چگونگی انجام ختم بسم الله و اثرات آن

اگر تصمیم گرفتید تا برای برآورده شدن حاجات خود ختم بسم الله بگیرید ، چگونگی انجام ختم بسم الله را می توانید در ادامه این مطلب بخوانید .
ختم بسم الله برای برآورده شدن حاجات بسیار مؤثر است. عبارت «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» اولین عبارت قرآن است که در اول سوره علق (اقرا) بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نازل شد و در احادیث شیعی این عبارت سرآغاز قرآن معرفی شده است.

ختم بسم الله

خدای متعال برای این که به انسانها بیاموزد که کار را به نام خدا آغاز کنند هم سوره های قرآن و هم ابتدای قرآن را با «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» آغاز نموده است و پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) نیز در حدیثی فرمود «هر کاری که به نام خدا شروع نشود ابتر است». افتتاح سوره های قرآن با بسم الله و آغاز شدن کتاب خداوند با سوره فاتحه و قرار گرفتن بِسْمِ اللَّهِ در ابتدای این سوره، دلیل قاطع بر وسعت رحمت خداوند است. دقت در همین امر برترین و مؤثرترین درمان درد ناامیدی است. توجه به این مسئله که منشأ نزول قرآن همانا رحمت واسعه الهی است، مستلزم آن است که رهروان حقیقت در قبول امتثال امر الهی تعجیل کنند و از اکراه  و سستی بپرهیزند تا امیدشان قوی تر گردد و ایمان و یقین داشته باشند که خداوند با قرار دادن بسم الله در ابتدای قرآن و سوره فاتحه و توصیف ذات خود با رحمن و رحیم چگونه می شود که بر بندگان خود رحم نفرماید.

ختم بسم الله آنچنان از قداست برخوردار است که انسانها موظفند این نام را تسبیح و تکریم کرده و آنرا فراموش نکنند. نه این نام را در جای باطل بکار برند و نه در کار حق از این نام غفلت کنند و نه در کنار این نام، نام دیگری یا دیگران را ببرند؛ لذا خدای سبحان هم این اسم را مظهر برکت قرار داد، هم مظهر تسبیح قرار داد، هم اوصاف تشبیهیه را در این اسم ظاهر کرد و هم برکات تنزیهیه را، هم فرمود «تبارک اسْمُ ربک» هم فرمود «سَبِّحِ اسْمَ ربک».

 از روایتی که کلینی از امام جعفر صادق (علیه السلام ) نقل می کند، آغاز همه کتب آسمانی «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» بوده است. این عبارت در ابتدای تمام سوره های قرآن، جز سوره برائت (توبه) آمده است. همینطور سوگند دادن خدا به «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ»، در بعضی از دعاها، حاکی از ارزش این آیه است. برای برآورده شدن حاجات ذکرهای فراوانی وجود دارد ولی بعضی از اذکار تأثیر زیادی در برآورده شدن حاجات دارند ختم بسم الله یکی از ذکرهایی است که برای برآورده شدن حاجت بسیار تاثیر دارد. در ادامه به بعضی از این ختم ها می پردازیم:

– ختم بسم الله برای حاجات و مهمات

در صورتیکه کسی حاجتی دارد که هیچ راه حلی ندارد به ختم بسم الله پناه ببرد و از خدای تعالی حاجاتش را بخواهد و طریقه خواندن به این صورت است که شش رکعت نماز با سه سلام بخواند (سه نماز دو رکعتی) و در هر رکعت بعد از حمد ۱۵ بار سوره انشراح را بخواند و پس از پایان نماز در حالیکه هنوز متوجه قبله  باشد ۷۸۶ مرتبه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ را بگوید و بعد این دعا را بخواند و در پایان حاجت خویش را از خداوند طلب نماید بی تردید مقبول حق تعالی قرار می گیرد و مجرب است. دعا این است:

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم إنی أسألک بفضل بسم الله الرحمن الرحیم ان تلین قلب فلان ابن فلان او فلانه بنت فلان لى وبحق بسم الله الرحمن الرحیم ان تجعل فلان بن فلانه او فلانه بنت فلانه من نصیبى وبهیبه بسم الله الرحمن الرحیم ان ترده لی وبمنزله بسم الله الرحمن الرحیم ان ترفع قدری وتیسر أمری وتشرح صدری یا من هو (الله لا إله هو الحی القیوم) اللهم انى اسألک بسر الهیبه والقدره بسر الجبروت والعظمه ان تجعلنی من عبادک المتقین وأهل طاعتک المحبین وارزقنى فلان ابن فلانه او فلانه بنت فلانه یارب العالمین وصلى الله على سیدنا محمد وعلى آله الطیبین الطاهرین

چگونگی انجام ختم بسم الله و اثرات آنزمان ختم بسم الله، هر روز مقداری صدقه برای سلامتی امام زمان بدهید

– ختم بسم الله الرحمن الرحیم

جهت بر آورده شدن حاجات مهم این ختم بسم الله که شامل ۱۲۰۰۰ مرتبه ((بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ)) را بگوید و بعد از هر هزار بار دو رکعت نماز بخواند انشاءالله حاجتش روا گردد.

– دایره بسم الله

یکی دیگر از انواع ختم بسم الله، دایره بسم الله است که اثرات عجیب و شرح بسیار مفصلی دارد و برای حفظ رسیدن به مناصب در ساعت سعد یا جوهر روحانی بنویسید. این دایره بِسْمِ اللَّهِ را در روزهای یکشنبه یا پنجشنبه یا جمعه در ساعت مشتری یا زهره با جوهر روحانی در کاغذ زرد بدون خط یا سفید بدون خط باید نوشت. قبل از آن وضو بگیرید، رو به قبله بنشینید و ۱۹ بار بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِبگویید و بعد ۱۴ صلوات بفرستید. یک عنبر خوش بو روشن کنید و به خودتان عطر بزنید. چهار قل و ایه الکرسی را بخوانید و بعد شروع به نوشتن تعویذ کنید. از داخل در دایره سوم ایه ۲۹ سوره فتح است.

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ۚ ذَٰلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاهِ ۚ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَهً وَأَجْرًا عَظِیمًا

چگونگی انجام ختم بسم الله و اثرات آنیکی از انواع ختم بسم الله، دایره بسم الله است

متن دایره چهارم از داخل:

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم انی اسئلک بفضل بسم الله الرحمن الرحیم تحفظ حامل کتابی هذا من شر ما یوذیه و توکل به ملائکتها و اعوانها بخدمتها بحر سونه فی الیل و النهار من الانس و الجن یا الله

بعد از نوشتن باید ۷۸۶ بار بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِبگویید و ۱۳۲ بار صلوات بفرستید و سپس به کاغذ فوت کنید. در زیر کاغذ بنویسید ”گشاده باد کار و رونق و مناصب نام صاحب دعا زاییده نام مادر به حق یا حَیُّ یا قَیّومُ یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین“. کاغذ را تا بزنید و همیشه همراتان باشد. سوره حوامیم به سوره هایى گفته مى شود که با «حم» شروع مى شوند. این سوره ها از سوره غافر شروع مى شود و پایان آن ها سوره احقاف است; یعنى از سوره ۴۰ تا سوره ۴۶ قرآن.

چگونگی انجام ختم بسم الله و اثرات آنزمانیکه مشغول ختم بسم الله هستید تا میتوانید از گناه فاصله بگیرید

– ختم بسم الله در ۴۰ روزه 

این ختم بسم الله را از روز یک شنبه شروع کنید و ذکر (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ بحق بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ) را روز اول ۱۰۰ مرتبه، روز دوم ۲۰۰ مرتبه، روز سوم ۳۰۰ مرتبه بگویید تا روز چهلم که باید ۴۰۰۰ مرتبه با وضو رو به قبله بگویید (یعنی عدد هر روز را ضربدر صد باید کرد تا تعداد به دست بیاید). زنان در ایامی که عذر شرعی دارند هم میتوانند این ختم بسم الله را انجام بدهند. توصیه میشود حداقل وقتی مشغول این ختم هستید تا میتوانید از گناه فاصله بگیرید و هر روز مقداری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) بدهید که در رواشدن حاجت بسیار تاثیرگذار است. روزی که ختم بسم الله پایان یافت یه بسته خرما بگیرید و خیرات کنید.

چگونگی انجام ختم بسم الله و اثرات آنبهترین زمان برای ختم بسم الله جمعه بعد از نماز صبح است

منبع: سرپوش

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

شرایط اجابت دعا برای آیه امن یجیب و نحوه ختم آن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا