گوگل اعلام کرد: تولید محتوا موثرترین روش برای رشد کسب و کارهاست

تولید محتوا خلاقانه، آینده قطعی تمام کمپین های تبلیغاتی دنیاست

گوگل اعلام کرد: تولید محتوا موثرترین روش برای رشد کسب و کارهاست.

تولید محتوا خلاقانه، آینده قطعی تمام کمپین های تبلیغاتی دنیاست

گوگل در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که از این به بعد یکی از مهمترین عامل ها برای افزایش اعتبار  هر وبسایت در رتبه بندی سرچ ها تولید محتوای موثر و با کیفیت است. درواقع میتوان گفت تمامی موتورهای جستجو اعم از گوگل همواره بدنبال آن هستند که بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهند. صد البته بهترین نتایج همان محتوا های برتر هستند که با روش های به روز تولید و منتشر شده اند. به این ترتیب، آینده دنیای تبلیغات چیزی جز تولید محتوای خلاقانه نخواهد بود.

تولید محتوا به چه معناست ؟

تولید محتوا به معنای ایجاد ارزش است. صرف نوشتن مقاله و یا تهیه ویدیو و یا پادکست آموزشی به مفهوم تولید محتوا نیست. در تولید محتوا می بایست چیزی به مخاطب اضافه شود. درواقع در تولید محتوا استاندارد، تولید کننده محتوا صرفا بدنبال آن است که از اطلاعاتی که دارد، چیزی به دنیای مخاطبان خود اضافه کند. چیزی به آنها آموزش دهد و یا حتی آنها را برای مدتی سرگرم کند. تولید محتوا، تولید اثری ارزشمند است که مخاطبان را برای دیدن یا خواندن آن ترغیب میکند.

تولید محتوا چند نوع دارد؟

تولید محتوا به بخش های متفاوت و مختلفی طبقه بندی می شود که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوای ویدیویی
  • تولید محتوای صوتی (پادکست)
  • تولید محتوا موشن گرافیک

  • تولید محتوا متنی:

در این  روش تولید محتوا، محتوای لازم برای مقالات و یا کانال های خبری بصورت متنی تولید می شود. تولید کنندگان محتوای متنی مقالات و متون خود را متناسب با قوانین و ویژگی های سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو مینویسند. درواقع در تولید محتوای متنی تلاش می شود تا اطلاعات مورد نیاز و جذاب برای کاربر در قالب متن و بهمراه عکس به بهترین شکل در اختیار مخاطبین و کاربران قرار گیرد.

 

  • تولید محتوای ویدیویی:

این نوع از تولید محتوا امروزه هم از نظر کاربران و هم از نظر موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد. درواقع اشتیاق کاربران فضای اینترنت برای دیدن محتوای ویدیویی به مراتب بیشتر از اشتیاق آنها برای خواندن متون طولانی است. به همین خاطر امروزه استودیو های مختلفی برای انجام خدمات تولید محتوای ویدیویی تاسیس شده اند که از میان آنها میتوان نمونه های خارجی  برای تولید محتوای ویدیویی مانند Advids را اشاره کرد. استودیو تیوی میوی در ایران یکی از خلاقانه ترین و بهترین استودیو های در زمینه تولید محتوا ویدیویی است.

  • تولید محتوای صوتی (پادکست):

این روش تولید محتوا روشی است که در آن با تولید آثار صوتی و ارائه محتوا به صورت صوتی اطلاعات و محتوای لازم به مخاطبان انتقال پیدا می کند. در تولید محتوای صوتی یا همان پادکست مهمترین موضوع این است که محتوای تولید شده با کیفیت بالا و جذابیت فراوان تولید شده باشند.

  • تولید محتوای موشن گرافیک:

این روش از تولید محتوا یکی از جذاب ترین و پرکاربرد ترین روش های تولید محتوا است. در این روش مخاطبان با یک موشن گرافیک جذاب با علائم و نشانه های بصری روبرو هستند که توسط تولید کننده موشن گرافیک طراحی شده است. در این روش از تولید محتوا، مطالب و نکات مهم از طریق موشن گرافیک با علائم بصری، رنگ ها و موسیقی زیبا و حتی گویندگی جذاب به مخاطب منتقل می شوند. ساخت موشن گرافیک توسط استودیو تولید محتوا تیوی میوی نیز یکی از مهمترین خدمات این استودیوی خلاق و جوان است.

مارکتینگ محتوا یا کانتنت مارکتینگ

اما پس از آنکه تولید محتوا به پایان رسید و یک محتوای جذاب ( محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و …) ساخته و پرداخته شد، نوبت آن است که محتوای ساخته شده در پلتفرم های مختلف قرار گیرد تا بتوان از طریق آن به بازاریابی و جذب مخاطب و مشتری پرداخت. کانتنت مارکتینگ یا مارکتینگ محتوا بهترین و مانا ترین روش برای جذب مخاطب هدفمند و دریافت مشتری است.

پلتفرم های کانتنت مارکتینگ

اما پس از تولید محتوای مناسب آن را در کجا و چگونه منتشر کنیم که بتوانیم وارد مبحث کانتنت مارکتینگ یا مارکتینگ محتوا شویم؟ پاسخ ساده است. مارکتینگ محتوا می بایست در پلتفرم های کانتنت مارکتینگ انجام شود. مهمترین پلتفرم های کانتنت مارکتینگ عبارتند از:

  • وبسایت

درواقع مهمترین پلتفرم برای کانتنت مارکتینگ وبسایت ها هستند. شما میتوانید پس از تولید یک محتوای مناسب و جذاب آن را در وبسایت خودتان منتشر کنید و به کمک موتورهای جستجو و بهینه سازی وبسایت، محتوای تولید شده خود را در اختیار میلیون ها بیننده و مخاطب قرار دهید.

  • شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. مخصوصا اگر محتوای تولیدی شما از نوع ویدیویی و یا تصویری باشد، بهترین مکان برای انتشار آن، شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی در حال حاضر میلیون ها مخاطب فعال دارند که میتوانید با تعامل با آنها، محتوای ویدیویی و یا تصویری خود را با کاربران آن شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا برای اینستاگرام

این روزها تولید محتوا ویدیویی برای اینستاگرام به موضوعی بسیار مهم و حیاتی تبدیل شده است. شاید بتوان گفت که بخش بزرگی از تبلیغات و کسب درآمد از طریق اینستاگرام از طریق تولید محتوای خلاقانه در اینستاگرام انجام می شود. تولید محتوا در اینستاگرام از آن جهت اهمیت فراوانی دارد که مشتریانی که از طریق تولید محتوای خلاقانه اینستاگرامی جذب کسب و کار و بیزینس شما می شوند، از همان اول با شما و کسب و کارتان آشنایی دارند و با دید بهتر و اعتماد بیشتر به شما مراجعه می کنند. درباره اینکه کدام شرکت از همه بهتر در زمینه تولید محتوای اینستاگرام فعالیت میکند نمیتوان اظهار نظر قطعی داشت اما از میان شرکت های داخلی و خارجی میتوان به advids ، ۴media-group ، socialseo و استودیو تولید محتوای مالتی مدیا تیوی میوی اشاره کرد.

آینده تبلیغات و سخن آخر

با افزایش اقبال عمومی به سمت محتوای با کیفیت  و خصوصا تولید محتوای ویدیویی و افزایش علاقه مدیران شبکه های اجتماعی و الگوریتم های گوگل برای نمایش هرچه بیشتر محتوای ویدیویی مانند یوتیوب، آینده تبلیغات قطعا چیزی جز تولید محتوای هدفمند و خصوصا تولید محتوای ویدیویی نخواهد بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا