کوهسار بادفر ملقب به پوارو فردی که مدعی گنج یابی است، کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره کوهسار بادفر ملقب به پوارو فردی که مدعی گنج یابی است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بار دیگر خبر دستگیری پوارو آمد و بار دیگر پوارو خبر دستگیری خود را تکذیب کرد! کوهسار بادفر ملقب به پوارو فردی است که مدعی گنج‌ یابی می باشد؛ او حساب اینستاگرامی با بیش از ۲۰۰ هزار فالوور دارد، تور گنج ‌یابی برگزار می ‌کند، آموزش دفینه ‌یابی می ‌دهد و خود را استاد گنج ‌یاب می ‌خواند!

۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، سردار مهدی معصوم بیگی، رییس پلیس پیشگیری ناجا در نشست خبری از دستگیری کوهسار بادفر ملقب به پوارو خبر داد و گفت: این فرد با راه‌ اندازی پیجی در اینستاگرام با حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر فالوور، به آموزش درباره نحوه کشف عتیقه می‌ پرداخت و فعالیت‌ های مجرمانه دیگری داشت که توسط یگان حفاظت از میراث فرهنگی در غرب کشور شناسایی و دستگیر شد.

تنها چند ساعت بعد از انتشار این خبر، پوارو با انتشار یک فیلم از صبحانه خوردن خود خبر دستگیری‌ خود را تکذیب کرد.او به تاریخ روز هم اشاره می ‌کند و خبر دستگیری‌ خود را دوباره یک شایعه می‌ خواند و بعد از هواداران خود تشکر می‌ کند که پیگیر او هستند و آن‌ ها را به یک عروسی هم در کرمانشاه دعوت می ‌کند.

متعاقب این ویدیو، کوهسار بادفر ملقب به پوارو با خبرگزاری صدای میراث هم گفت ‌و گوی کوتاهی داشته است و باز هم خبر دستگیری خود را تکذیب کرده است و گفته است که این خبر مربوط به بازداشت موقت او در بهمن ماه سال جاری است. وی در آخرین گفت‌وگوی اختصاصی خود با صدای میراث اعلام کرده است که دستگیر نشده است، خبر جدید دستگیری‌ وی صحت ندارد و پرونده قضایی او نیز مختومه شده است! پرونده ‌ای با عنوان اتهامی حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اشیای عتیقه.

نخستین ‌بار نام کوهسار بادفر ملقب به پوارو با برگزاری یک تور میدانی آموزش گنج ‌یابی در اصفهان حوالی تیر ماه سال جاری به رسانه‌ ها رسید. این تور با همراهی ۱۴۰ خودرو و حضور ۵۰۰ علاقه‌ مند در بیابان‌ های استان اصفهان همراه بود و انتشار فیلم این تور حساسیت رسانه ‌ها را نسبت به وی افزایش داد. برگزاری این تور، اما به ضرر استاد تمام شد! پوارو در اصفهان مورد تعقیب یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت و پس از آن پلیس امنیت استان اصفهان پیگیر دستگیری او شد.

یک مرداد سال جاری، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور خبر داد که با پیگیری یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان و همکاری فرماندهی انتظامی استان و دادستانی، بلافاصله سه متهم در این رابطه دستگیر شده ‌اند و ظرف چند روز احکام سنگینی برای متهم اصلی این پرونده صادر خواهد شد. متهم اصلی، پواروی متواری در میان این سه متهم جا نداشت! اما فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور خبر داده بود که حکم توقیف خودروی او در سراسر کشور اعلام شده و این نوید را می ‌دهیم که متهم اصلی پرونده که معروف به پوارو است نیز به زودی دستگیر خواهد شد.

در همین زمان، اما فعالیت پوارو در فضای مجازی متوقف نشد! بالعکس، تعداد صفحات اینستاگرام گنج ‌یابی صعود کردند و پوارو‌ها قارچ‌ وار از زمین مجازی اینستاگرام روییدند. در این میان نیز پوارو هراز‌گاهی خبر دستگیری خود را تکذیب می‌ کرد و از فعالیت آزاد خود خبر می ‌داد. پوارو نهایتا در بهمن ماه سال جاری و در شهرستان جوانرود کرمانشاه دستگیر شد. دستگیری پوارو، اما در کرمانشاه به چند ساعت هم نکشیده بود! با تشخیص قاضی پرونده، پوارو همان روز با کفالت پدر آزاد شده بود.

پوارو پیش از مختومه اعلام شدن پرونده‌ خود و زمانی که با قید کفالت آزاد شده بود، در یک لایو اینستاگرامی از سردار امیر رحمت ‌اللهی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور درخواست ملاقات حضوری کرد!

سردار رحمت‌اللهی هم دیدار با کوهسار بادفر ملقب به پوارو را پذیرفت و گفت که او می ‌تواند با هماهنگی دیداری داشته باشد. حالا به گفته خود کوهسار بادفر، پرونده ‌ای که قرار بود با اشد مجازات همراه باشد، پرونده‌ ای که قرار بود درس عبرتی برای گنج ‌یابان و سودجویان باشد، مختومه اعلام شده است!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا