گفتگوی اختصاصی با محسن ایزی یکی از پرمخاطب ترین کمدین های اینستاگرام

محسن ایزی: من و ایران با هم به «جام جهانی» می رویم!

محسن ایزی، متولد دوم اسفند ۱۳۶۷، در سبزوار، فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار، بازیگر و کارگردان آیتم های طنز اینستاگرامی است. او یکی از اولین هنرمندان پر مخاطب فضای مجازی است که با ایده ای تازه و بکر برای خودش مخاطبان فراوانی پیدا کرده و بعد از آن به یکی از برندهای این دنیای پرهیاهو تبدیل شده است. گفتگوی اختصاصی کلبه سرگرمی با محسن ایزی که یکی از پرمخاطب ترین هنرمندان دنیای مجازی در سبک کمدی و ایده پردازی است، را با هم می خوانیم.

گفتگوی اختصاصی کلبه سرگرمی با یکی از پرمخاطب ترین کمدین های اینستاگرام
گفتگوی اختصاصی کلبه سرگرمی با محسن ایزی

گفتگو: عباسعلی اسکتی

*بهترین اتفاق هفته گذشته برای شما چه بوده است؟
یکی از بهترین اتفاق های هفته گذشته این بود که فهمیدم می توانم خیلی زود واکسن بزنم و من هم مثل خیلی از آدم های دیگر روی کره زمین که از این ویروس خسته شده اند، نسبتا ایمن شوم و خدا را شکر این اتفاق قرار است در روزهای آینده بیفتد.

*و بهترین اتفاق هفته آینده را پیش بینی کنید!
بهترین اتفاق هفته آینده این است که به اضافه من، کلی آدم دیگر هم واکسن بزنند و کم کم شاهد کم رنگ شدن این ویروس منحوس شویم و شرایط به شکلی شود که به روال سابق برگردیم. زندگی قبلی ما شاید خیلی زندگی خوب و عالی نبوده باشد، اما هموطنان ما به همان اوضاع برگردند و شادی و خنده روی لب مردم باشد که به نظر من مهمترین چیز همین است.

*بهترین تعریفی که از خودتان شنیده اید، چه بوده است؟
اینکه می گویند خلاق هستم و ذهن خلاقی دارم، این را دوست دارم و همینطور این که می گویند روراست هستم.

*خود شما چه ویژگی هایی از خودتان را دوست دارید؟
زیاد رودربایستی ندارم، حرفم را می زنم و اهل اینکه بعدا خودخوری کنم که چرا این حرف را زده ام یا نزده ام، نیستم. سعی می کنم اگر جایی لازم است حرفی را بزنم، تعارف را کنار بگذارم. دیگر اینکه برای چیزی که واقعا آن را می خواهم، تلاش می کنم و تحت هر شرایطی اگر بدانم به آن نمی رسم، دیگر خیالبافی نمی کنم و آن را رها می کنم. فکر می کنم این روراست بودن با خودم و دیگران از ویژگی های خوب من است.

*آخرین فیلم خوبی که دیده اید و کتاب خوبی که خوانده اید؟
کمدی انیمیشنی بود به اسم «ایوان منحصر به فرد» که یک کمدی ماجراجویانه بود و کتاب هم کتابی به اسم «رختخوابت را مرتب کن» که تازه هدیه گرفته ام و نویسنده آن هم «ژنرال ویلیام اچ. مک ریون» است. خلاصه آن این است که اگر می خواهید یک کار بزرگ را انجام بدهید، اول باید از زندگی شخصی و اتاق و تختخواب خودتان شروع کنید.

*و آخرین سریال خوبی که دیده اید؟
این چند وقت سریال زیاد دیده ام، ولی سریالی که من را به آن شکل تحت تاثیر قرار بدهد، نبوده است. حتی سریال فرار از زندان که خیلی ها آن را دوست دارند، روی من تاثیر نگذاشته است، اما «لاست» را دوست داشتم.

*چرا هیچ وقت سعی نکرده اید با حاشیه بیشتر دیده شوید؟
شاید حاشیه برای من جذاب باشد، ولی نه برای خودم! همیشه دوست داشته ام از سایه حرکت کنم و مرد سایه ها باشم. دوست دارم اگر دیده می شوم، به خاطر هنر و خلاقیت من باشد، نه به خاطر حاشیه و نه اینکه بخواهم با کارهای غیر عرف دیده شوم. به حرکاتی که از قبل برنامه ریزی شده، زیاد علاقه ای ندارم. شاید هم اشتباه باشد و خیلی ها بگویند حاشیه خوب است، اما من اینگونه نیستم.

*شرایط مافیایی چقدر در حرفه شما وجود دارد؟
در حوزه ما کم است، چون فضای مجازی و بولد شدن در این فضا حداقل تا الان دست کسی نیست. شما خودتان می توانید برای خودتان تبلیغات کنید و مثلا کسی که کمدین است، می تواند با محتوای خوب بالا بیاید. زیاد شرایط مافیایی وجود ندارد و بیشتر به خلاقیت خودتان بستگی دارد، اما الان به لحاظ اینکه این فضا اشباع شده، باید آدم های مختلفی را بشناسید که بتوانند به شما کمک کنند، چون به قول معروف دست و سبک زیاد شده و کار کردن و رقابت کردن سخت تر شده است.

*از آنچه امروز هستید، راضی هستید؟
بله، همیشه خدا را در همه لحظه های زندگی شکر می کنم. حتی اگر اتفاق بدی افتاده یا خاطره ناخوشایندی دارم، باز هم خدا را شکر می کنم، چون کفه سمتی که به من حال خوب می دهد، سنگین تر است. همین که حال مردم را خوب می کنم و روی لب تعدادی خنده می آورم، مرا بس!

*اگر به عقب برگردید، چه چیزی را در زندگی تان تغییر می دهید؟
زیاد اهل حاشیه و شیطنت نبوده ام، اما اگر برگردم، یکسری کارها را زودتر انجام می دهم و یکسری تارگت ها و کارها مثل چنل یوتیوب خودم را سریع تر فعال می کنم. یکسری کارها را هم انجام نمی دادم، مثلا با یکسری آدم ها اصلا صحبت نمی کردم، مشورت نمی کردم و یکسری آدم ها را وارد حریم خودم نمی کردم و حریم شخصی بیشتری برای خودم در نظر می گرفتم. اگر هم منظورتان زندگی شخصی است که من زندگی کرده ام، حتی به غلط! چیزی را تغییر نمی دادم.

*باشکوه ترین لحظه زندگی تان چه زمانی بوده است؟
چند وقت قبل برادر کوچک من ازدواج کرد و وقتی در مراسم حضور داشتم، حس خیلی خوبی داشتم. ان شاء ا… قسمت هر کسی دلش می خواهد، بشود.

*اسم کتاب زندگی تان را چه می گذارید؟
فامیلی خودم را می گذارم: ایزی! ساده و آسان بگیرید.

*صمیمی ترین دوستان شما چه کسانی هستند؟
دوست صمیمی زیاد ندارم، بیشتر همکاران من هستند؛ دوستان بازیگر یا بچه های فیلمبردار که کنار ما هستند و دو، سه دوست که هر کسی دارد و در زندگی شخصی اش بیشتر با آنها صحبت می کند. مثلا من دوستی دارم که ایران نیست و خیلی با ایشان صحبت می کنم.

*خانمی که در کلیپ ها با شما همکاری می کنند، چه کسی هستند؟
ایشان خانم «تیام امیر بختیار» هستند که واقعا بازیگر خوبی هستند و همیشه از پس نقش هایی که برای ایشان تعریف می کنم، بر می آیند.

*تیپ شخصیتی شما در اینستاگرام چقدر شبیه شخصیت شما در واقعیت است؟
خیلی! یعنی به جز نقش هایی که بازی می کنیم و تعریف شده است مثلا یک آدم خنگ یا یک آدم خیانتکار، در بقیه موارد نوع کاراکتر خودم هستم و کسی که جلوی دوربین می آید خود محسن ایزی است.

*چه ویژگی هایی از پاییز را بیشتر دوست دارید؟
همین که پاییز باعث می شود، بفهمم فصل بعد از آن زمستان است که فصل مورد علاقه من است را دوست دارم. اینکه پاییز حالت کامینگ سون زمستان را دارد دوست دارم، چون به نظر من پاییز دلگیر است.

*اگر بخواهید کادو بدهید، اولویت های شما چه چیزهایی است؟
نگاه می کنم چه چیزی می تواند حال آن شخص را خوب کند، مثلا شما به یک آدم پولدار پول بدهید، خوشحال نمی شود. برای همین ممکن است یک ویدئو برای او درست کنم یا یک چیز خیلی ارزان و هنری که بدانم به فضای خانه یا اتاق او می آید، ولی آدم هایی را که نمی دانم چه چیزی دوست دارند، سعی می کنم به آنها پول بدهم، چون دلار و یورو معمولا همه را خوشحال می کند!

*و دوست دارید چه چیزهایی کادو بگیرید؟
من عطر اورجینال دوست دارم، در ایران متاسفانه عطر فیک زیاد است و من هم عطر شناس هستم و دوستانی هم که عطر می فرستند اکثرا فیک است و استفاده نمی کنم. اگر ببینم یک نفر برای من عطر اورجینال آورده، خیلی خوشحال می شوم و اگر فهمیدید من آن عطر را دارم، به من پول بدهید!گفتگوی اختصاصی کولاک با امیرحسین فتحی بازیگر سریال جیران

*در صورت بسته شدن اینستاگرام چه می کنید؟
من این صحبت را تا حالا جایی نکرده ام، ولی این فکر از حدود یک سال پیش به سر من زد. مدتی است صحبت هایی در رابطه با فیلتر شدن اینستاگرام انجام می شود، برای همین من گفتم باید ما یک بستر دیگری را هم داشته باشیم، چون اگر از کسی که هنرمند است و تولید محتوا می کند بسترش را بگیرند، نباید کار او متوقف شود و باید بتواند در یک بستر دیگر هم خودش را نشان بدهد. ما داریم روی یوتیوب هم کار می کنیم و متاسفانه با دوستان داخل کشور در آپارات که صحبت کردیم، شرایط آنها شرایط خیلی جالبی نبود. ما چند بار صحبت کردیم که ویدئوهای ما از یوتیوب برداشته و در آپارات استفاده می شود که خیلی همکاری نمی کنند.

*می دانیم اهل فوتبال هستید، آیا ایران به جام جهانی می رود؟
بله، حتی زمانی هم که با سرمربی قبلی «ویلموتس» که افتضاح بود، باختیم و شانس ما کم بود، من گفتم ما به هر حال ایران و تیم اول آسیا هستیم و بچه های ما مطمئنا به جام جهانی می روند. ان شاء ا… من هم مجددا از قطر برای شما لایو و ویدئو درست می کنم و در جام جهانی هستم.

*و گل صعود ما را چه کسی می زند؟
اگر قرار باشد با یک گل به جام جهانی برویم، این گل را مهدی طارمی می زند.

*خودتان هم بازی می کنید؟
بله، همیشه فوتبال بازی می کنم، چه پلی استیشن و فیفا و چه فوتبال واقعی. حدود دو سال هم می شود که عضو تیم فوتبال ستارگان هنر هستم و افتخار این را داشته ام که در مسابقات مختلف کنار هنرمندان عزیز کشورم فوتبال بازی کنم که از مهمترین های آن دربی هنرمندان بود که یک نیمه بازی کردم، برای کدام تیم هم مهم نیست!

گفتگوی اختصاصی کلبه سرگرمی با محسن ایزی

*چقدر از زمان خود را در طول روز در فضای مجازی و اینستاگرام می گذرانید؟
یک پیک های زمانی حتما چک می کنم، مثلا همان دقایق ابتدایی که پست یا استوری می گذارم، فیدبک های مردم را چک می کنم. صبح ها که بیدار می شوم، بعد از صبحانه چک می کنم. حدود یک ساعت و نیم یا دو ساعت در روز اینستاگرام را چک می کنم.

*چقدر در کوچه و خیابان شما را می شناسند و معمولا عکس العمل ها چگونه است؟
زیاد! مردم لطف دارند و چون اکثرا در فضای مجازی هستند، من را می شناسند. حتی الان هم که ماسک می زنم، باز هم مردم لطف دارند. عکس العمل آنها خوب است و هر کسی من را می بیند، می خندد و این بهترین هدیه است. اینکه یاد خاطرات می افتند و لبخند می زنند را واقعا دوست دارم.

*اگر قرار بود جای یک نفر دیگر باشید، آن شخص چه کسی بود؟
هیچ وقت به کسی غبطه نخورده ام. گفته ام کاش من در چنین لوکیشنی بودم، ولی اینکه بگویم کاش من جای این شخصیت بودم، نه. هر کسی در جایگاه خودش می تواند از زندگی خودش لذت ببرد، تحت هر شرایط و امکانات و محدودیت هایی که دارد. خیلی وقت ها یکسری مشکلات در کشور ما بود و به خاطر یکسری اتفاقات می گفتم کاش در این زمان در یک کشور دیگر بودم، اما وقتی به بحث خانواده و آدم هایی که آنها را دوست داشتم می رسیدم، می گفتم آدم باید همینجا بماند و فرار نکند. آدم باید همینجا از زندگی لذت ببرد و زندگی اش را بسازد.

*اگر ماشین زمان داشتید، به کدام دوره سفر می کردید؟
به آینده! خیلی دوست دارم آینده را ببینم و گذشته برای من جذابیتی ندارد. شاید دوست داشتم دویست یا سیصد سال بعد را ببینم.

*دنیای مجازی چقدر آدم ها را از دنیای حقیقی دور کرده است؟
من این را اصلا قبول ندارم. دنیای مجازی خیلی آدم ها را «رو» کرده است و باعث شده آدم ها چهره همدیگر را بشناسند. حداقل اینکه اگر فضای مجازی نبود، مردم سلبریتی ها را نمی شناختند. در این فضا شما می توانید نوع شخصیت طرف را بفهمید. به نظر من نه تنها دور نکرده، بلکه کمک کرده که آدم ها همدیگر را بیشتر بشناسند. مخصوصا در دوران کرونا که اگر فضای مجازی نبود، مردم افسردگی حاد می گرفتند.

*فعالیت شما با واینرهای اینستاگرامی متفاوت است؟
یکسری آدم ها هستند در این فضا مثل من، مصطفی آزاد، مجتبی شفیعی و… که اینها واینر نیستند. ما خودمان را کمدین می دانیم، اینها بازیگر و آرتیست هستند، اینها می توانند خودشان فیلم و سریال بسازند و چون در یک بستر دیگر کار می کنند، نباید آنها را با آدم هایی که بی هنر هستند و به واسطه یکسری حاشیه و محتواهای زرد بولد شده اند، یکی کرد. البته اینها به شعور خود مردم می رسد و من دارم به آدم های تصمیم گیرنده می گویم که اگر سینما و تلویزیون دست اینها بود، مطمئن باشید خیلی نقش موثرتری داشتند. مثلا من خودم خیلی می توانستم کمک کنم، ولی به خاطر یکسری آدم ها که در این فضا بودند، علاقه نداشتم که همکاری کنم. یکسری آدم ها را نباید قاطی آدم های دیگر کرد، البته هنرمندان و کارگردان های ما این را می فهمند و با این قصه کنار آمده اند، مردم هم این را می فهمند و حرف من با مسئولان است.

*مهمترین یا مشهورترین شخصیت هایی که در اینستاگرام برای شما کامنت گذاشته اند و انتظار آن را نداشته اید؟
آقای «جان»، آقای «انور»، آقای «پائولو» و خانم «آماندا»، اینها همه مهمترین کمدین های فضای مجازی هستند که در هالیوود کار می کنند. بسیار معروف هستند و در شرکتی کار می کنند که رئیس این شرکت دو برادر هستند که آقای جان یکی از آنهاست که چند بار برای من کامنت گذاشته و بنده را فالو دارد. از لحاظ بین المللی با آنها در ارتباط هستم و بازیگرها و کارگردان های ما هم که همیشه به من لطف داشته اند. مثلا آقای فرخ نژاد یک بار برای من پست گذاشته اند و دیگر کسانی که در فضای مجازی هستند و افتخار می کنم که با آنها در ارتباط هستم.

*برای بهتر شدن دنیا چه می کنید؟
کاری که از دستم بر می آید این است که مردم را بخندانم و حال آنها را خوب کنم. هر کس اگر کاری که بلد است را انجام بدهد، حال دنیا خوب می شود. مشکل ما این است کسی که کاری را که بلد نیست، به واسطه هر دلیلی قبول می کند و نمی تواند آن را انجام بدهد.

*یک آرزو همین الان؟
سلامتی، آرامش و نشاط برای همه مردم کشورم. دوست دارم خدا ریشه آدم هایی که باعث ناراحتی مردم چه در کشور خودمان و چه در کل هستی می شوند را از روی زمین بردارد و آتش بزند. آرزوی من این است که همه ما سلامت باشیم و بتوانیم زندگی شاد و مفرحی داشته باشیم.

*یکی از رویاهایتان که خیلی دست نیافتنی است؟
شاید اگر چند سال پیش این سوال را می پرسیدید، آن رویاها الان برای من اتفاق افتاده باشد، مثلا دوست داشته ام با یکسری آدم ها برخورد، صحبت یا کار کنم و الان چون به آنها رسیده ام و از آن لذت می برم، دیگر رویا نباشند، اما چیزی که بخواهم به عنوان رویا مطرح کنم، ساختن یکسری کارها در سطح بین المللی است که مخاطب عام داشته باشد تا هم پرچم خودم و هم پرچم ایران را بالا ببرم. اینکه محتواهای بی محتوا را کمتر ببینیم و به لحاظ شخصی هم هر روز که مادرم لبخند می زند، رویای من است.

*در پایان یک بیت شعر که همین الان به ذهنتان رسید؟
یک شعر از خیام که می گوید: چون عاقبت کار جهان نیستی است/ انگار که نیستی چو هستی خوش باش!

 

 

بیشتر بخوانید :

گفتگوی اختصاصی با بازیگر سریال افرا محمد صادقی: بازیگری روشی برای زندگی است

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا