواب می دهند.

به بیانی ساده تر شما اگر به هر دلیلی تمایل به حضور در کلاس های حضوری هیچ آموزشگاهی را ندارید و یا اینکه نمی توانید، باید ابتدا اولویت خود را به حضور در کلاس به صورت آنلاین از منزل یا محل کار قرار دهید و زیر نظر استادی حرفه ای و دلسوز کار را شروع کنید، سپس کنار آن با پکیج، کتب و اپ ها و … زبان خود را تقویت کنید.

یادگیری مطلوب زبان بدون استاد امکان پذیر نیست و فقط تلف کردن وقت شماست. شاید چیزی را هم به طور محدود یاد بگیرید، اما شک نکنید زبان شما پر از ایراد و اشتباه خواهد بود چون هیچ فردی برای صحبت با شما، تصحیح غلط هایتان و ارتقای شما وحود نداشته است و صرفا شما فقط طوطی وار چیزی را حفظ کرده اید و به طور عمیق و حرفه ای درکی از آن نداربد.

پس قدم اول برای یادگیری زبان از خانه و محل کار، ثبت نام در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی آموزشگاهی معتبر است.

قدم بعدی ادامه دادن منظم ترمیک و فشرده کار است. اگر بخواهید یک ترم یا نهایتا دو ترم بخوانید و سپس آن را رها کنید، توصیه می کنیم تحت هیچ شرایطی زبان را شروع نکنید. به محض شروع مصمم باشید که تا انتهای مسیر، تحت هر شرایطی پیش بروید. چون هم دارید هزینه می کنید و هم وقت می گذارید.

تا می توانید پیگیر باشید و از خودتان بهترین را ارائه دهید. مدرسین حرفه ای و دلسوز وقتی شاگردشان را آماده و پیگیر می بینند، صد در صد فراتر ازکتاب و بسیار بیشتر از طرح درس به آنها آموزش خواهند داد.

نکته مهم، حضوری رفتن و یا آنلاین شرکت کردن در بهترین آموزشگاه ها و دانشگاه های دنیا هیچ چیز را در فراگیری یک زبان تضمین نمی کند، بلکه مدل درس خواندن و پیگیری شماست که سطح و درک و دانش شما را تضمین خواهد کرد.

برای تضمین و گواه جمله بالا به این مثال دقت کنید. دور و اطراف خود یقیقنا افرادی را دیده اید که سالیان سال است که کلاس می روند اما دریغ از آنکه بتوانند کلمه یا جمله ای صحبت کنند و یا اینکه ما در کار خود هزاران نفر را دیده ایم که در کشور های خارجی زندگی کرده اند یا می کنند اما زبان های آنها گرامری و ساختاری هنگام صحبت فاجعه است. برعکس این موضوع هم وجود دارد، افرادی هستند که کلاس رفته اند و مدرس و مترجم بین المللی شده اند و یا دوستانی هم به محض مهاجرت، زبان هایشان هزار درجه تغییر کرده است. علت این تفاوت کجاست؟

علت این تفاوت را در همان جمله رنگی و مهم بالا توضیح دادیم. هیچ چیز تضمین این را نخواهد کرد که شما قطعا زبان را عالی یاد خواهید گرفت جز سعی و کوشش و پیگیری خودتان. افراد موفق در کلاس های چه حضوری و چه آنلاین همگی یک شاخصه بارز دارند. آن ها منظم در کلاس هایشان شرکت می کنند و بسیار پیگیر هستند و از هیچ کوششی برای یادگیری دریغ نمی کنند و بهانه نمی آورند.

پس اصلا نترسید و به راحتی با یک برنامه ریزی منظم و مداوم از منزل یا محل کارتان آموزش دیدن و یادگیری را به طور آنلاین شروع کنید و از این مسیر زیبا لذت ببرید. این روشی که در این مقاله به شما گفته شد، بهترین پاسخ به سوال “چگونه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم” است تا بتوانید کاملا کاربردی و حرفه ای زبان را یاد بگیرید.

منبع: فرالن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا