گفتگوی خواندنی با کارگردان سریال خانه امن + جزئیات فصل دوم سریال خانه امن

بینندگان پر و پا قرص آثار نمایشی پرهیجان، جذاب و اکشن با سریال خانه امن ارتباط برقرار کرده اند؛ سریالی به کارگردانی احمد معظمی که آخرین روزهای پخش خود از شبکه یک را سپری می کند و پربیننده ترین سریال فصل پاییز معرفی شد.

سریال خانه امن

احمد معظمی بعد از سریال «سارق روح» و «ترور خاموش» سومین تجربه مشترکش را با «ابوالفضل صفری» که این سریال را تهیه کرده، داشته است. چند سوال و جواب ما را با کارگردان سریال خانه امن در ادامه می خوانید.

چه شد که سومین تجربه مشترک تان را با ابوالفضل صفری شروع کردید؟

۲ تجربه گذشته مان موفق بود، علاوه بر آن موضوع جذاب و به روزی برایم بود و بیشتر در مجموعه به واکاوی تروریسم می پردازیم. اصولاً قصه هایی با این مضامین کمتر ساخته می شود و نیاز دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ساخته و به مخاطب منتقل شود. «خانه امن» قصه سرحالی دارد و هر چه بالا می رود به اوج می رسد و فرود ندارد.

امیدوارم پایان سریال تان مثل کلیشه های رایج نباشد.

همین طور است. سریال خانه امن پایان متفاوت و جذابی دارد.

به نوعی می توان گفت سریال ادای دینی به سردار شهید «سلیمانی» است.

ما به قطره ای از رشادت های سردار شهید «سلیمانی» که همچون دریاست و سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرده ایم تا ادای دینی کرده باشیم. در ابتدا صحنه هایی درباره رشادت های وی داشتیم که خیلی درونی و حسی و برکت کار بود.

وقتی وارد پروژه شدید فیلم نامه کامل بود؟

طراحی سریال «خانه امن» ۴، ۵ سال و نگارش فیلم نامه آن یک سال و نیم طول کشید و طبیعتاً اثری که دیده می شود تا دقیقه نود فیلم برداری در حال بازنویسی است.

سختی های تولید این پروژه سنگین چه بود؟

فیلم برداری در خارج از کشور در۲ مقطع بود؛ یک بخش را قبل و بخشی را در دوران کرونا فیلم برداری کردیم. اصولاً سریال سازی از جنس فیلم نامه های این چنینی سخت است؛ یعنی با یک کار آپارتمانی و چند لوکیشن طرف نیستی بلکه با کاری طرف هستی که از کف خیابان شروع می شود و باید ایران را دور بزنی و به خارج از کشور بروی و پر از بازیگران اصلی و فرعی و لوکیشن هایش زیاد بود، در هر کدام از این لوکیشن ها تقریباً ۱۰ لوکیشن وجود داشت و با میزان زیادی لوکیشن مواجه بودیم.

همه این ها به مدیریت درست تیم برنامه ریزی برمی گردد که اعضای آن طوری برنامه ریزی کنند که به نحو احسن و با کیفیت مناسب و خوب خروجی ها را بگیریم. خود من اصولاً سعی می کنم همیشه کارهایی را که انجام می دهم با کار قبلی ام متفاوت باشد، چه به لحاظ اجرا و چه به لحاظ محتوا، ساختار و فضا سازی.

این سریال جزو کارهای سخت بود و تیمی باانگیزه و پر انرژی را انتخاب و با اعضای این تیم صحبت کردیم که یک سال و نیم کار سخت داریم اگر هستید بسم ا… و همه با جان و دل کار کردند. خدا را شکر خروجی اش فوق العاده شد. اعضای تیم کارگردانی خیلی خوب هستند و «محمد ورزی» جزو دستیاران درجه یک است که همگی خیلی زحمت کشیدند.

«خانه امن» چه جایگاهی در کارنامه تان دارد؟

اصولاً همه کارهایی را که ساخته ام دوست دارم ولی «خانه امن» جزئیاتی دارد که در کارهای قبلی ام کمتر بوده و برایم حس بهتری دارد و از کار قبلی ام بیشتر دوستش دارم. اگر بخواهم کار بعدی ام را بسازم طبیعتاً باید تمام تلاشم را بکنم که یک سر و گردن بالاتر از «خانه امن» باشد چون توقع مخاطب بالا می رود و باید زمان بیشتری را برای قصه ها و متن ها بگذارم.

کار بعدی تان را برای سینما می سازید یا برای تلویزیون؟

اولویت من تلویزیون و سریالی است که ان شاءا… کار خواهم کرد منتها یک فیلم نامه سینمایی در دست دارم که در حال مذاکره هستم و باید ببینم وضعیت سینماها چگونه می شود.

بازیگران علاوه بر دورخوانی فیلم نامه از آمادگی بدنی هم برخوردار هستند.

برایم مهم است که کسی از سریال جلو نزند، نه فیلم بردار، نه طراح صحنه و نه بازیگر و همه باید در خدمت کار باشند. به بازیگر نمی گویم چه کار کن بلکه می گویم اگر این کار را انجام ندهی بازی ات بهتر می شود و در واقع این نوعی روتوش است، یعنی پشت مانیتور مواظب بازیگر هستم تا حرکت و لحن اضافه نداشته باشد و بیننده بازی استاندارد و ری اکشن درستی را ببیند. ری اکشن اکنون از بین رفته و جایش در سینما و تلویزیون ما خالی است و در «خانه امن» ری اکشن حرف اول را می زند.

چرا در این مجموعه همه بازی ها یک دست است و همه در یک سطح و باکیفیت بازی می کنند؟

این ها به دورخوانی و کلنجار رفتن در پیش تولید با بازیگر و نقش ها برمی گردد. این نکته خیلی مهم است که بازیگر بتواند خوب نقش را اجرا کند؛ به قول معروف همیشه در خدمت فیلم نامه باشد. می خواهم بگویم «خانه امن» این گونه شروع شد و با این شیوه جلو رفت و شما با میزان زیادی پلان طرف هستی و فکر می کنم یکی از پرپلان ترین سریال هاست و در واقع تمام اعضای تیم سازنده انرژی گذاشتند که یک بسته بندی شکیل را در معرض نمایش بگذارند.

سخن پایانی تان با خوانندگان ما.

این سریال جزو آثار پربازیگر است مثلاً در سکانسی ۳۰۰، ۴۰۰ بازیگر داریم و تمام تلاشم را کردم که فیلم نامه ای که نوشته می شود حداقل ۱۵، ۲۰ جلسه به طور فشرده دورخوانی داشته باشیم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا