کد پیگیری سجام چیست؟ + آموزش بازیابی کد پیگیری سجام

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره کد پیگیری سجام و همچنین آموزش بازیابی کد پیگیری سجام خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ثبت نام در سامانه سجام اولین گام برای ورود به بازار بورس است. سامانه سجام از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یک پارچه و فراگیر به فعالان بازار بورس و سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصا سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول شویی (مصوب سال ۱۳۸۶ شمسی) و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم (مصوب سال ۱۳۹۴ شمسی) راه اندازی شده است.

برای ثبت‌ نام و احراز هویت در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان زیر نظر سازمان بورس) چند روش مانند مراجعه حضوری به کارگزاری ها، ثبت نام از طریق سایت sejam.ir و استفاده از اپلیکیشن های مورد تایید این سامانه مانند اپ سیگنال پیش‌ بینی شده است. نتیجه این ثبت نام یک کد پیگیری ۱۰ رقمی به عنوان کد پیگیری سجام است که از طریق پیامک برای شما ارسال می‌ شود و برای احراز هویت سجام چه به صورت حضوری و چه احراز هویت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن های طرف قرارداد سامانه مانند اپ سیگنال داشتن این کد الزامی است.

اما افرادی که ثبت نام خود را در گذشته انجام داده اند و کد پیگیری سجام خود را گم کرده اند یا افرادی که به هر دلیلی دیگری این کد را از دست داده اند، برای احراز هویت چطور می ‌توانند بازیابی کد پیگیری سجام را انجام بدهند؟

در ادامه برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

مراحل بازیابی کد پیگیری سجام

در اولین مرحله وارد سایت sejam.ir شوید و روی گزینه ثبت نام در سامانه سجام کلیک کنید.

در گام بعدی چند گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. روی گزینه بازیابی کد پیگیری کلیک کنید.

در این مرحله سیستم از شما شماره تلفنی که در مرحله ثبت نام وارد کرده اید را می‌خواهد. بعد از ثبت این شماره تلفن گزینه دریافت کد تایید را انتخاب کنید.

پس از ثبت شماره تلفن یک کد تایید ۵ رقمی برای شما ارسال می‌شود. این کد را در کادر مربوطه در صفحه بعد وارد کنید. بعد از وارد کردن کد ملی / شناسه ملی متقاضی گزینه تایید را انتخاب کنید.

در صورت تایید اطلاعات وارد شده صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که حاوی کلیه اطلاعات ثبت شده توسط شما است و کد سجام در بالاترین قسمت آن قابل مشاهده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
پیربوداغی
پیربوداغی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
من برای ثبت نام بجای ۱۰هزار تومان۱۰۰هزار تومان ب اشتباه واریز کردم
چیکار باید بکنم؟

دکمه بازگشت به بالا