کشف راه جدید درمان بیماری کرونا از زبان کیانوش جهانپور

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره کشف راه جدید درمان بیماری کرونا از زبان کیانوش جهانپور خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کیانوش جهانپور ، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جدیدترین توییت خود در فضای مجازی گفت:

راه جدید درمان بیماری کرونا

اما در انتها لازم به یادآوری است شیوع ویروس کرونا از چین آغاز شد و مرکز بیماری شهر ووهان با تقریبا ۹ میلیون نفر جمعیت بوده است. پژوهشی که در چین درباره این بیماری انجام شده است و طی آن پرونده ۴۴ هزار بیمار بررسی شده است، نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد بیماران نشانه های خفیفی از بیماری داشتند، در حالی که سالمندان، مبتلایان به بیماری‌ های زمینه‌ ای و کادر پزشکی بیشتر در معرض خطر بوده ‌اند!

در معمولی ‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌ شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می ‌شود. نشانه ‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

گرچه به نظر می رسد اوج بیماری کووید ۱۹ در چین سپری شده است،‌ ولی در سایر نقاط جهان به سرعت در حال گسترش است و در بعضی موارد،‌ تعداد مبتلایان هر هفته دو برابر می شود! محققان بر این باورند که در هر هزار مورد ابتلا به این بیماری،‌ بین پنج تا ۴۰ مورد به مرگ منجر می شود. بهترین تخمین ۹ نفر در هر هزار نفر یا یک درصد است. مدیر سازمان بهداشت جهانی به تازگی گفت در سطح جهانی، حدود ۳/۴ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ می میرند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا