کاربردهای پیاز بجز آشپزی چیست ؟

پیاز پر از خاصیت درمانی و مناسب برای هر غذایی است اما در این مطلب کاربردهای پیاز را جز در آشپزی ئ پخت غذا عنوان خواهیم کرد.
گفتیم جالب ترین کاربرد پیاز در خانه داری و درمان پس باید بگوییم برای رفع زردی اتو از روی لباس ، درمان نیش زدگی و حتی رفع زنگ زدگی چاقو می توانید از این سبزی پرخاصیت استفاده کنید.

کاربردهای پیاز بجز آشپزی چیست ؟

فواید جالب پیاز که قبلا هرگز نشنیده اید :

کاربرد پیاز در خانه داری و درمان برخی مشکلات نکات جالبی است که باید بدانید .پیاز یکی از موارد قابل دسترس و مفید در آشپزخانه ی همه ی افراد است و به عنوان یک طعم دهنده در غذا استفاده می شود اما از آنجایی که هر ماده می تواند چندین کاربرد و خاصیت داشته باشد پیاز هم از این قائده مستثنی نیست و در موارد خاص می تواند رفع کننده مشکل باشد به خصوص در خانه دارد.

کاربرد پیاز در خانه داری و درمان

آیا تا به حال از کاربرد پیاز بیرون از آشپزخانه استفاده کرده اید ؟

پیاز می تواند به روش های مختلفی مشکلات خانگی شما را حل کند .

جالبترین فواید و کاربردهای پیاز

– پیاز در از بین بردن زنگ زدگی چاقو موثر است برای حل این مشکل چندین بار پیاز را با چاقو نصف کنید و بعد متوجه از بین رفتن زنگار می شوید.

-اگر از خون مردگی و نیش زنبور رنج می بریدپوست پیاز برای درمان خارش و عفونت  مناسب است. پیاز را در طول شب روی دست ببندید و بعد با عسل موضع درد را ماساژ دهید.

– خمیر پیاز و آب به از بین رفتن آکنه کمک می کند . چون پیاز خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارد و به همین منظور از ماسک پیاز برای درمان آکنه استفاده کنید.

– برای از بین بردن بوی نامطبوع رنگ و لاک که برای سلامتی مضر است می توانید از تکه های پیاز کمک بگیرید.

کاربردهای پیاز بجز آشپزی چیست ؟

– پیاز برای درمان گلو درد هم مفید است . مقداری پیاز را در آب بجوشانید و در صورت نیاز به آن عسل بیفزاید و روزی ۲ بار بنوشید.

اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو، زرد رنگ شد، می توانید یک پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه کتانی بمالید. لکه های زردرنگ برطرف خواهند شد. بعد آن را چند دقیقه داخل آب سرد خیس کنید و بشویید.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

کاربردهای سفیده تخم مرغ علاوه بر آشپزی چیست ؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا