کرونا مهمان ناخوانده ای که شیوه زندگی را دگرگون کرد

جواد نبوتی

کرونا این مهمان ناخوانده، نگرش عادی به پدیده‌ها را به چالش کشیده، بسیاری از واژه ها وشیوه های مرسوم و رایج و گاه کنش های اجتماعی و الگوهای رفتاری شهروندان را به شدت دچار خدشه و تغییرات آشکار کرده و در حقیقت می توان گفت دگرگون ساخته است.

کرونا حتی نوواژه های جدیدی را وارد زندگی همگان کرده و شهروندان را وادار کرده دیجیتالی و مجازی تر شوند. همچنین نوع تعامل، رفتارها و ساختار اجتماعی زندگی را دچار تغییرات فاحش و گاه باور ناپذیر کرده است. تاثیرات منفی، گسست ها و شکنندگی های کرونا محدود و محصور به چند موقعیت و موضوع خاص نبوده است، سایه این ویروس نوظهور اکنون بر سیاست، فرهنگ، اقتصاد و هر الگو و رفتار اجتماعی انسان ها سنگینی می کند.
از نظر تحلیل گران امور اجتماعی و با نگاهی عمیق تر به آثار و پیامدهای کرونایی، بدون شک یکی از آسیب پذیرترین و شکننده ترین بخش هایی که بیشتر و چالش های آن نمایان تر از سایر حوزه ها به چشم می آید، نظام آموزشی کشور است.
با شیوع بیماری عالم گیر کووید ۱۹ و تغییرات زیاد در سبک زندگی انسان ها، مراکز و موسسات آموزشی به ناچار مجبور به برپایی کلاس های آموزشی به صورت مجازی شده اند. و هم اینک آموزش آنلاین، مهمان ناخوانده خانه های شهروندان شده و خانواده ها با کم و کاست آن دست و پنجه نرم می کنند.

این روزها مادران روی نیمکت کلاس های مجازی کنار فرزندانشان نشسته اند و از سوی دیگر همراه با معلم، پای تخته کلاس درس می ایستند تا شعله دانش را در ذهن فرزندانشان روشن نگه دارند.
روز مادر امسال مانند دیگر مناسبت های دوران کرونا نگاهی متفاوت به مادران و همسرانمان داشته باشیم و با قدردانی درخور این عزیزان، توان بیشتری بدان ها دهیم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا