کوتاه ترین جنگ های دنیا چقدر طول کشید و بین کدام کشورها بود؟

جنگ همیشه واژه ای منفور بوده اما در تمام ادوار دولت ها و کشورهایی بوده و هستند که به بهانه هایی مختلف به جنگ پرداخته اند ، در این مطلب قصد داریم کوتاه ترین جنگ های دنیا را از نظر زمانی برایتان عنوان کنیم .

کوتاه ترین جنگ های دنیا چقدر طول کشید و بین کدام کشورها بود؟

معرفی کوتاه ترین جنگ های دنیا :

 

۱۰. حمله گرجستان به ارمنستان

این جنگ ۲۴ روز طول کشید و در سال ۱۹۱۸ اتفاق افتاد. این جنگ بعد از عقب نشینی نیروهای عثمانی از این مناطق و بروز اختلافات مرزی بین دو کشور شکل گرفت و پس از ۲۴ روز به آتش بس و مدیریت مشترک دو کشور، حل و فصل شد.

۹. حمله نورمن ها به انگلیس

نورمن ها بعد از ۱۷ روز انگلیس را اشغال کردند و پیروز شدند و دلیل آن ضعف انگلیس به دلیل جنگ با نروژ بود.

۸. حمله بلغارستان به صربستان

این جنگ در سال ۱۸۸۵ رخ داد که منجر به یک جنگ چهارده روزه شد و طی آن صربستان شکست خورد و خاک آن ضمیمه بلغارستان گردید.

۷. جنگ بین هند و پاکستان

این جنگ در سال ۱۹۷۱ رخ داد که در آن زمان از دو قسمت شرقی و غربی تشکیل شده بود و فقط چهارده روز به طول کشید و طی آن پاکستان شرقی به یک کشور مستقل به نام بنگلادش تبدیل شد.

۶. جنگ سگ ولگرد

این جنگ در سال ۱۹۲۵ رخداد که بینبلغارستان و یونان بود که به خاطر دویدن یک مرزبان یونانی به دنبال سگش، و شلیک مرزبان بلغاری و کشته شدن مرزبان یونانی، یونان به بلغارستان حمله کرد ولی بعد از ۱۱ روز و با وساطت جامعه ملل که نام سابق سازمان ملل متحده است، به پایان رسید.

۵. جنگ آزادی اسلوونی

این جنگ در پی استقلال اسلوونی، بین ارتش مردم یوگسلاوی و نیروهای دفاعی عرضی اسلوونی اتفاق افتاد و پس از ۱۰ روز با پیروزی اسلوونی پایان یافت.

۴. جنگ اوستیای جنوبی

این جنگ بین گرجستان و روسیه شکل گرفت که در مرکز شهر اوستیای جنوبی شکل گرفت و روسیه پس از ۶ روز به راحتی به پیروزی رسید.

۳. جنگ بین مصر، سوریه، اردن با اسرائیل

در این جنگ، در طی ۶ روز اسرائیل بسیاری از مناطق اعراب از جمله صحرای سینا، نوار غزه،قدس شرقی، کرانه ی باختری و بلندی های یونان را به تصرف خود درآورد.

۲. جنگ فوتبال

این جنگ فقط ۱۰۰ ساعت طول کشید. بعد از بازی فوتبال مقدماتی جام جهانی سال ۱۹۷۰،بین السالوادور و هندوراس و شورشی که به راه افتاد، جنگی بین هر دو کشور صورت گرفت که پس از صد ساعت با کمک سازمان کشورهای آمریکایی، آتش بس برقرار شد.

۱. جنگ بین بریتانیا و زنگبار

این جنگ فقط ۳۸ دقیقه زمان برد و طی همین ۳۸ دقیقه، کلیه مدافعین آقای زنگبار که ۵۰۰ نفر بودند، کشته شدند و سلطان زنگبار، به سفارت آلمان پناهنده و از آنجا به آفریقای جنوبی رفت و البته این جنگ در سال ۱۸۹۶ رخ داد.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

معرفی ۱۰ امپراطوری بزرگ جهان در طول تاریخ

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا