کاندید اندولیفت برای جوانسازی صورت + مزایا و عوارض آن

رپورتاژ آگهی

اندولیفت، یک روش کم تهاجمی است که با تکنیک لیزردرمانی می‌تواند بسیاری از ایرادات صورت را برطرف نماید. از این روش می‌توان برای اصلاح افتادگی پوست در ناحیه غبغب و صورت و رفع تجمع چربی در نواحی چانه، گونه‌ها، دور لب‌ها و فک استفاده کرد. از دیگر مزایای این شیوه درمانی، تحریک کلاژن سازی پوست و در نتیجه افزایش قوام آن می‌باشد. همچنین اگر در نواحی زانوها، شکم، باسن، داخل ران و مچ پا پوست بدنتان دچار شل شدگی و افتادگی شده باشد و نیز اگر خودتان تمایلی به انجام عمل‌های جراحی ندارید، می‌توانید از اندولیفت برای اصلاح ایرادات پوستتان استفاده کنید.

مزایای انجام اندولیفت صورت

روش اندولیفت، می‌تواند جایگزین مناسبی برای عمل‌های جراحی سنتی لیفت صورت باشد؛ چراکه هم عوارض کمتری دارد و هم طول دوره نقاهت پس از آن، کمتر است.

دلایل محبوبیت روش اندولیفت در میان مردم به شرح زیر می‌باشد:

  1. نیازی به ایجاد برش روی سطح پوست و نیز بیهوش کردن بیمار نمی‌باشد.
  2. نتایج طولانی مدت و در بازه زمانی کوتاهی را به همراه دارد.
  3. کل عمل طی یک جلسه قابل انجام می‌باشد.
  4. قابلیت ترکیب با سایر درمان‌های زیبایی را دارد.
  5. برای لیفت گردن، گونه، چانه و پلک قابل استفاده می‌باشد.

چه کسانی نباید از تکنیک اندولیفت استفاده کنند؟

اندولیفت برای هر رنگ و نوع پوستی مناسب است. ولی باید دقت داشته باشید که این شیوه درمانی برای بارداران، کسانی که داخل بدنشان ضربان ساز یا دفیبریلاتور داخلی دارند، کسانی که دارای ایمپلنت الکترونیکی/ ایمپلنت دائمی/ ایمپلنت های سیلیکونی در ناحیه درمان هستند  یا حتی نوعی ماده شیمیایی در محل درمانشان تزریق شده باشد، توصیه نمی‌شود. همچنین، به افرادی که سابقه بیماری هایی چون هرپس سیمپلکس مکرر و یا هر بیماری فعال در ناحیه درمان (مانند زخم، پسوریازیس، اگزما و بثورات پوستی) دارند، توصیه نمی شود که این درمان را انجام دهند.

شیوه انجام اندولیفت

در ابتدا پزشک، یک سری فیبرهای میکروسکوپی میکرواپتیکی به اندازه یک مو را در زیر لایه هیپودرم پوست ( ضخیم ترین لایه پوست) قرار می دهد. این فیبرها کانال‌های بسیار باریکی را در پوست ایجاد کرده که به عنوان مجرای نور عمل می‌کنند و به دستگاه لیزر این اجازه را می‌دهند تا انرژی لیزر را به منظور ورود به لایه‌های چربی پوست ، به زیر پوست منتقل کنند.

همچنین در حین انجام این عمل، کلاژن سازی پوست تحریک شده و نیز چربی‌های اضافی و تجمع یافته پوست از بین خواهند رفت.

مدت زمان انجام عمل نیز بستگی به این دارد که چند قسمت از بدن و یا صورت باید درمان شود. به صورت تخمینی، برای یک ناحیه از صورت ۵ دقیقه و برای کل صورت ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا اندولیفت انجام شود.

شرایط بعد از عمل اندولیفت

  • دوره نقاهتی برای بعد از انجام اندولیفت تعریف نشده است و بیماران به راحتی و بعد از گذشت چند ساعت پس از عمل می‌توانند به انجام امورات روزانه خود بازگردند.
  • نتایج درمان را بلافاصله پس از اتمام آن می‌توانید ببینید. هرچه هم بگذرد، با کلاژن سازی بیشتر در عمق پوست، بیش از پیش تاثیرات مثبت آن‌ را مشاهده خواهید کرد.
  • دستیابی به نتایج کامل درمان، حدود ۳ تا ۶ ماه به طول می‌انجامد؛ ولی در بعضی از بیماران این بازه زمانی کوتاه‌تر می‌باشد.
  • گاهی اوقات و بنابر دستور پزشک، می‌توان اندولیفت را با سایر روش‌های زیبایی ترکیب کرده و طی ۲ جلسه یا بیشتر، این درمان ترکیبی را برای بیمار انجام داد.

عوارض جانبی احتمالی اندولیفت

  • تورم و کبودی طی ۲ هفته
  • مانند هر وسیله گرمایشی دیگر، دستگاه‌های لیزر نیز با خطرات سوختگی پوست و تغییر رنگ آن و یا حتی ایجاد اختلالات عصبی همراه می‌باشند؛ که ممکن است منجر به ضعف عضلانی اطراف دهان به مدت ۳ تا ۶ ماه شود. البته باید توجه داشته باشید که بروز چنین عوارضی بسیار نادر است.
  • کسانی که اقدام به لیفت گونه توسط اندولیفت می‌کنند ممکن است با عدم تقارن در دو طرف صورت خود مواجه شوند.
  • در صورت عدم مراجعه به یک پزشک متخصص برای انجام این درمان ممکن است به چشم‌های افراد آسیب برساند.

آیا اندولیفت با درد همراه است؟

قبل از انجام اندولیفت باید مقداری ماده بی حس کننده موضعی در محل درمان تزریق شود که همین کار ممکن است کمی احساس درد جزئی به بیمار بدهد. در انتهای درمان نیز پوست بیمار کمی دچار قرمزی و التهاب خواهد شد که در بعضی بیماران با کمی درد نیز همراه خواهد بود. ولی تمامی این علائم بعد از گذشت ۲ هفته از بین خواهند رفت.

طول دوره نقاهت بعد از انجام اندولیفت چقدر می‌باشد؟

 

اندولیفت به صورت سرپایی انجام می شود، بنابراین می توانید بلافاصله پس از درمان به منزل بروید. بعد از انجام عمل نیز، نیازی به بانداژ یا پانسمان کردن نواحی درمان شده نمی‌باشد و تنها در ناحیه درمان شده، قرمزی و کبودی ممکن است ظاهر شود. با این حال، این علائم معمولا در عرض ۱ تا ۲ هفته از بین رفته و بیشتر بیماران می توانند پس از آن، به انجام فعالیت های اجتماعی خود بازگردند.

بیماران همچنین ممکن است به مدت چندین هفته پس از درمان، درد، حساسیت و بی حسی را تجربه کنند که مجددا می‌گوییم که این موارد دائمی نیستند و به مرور زمان برطرف می شوند. به ندرت نیز عصب حرکتی صورت ممکن است دچار اختلال شده که در این صورت، قرص‌های ضدالتهابی برای بیمار تجویز خواهد شد.

آیا اندولیفت روشی مطمئن برای درمان می‌باشد؟

بله. اندولیفت یک راه حل درمانی ایمن و موثر برای رفع افتادگی پوست شل شده و نیز بازسازی چربی در قسمت میانی و پایین صورت و گردن می‌باشد. قبل از درمان، محافظ‌های کوچک لیزری روی پلک‌ها قرار می‌گیرند تا از چشم‌ها محافظت کنند؛ به همین منظور توجه داشته باشید که اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، توصیه می شود این لنزها را از داخل چشم برداشته و تا ۲۴ ساعت پس از درمان، همچنان از آن‌ها استفاده نکنید.

چند جلسه درمانی اندولیفت مورد نیاز است؟

یکی از دلایلی که افراد بسیاری خواهان جوانسازی پوست خود توسط اندولیفت هستند این است که این روش تنها در یک جلسه انجام می‌شود. بنابراین شما با انجام یک جلسه درمانی می‌توانید به مدت حدود ۲ تا ۵ سال پوستی شاداب و ظاهری جوان داشته باشید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا