گلهای ارزان قیمت اما مناسب هدیه کدامند ؟

با بالا رفتن قیمت گل و گلدان شاید فکر کنید که دیگر نمی توانید برای عزیزانتان دسته ای گل و یا گلدانی زیبا تهیه کنید، ما در اینجا گلهای ارزان قیمت و زیبایی را معرفی خواهیم کرد که با هدیه دادنشان عزیزانتان نیز از زیبایی آنها لذت خواهند برد.
ارزش یک هدیه نه به خاطر قیمت آن بلکه به خاطر احساسی است که در پشت آن نهفته است.گل‌ها یکی از بهترین هدیه‌ها برای بیان و انتقال احساسات شما هستند.

گلهای ارزان قیمت اما مناسب هدیه کدامند ؟

گلهای ارزان قیمت مناسب برای هدیه دادن کدامند؟

۱. آلسترومریا گل جذاب با قیمت مناسب

گلهای ارزان قیمت اما مناسب هدیه کدامند ؟

گل زیبا و ماندگار آلسترومریا همیشه در طول سال با قیمت مناسب موجود است و رنگ‌های دل‌فریبی مثل قرمز، صورتی، نارنجی و بنفش و به صورت دو رنگ و چندرنگ‌ هم وجوددارد. پیشنهاد می‌کنیم این گل را به صورت نیمه باز بخرید تا در عرض چند روز شکفته‌شده و اتاق‌تان را پر از شکوه و زیبایی کنند. یک دسته‌گل رنگارنگ از آلسترومریا یک هدیه‌ی عالی برای کسی است که دوستش‌دارید.

 

۲. گل میخک را به عشقتان هدیه بدهید

گلهای ارزان قیمت اما مناسب هدیه کدامند ؟

میخک گل دوست‌داشتنی و زیبایی است که رنگ‌های متنوعی مثل صورتی، لیمویی، بنفش، قرمز و سفید دارد و به صورت دورنگ (ابلق) هم وجوددارد. این گل زیبا ماندگاری بالایی دارد و می‌تواند مدت زیادی در آب شاداب بماند. هم‌چنین یکی از بهترین گل‌های مکمل برای دسته‌گل‌ و سبدگل‌ است. میخک یکی از گل‌هایی است که در همه‌ی فصل‌ها ارزان است و اگر دوست‌دارید همیشه روی میز کارتان یا منزل‌تان گلدانی پر از گل تازه داشته‌باشید، میخک را انتخاب‌کنید.

 

۳. گل ژربرا

گلهای ارزان قیمت اما مناسب هدیه کدامند ؟

ژربرا از گلهای ساقه کوتاه است که رنگ‌های شاد و چشم‌نوازی دارد. یک دسته‌ گل ژربرا با رنگ‌های زیبای نارنجی و قرمز آتشین را روی میز پذیرایی‌تان بگذارید و از زیبایی و شکوهش لذت ببرید.

 

۴. پوتوس هدیه ای زیبا و پر از انرژی مثبت

گلهای ارزان قیمت اما مناسب هدیه کدامند ؟

گلدان را که ببینید، یادتان می افتد که به اندازه همه عمر جلوی چشمتان بوده. چون اینقدر گیاه سازگاری است و راحت تکثیر می شودکه در هر خانه ای پیدا می شود. برگ های پهن و همیشه سبز پوتوس آن را به یکی از گیاهان پرطرفدار بین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است. پوتوس جزو گیاهان بالارونده به حساب می آید و بعد از مدتی می توانید ساقه های آن را به در و دیوار خانه تان آویزان کنید.

 

۵. بنفشه آفریقایی هدیه ای زیبا و خاص

اینطور می گویندکه بنفشه آفریقایی را در قرن نوزده میلادی یک نظامی آلمانی از تانزانیا با خودش به اروپا برد. بنفشه آفریقایی از آن گیاهان گلداری است که با وجود مدت کوتاه گلدهی اش بین گیاهان آپارتمانی طرفداران زیادی دارد.

 

۶. بگونیا مناسب برای کادو دادن روز مادر

بگونیا سه مدل برگی، گلدار و ببری دارد. مدل های ببری و گلدار آن تقریبا شبیه هم هستند با این تفاوت که خال های سبز روشن روی برگ های بگونیا ببری وجود دارد. حواستان باشد که بگونیا فقط در فصل تابستان گل می دهد. پس اگر سراغ بگونیای گلدار می روید، نباید توقع گل در همه فصل های سال را داشته باشید. البته بگونیای برگی هم گل می دهد که آنها جنبه تزیینی ندارند و برای سلامت گلتان هم شده، باید آنها را جدا کنید.

 

۷. حسن یوسف گل مناسب برای هدیه دادن

حسن یوسف یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی است. حسن یوسف ها برگ های رنگی متنوعی دارند. برای همین هم اگر نتوانستید رنگ خاصی را انتخاب کنید، می توانید چند مدل از آن را در یک گلدان بزرگتر بکارید. آن وقت شما گلدان حسن یوسفی با مجموعه ای از برگ های بنفش، قهوه ای و سبز خواهید داشت.

 

۸. شفلرا را همه دوست دارند

برگ های ریز و دانه ای اش باعث شده قیافه عجیبی داشته باشد. برگ های شفلرا سبز براقی است و آدم فکر می کرد این براقی و سبزی دوام چندانی ندارد و خیلی زودتر از آنی که فکرش را بکنیم، از ساقه های نحیف گیاه جدا می شود اما گول ظاهرش را نخورید. شفلرا برای آنهایی که طرفدار گیاه بی آزار و همیشه سبز هستند، بهترین انتخاب است.

 

۹. برگ انجیری گل زیبای آپارتمانی

 

اگر گذرتان به آمریکای جنوبی بیفتد، برگ انجیری را می بینید که کاربردی مثل شمشاد برای ما دارد. برگ انجیری جزو گیاهان همیشه سبز است که هر چه بزرگتر شود، برگ هایش پهن تر، براق تر و حفره های آن عمیق تر می شود و هر روز بیشتر شبیه یک برگ انجیر واقعی می شود.

۱۰. شمعدانی گل ارزان قیمت مناسب هدیه دادن

تقریبا همه ما تصویری از یک گلدان شمعدانی گوشه خانه مان در کودکی داریم. گلدانی با برگ های سبز براق و گل های ریز قرمز. حالا هم می شود با یک گلدان ساده آن تصویر را برگرداند. شمعدانی گل بی آزار و ارزان قیمتی است که به سادگی کلی رنگ به خانه مان می آورد.

 

چند نکته برای خرید گلهای ارزان قیمت

اگر به گل و گیاه علاقه‌دارید، همیشه لازم نیست که هزینه زیادی بابت آن بدهید. روش‌های هوشمندانه‌ای وجود‌دارد که بتوانید گیاهان دلخواه‌تان را در کنار خودتان داشته‌باشید. در ادامه چند روش ساده برای خرید گیاه آپارتمانی ارزان را شرح می‌دهیم:

گیاهان‌تان را با دوستان‌تان مبادله کنید

یکی از روش‌های جالب و سرگرم‌کننده برای زیادکردن تنوع و مقدار گیاهان‌تان این است که چند قلمه از گیاهان را از آشنایان یا دوستان‌تان بگیرید و در گلدان بکارید، در مقابل شما هم چند قلمه از گیاهان ‌تان به آن‌ها بدهید.

گیاهان کوچک بخرید

گیاهان با اندازه‌ی کوچک همیشه ارزان‌تر از گیاهان بزرگ هستند. پس با قیمتی کم‌تر گیاه دلخواه‌تان را بخرید و با مراقبت از آن، پرورش‌دهید.

به جای خرید گیاهانی با عمر یک ساله و یا فصلی، گیاهانی با عمر چند ساله بخرید

گیاهانی که عمر کم‌تر از یک‌سال دارند، بعد از مدتی از بین می‌روند وتمام زحمات و هزینه‌هایتان از بین‌می‌رود اما گیاهان چندساله مدت بسیار طولانی در کنار شما می‌مانند و هر سال به زیبایی‌شان اضافه می‌شود. هم‌چنین لذت بزرگ‌کردن یک گیاه هم می تواند تجربه‌ی جالبی برای شما باشد.

بذر گیاه بخرید

یکی از روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها، خرید بذر به جای خود گیاه است. رشد و پرورش بذر زمان‌برتر است اما اگر علاقه و حوصله داشته‌باشید، می‌توانید با ارزان ترین روش، گیاهان زیبایی مثل کاکتوس و ساکولنت‌ها را پرورش بدهید.حالا که با روش تهیه گیاهان و گلهای ارزان قیمت آشنا شده‌اید، می توانید همین امروز برای داشتن خانه ای پر از گل و گیاه اقدام کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

آشنایی با گیاه تزیینی و آپارتمانی سانسوِریا

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا