چگونه کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

خرید کولر گازی تقلبی یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتوانید تجربه کنید، در سال های اخیر به دلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار، قیمت کولر گازی به طور غیر قابل پیش بینی افزایش پیدا کرد ، به حدی که قیمت کولر گازی اجنرال ۱۲۰۰۰ که میلیون تومانی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان شد، همین دلیل کافی بود تا شیادان حقه باز از این فرصت سوء استفاده کنند و با قیمت های پایین کولر گازی های تقلبی با ظاهر تقریبا شبیه کولر گازی اصل وارد بازار کنند .

Original and counterfeit air conditioners
Original and counterfeit air conditioners

 

بدون تحقیق کولر گازی نخرید 

متاسفانه اکثر مردم بدون پرس و جو و صرفا با دریافت یک پیامک یا مشاهده تبلیغ یک فروشگاه بی نام نشان اقدام به خرید کولر گازی و اقلام مصرفی دیگر خود میکنند، و تنها معیارشون قیمت کمتر است، برای مثال حتی از خود سوال نمیکنند که چرا این فروشگاه کولر گازی ۱۰ میلیونی را ۵ میلیون میدهد، بلکه فقط شیفته قیمت پایین آن محصول میشوند، بدون این که حتی توجه کنند که حتی ۱ میلیون هم برای یک کولر گازی تقلبی زیادی است.

اصلا تقلب دقیقا چه معنایی دارد

تقلب از دروغ و کلاه برداری و حیله‌گری است که باعث ایجاد برتری ناعادلانه متقلب بر دیگران می‌شود. تقلب گونه‌ای از نقض قانون است. در قانون و حقوق کمتر از واژه تقلب استفاده می‌شود و بیشتر بعنوان کلاه برداری و فساد نام برده می‌شود.تقلب در فروش کولر گازی نیز به دلیل گردش مالی و تقاضا بالا به فراوانی مشاهده می شود.

روی کولر گازی های پرفروش طمع بیشتری دارند

طبیعی است که این متقلبان روی کولر گازی هایی که فروش بیشتری دارد، بیشتر تمرکز میکنند و بیشترین تعداد کولر گازی تقلبی نیز روی کولر گازی های پر طرفدار مثل کولر گازی بوش ۲۴۰۰۰ تولید میشوند، پس اگر قصد خرید کولرگازی های پر فروش را دارید باید حواستان را بیشتر جمع کنید.

پر فروش ترین کولر گازی ها کدام اند

  • کولر گازی اجنرال ۲۴۰۰۰ و کولر گازی اجنرال ۳۰۰۰۰
  • کولر گازی بوش ۲۴۰۰۰ و کولر گازی بوش ۳۰۰۰۰
  • کولر گازی ال جی ۲۴۰۰۰ و کولر گازی ال جی ۳۰۰۰۰

فروشنده زبان چرب و نرمی دارد !

مشکل از آن جایی شروع میشود که اکثر فروشندگانی که جنس تقلبی میفروشند، رگ خواب خریداران دستشان است و خوب میدانند چه بگویند و چه نگویند تا خریدار خام شود و اصطلاحا گول بخورد و کولر های تقلبی را به ایشان بفروشد.

یکی از ترفند های این فروشندگان دادن اطلاعات اشتباه از کشور سازنده،توان مصرفی، میزان مصرف انرژی و موارد از این دست میباشد، که در نهایت چیزی جز یک کولر گازی تقلبی نصیب خریداری بیچاره نمیشود.

از کجا بخریم و از کی بخریم خیلی مهم 

ساده ترین روش برای اطمینان از اصل بودن کولر گازی این است که آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید، یا حتی از وارد کننده اصلی یک برند خرید کنید، در این صورت حتی یک درصد هم احتمال تقلبی بودن کولر گازی وجود ندارد و شما میتوانید با خیال راحت کولر گازی مورد نظر خود را خریداری نمایید و از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

برای مثال نوین مارکت وارد کننده انواع برند های معروف کولر گازی میباشد، شاید برایتان جالب باشد که فروشگاه نوین مارکت نمایندگی کولر گازی اجنرال در ایران میباشد و به همین دلیل شما میتوانید با تضمن کمترین قیمت از این فروشگاه کولر گازی مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در نتیجه خرید کولر گازی از فروشگاه نوین مارکت میتواند یک خرید مطمئن باشد، شما میتوانید کولر گازی و حتی دیگر لوازم خانگی مورد نظر خود را از نوین مارکت خریداری نمایید و از اصل بودن کالا صد در صد مطمئن باشید.

برچسب مصرف انرژی را فراموش نکنید

کولر گازی که شما خریداری میکنید حتما باید دارای بر چسب انرژی مصرف برق باشد، بسیاری از سودجو ها با کندن بر چسب انرژی از روی کولر گازی موجب میشوند که افراد از میزان مصرف کولر گازی خود مطلع نشوند و کولر گازی پر مصرف را به جای کولر گازی کم مصرف به مشتری خود ارایه کنند.

از گارانتی معتبر به هیچ وجه کوتاه نیایید

بزرگترین دلیل تقلبی بودن یک کولر گازی این است که فاقد گارانتی باشد و یا دارای یک گارانتی متفرقه و بی نام نشان باشد، پس در صورتی که قصد کولر گازی اصلی را دارید حتما از فروشنده اطلاعات دقیقی در مورد شرکت گارانتی کننده کولر گازی و مدت زمان و شرایط گارانتی سوال کنید، اگر دیدید از پاسخ دادن طفره میرود و یا سعی دارد بحث را عوض کند شک نکنید که کولر گازی که از آن تعریف و تمجید میکند تقلبی است.

برای مثال گارانتی شرکت نوین مارکت وابسطه به فروشگاه اینترنتی نوین مارکت یکی از معتبر ترین گارانتی های کولر گازی در ایران میباشد که حداقل داران ۵ سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش میباشد، و با خیال راحت میتوانید به فروشندگانی که دارای این گارانتی هستند اعتماد کنید.

درخواست فاکتور رسمی آب روی آتش است !

یکی از روش های دیگر برای اطمینان از اصل بودن کولر گازی این است که از فروشنده تقاضا فاکتور رسمی کنید، در این صورت اگر فروشنده معتبر باشد و جنس اصل بفروشد بدون حرف پیش و پس فاکتور را تقدیم شما میکند؛ و الی هزار و یک دلیل برای شما می آورد که از این کار سر باز زند.

فروشنده معتبر نصاب ماهر دارد 

برای اطمینان از صحت عملکرد کولر گازی از فروشنده بخواهید که نصاب خود فروشنده کولر گازی را برای شما نصب کند و به صورت سالم به شما تحویل دهد، در این صورت با خیال راحت میتوانید خرید خود را انجام دهید، و الی تا زمانی که کولر گازی را نصب و روشن کنید استرس این را خواهید داشت که نکند کولر گازی که با قیمت بالا خریداری کرده ام مشکل داشته باشد.

قیمت های بازار شخم بزنید !

آخرین راهکاری که به شما پیشنهاد میکنم این است که حتما قبل از این که از یک فروشنده خریداری کنید، قیمت فروشندگان مختلف را بپرسید تا هم رنج قیمت دقیقی از کولر گازی برند های مختلف دستتان بیاید تا بتوانید از ارزان ترین فروشنده خرید کنید، هم اینکه یک دلیل واضح برای تقلبی بودن کولر گازی اختلاف قیمت یک فروشنده با دیگر فروشندگان است، برای مثال وقتی یک برند مشخص را همه فروشندگان رنج ۹ تا ۱۰ میلیون میفروشند، اگر یک نفر آن را ۵ میلیون میفروشد صد درصد جنسش تقلبی است، هرچقدر هم بگوید جنس ها خرید قبل هست کسی باور نمیکند، چون در این دوره زمونه گربه ها هم محض رضای خدا موش نمیگیرند، پس قاعدتا مشتری های باهوش نیز این استدلال های فریبنده این فروشندگان را نیز باور نمیکنند.

 

منبع : https://novinmarket.com/blog/cooler-gazi-taghalobi

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا