گلشن گروور بازیگر هندی سریال سلام بمبئی کیست؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره گلشن گروور بازیگر هندی سریال سلام بمبئی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. گلشن گروور (Gulshan Grover‎) بازیگر هندی متولد ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۵۵ میلادی در دهلی نو کشور هند می باشد. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته بازرگانی از دانشگاه SRCC دهلی نو است.

وی از سال ۱۹۸۰ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده است و با تئاتر فعالیت هنری خود را شروع کرده است و تاکنون در بیش از ۴۰۰ فیلم بازی کرده است! او حالا به عنوان بازیگر و تهیه کننده صاحب نام شناخته می شود.

گلشن گروور بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی وارد دوره های آموزشی هنرپیشگی شد و زیر نظر بازیگر افسانه ای هند آنیل کاپور با الفبای هنر آشنا و با گروه تئاتری The little فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۸۰ میلادی و وقتی ۲۵ سال سن داشت با فیلم سینمایی ما پنج نفر، اولین تجربه جلوی دوربین خود را بدست آورد! اما شهرت اصلی خود را از سال ۱۹۹۳ میلادی و با فیلم سر و در سال ۱۹۹۴ میلادی با فیلم Imtihaan بدست آورد.

جالب است بدانید گلشن گروور اغلب با نقش های منفی به عنوان بد من سینمای هند در جهان شناخته می شود! او در قامت تهیه کننده و کارآفرین نیز نقش چشمگیری در ساخت فیلم های مشترک بین بالیوود و هالیوود داشت و کسب و کار سودآوری از این طریق بدست آورده است.

گلشن گروور در سال ۲۰۱۱ میلادی، از جشنواره جایزه ملی فیلم TSR-TV9 جایزه مشارکت کننده برتر به جهت کمک به سنیمای هند و بین الملل را دریافت کرد! او همچنین دارنده جایزه بازیگری به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۲۰۱۲ میلادی از جشنواره Stardust هندوستان برای فیلم موفق من کالام هستم، می باشد.

گلشن گروور اولین بار در سال ۱۳۹۴ شمسی با فیلم سینمایی سلام بمبئی در کنار بازیگرانی چون محمدرضا گلزار و دیا میرزا در یک کار مشترک ایرانی-هندی بازی کرد و در اکران این فیلم هم به ایران آمد! وی همچنین در سال ۱۳۹۶ شمسی نیز با حضور در فیلم سینمایی دختر شیطان بار دیگر تجربه بازی در سینمای ایران را بدست آورد!

گلشن گروور که در آذر ماه سال ۱۳۹۵ شمسی به ایران سفر کرده بود، گفت:

” در مسیر فرودگاه به هتل از دیدن شهر تهران لذت بردم و بنظرم تهران از میلان زیباتر است! احتمالا دفعه بعد که به اینجا بیایم از زوریخ و بروکسل هم زیباتر شده باشد!

یکی از ده فیلمی که باید قبل از مردن ببیند فیلم بچه‌ های آسمان مجید مجیدی است من بارها بارها بارها این فیلم را تماشا کردم! اصلا نمی توانم زیبایی این فیلم را توصیف کنم؛ مثل اشعار حافظ است. “

زندگی شخصی گلشن گروور

گلشن گروور در سال ۱۹۹۸ میلادی و وقتی ۴۳ ساله سن داشت، با دختری بنام Filomina ازدواج کرد. این زندگی با وجود بدنیا آمدن پسری بنام سانجی بعد از ۳ سال در سال ۲۰۰۱ میلادی به طلاق ختم شد! او سپس در سال ۲۰۰۱ میلادی نیز با یک عکاس هندی بنام Kashish ازدواج کرد؛ اما این زندگی هم یکسال بعد به طلاق ختم شد!

گلشن گروور دیگر وارد هیچ ازدواج رسمی نشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا