آشنایی با قهرمانان مسابقات جهانی سودوکو

جدول یاب، ترجمه: زهره زرگرمسابقات جهانی سودوکو یک مسابقه ی بین المللی است، که توسط اعضای فدراسیون جدول های معمایی جهان ترتیب داده شده می شود. اولین رویداد در ایتالیا، شهر لوکا در سال ۲۰۰۶ برگزار شد.

تیم های ملی توسط موسسات محلی فدراسیون جدول های معمایی تعیین می شوند. این رقابت معمولا تشکیل شده از ۱۰۰ یا چند معما که توسط همه ی رقبا در چنیدن دوره برنامه ریزی شده، از جمله سودوکو کلاسیک، متغیر و انواع دیگر جدول ها حل می شوند، که معمولا به دنبال یک مسابقه ی حذفی برای صعود به مرحله ی مقدماتی و تعیین یک قهرمان در مرحله ی نهایی هستند. برای مثال دروه ی مسابقات امدادی، که در آن پاسخ از یک معما، کمک به شروع پاسخ دهیِ سودوکوی بعدی است. در این دوره ی مسابقات، شرکت کنندگان برای ثبت رکورد جهانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

از سیزده مسابقات قهرمانی سودوکو که تا کنون برگزار شده است، “کوتا مورینیشی” “”Kota Morinishi از ژاپن در سال های (۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) موفق ترین برنده، با چهار عنوان قهرمانی در حوزه ی انفرادی است. و افرادی چون ” توماس اسنایدر” “Thomas Snyder” از ایالات متحده ی آمریکا در سال های (۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱) و “جان مروزوسکی” “Jan Mrozowski” از لهستان، در سال های ( ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲) هر دو موفق به کسب سه قهرمانی در دوره های مسابقات جهانی شدند.

 

از سال ۲۰۰۷ تا کنون که رقابت های تیمی شکل گرفته است، ژاپن توانسته است عنوان بهترین تیم را از آنِ خود کند. در این مسابقات جهانی: کشور های ژاپن در سال های (۲۰۰۷، ۲۰۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸) در پنج دوره از مسابقات جهانی، جمهوری چک، در سال های (۲۰۰۸ و ۲۰۱۶)، آلمان در سال های (۲۰۱۰ و ۲۰۱۱) و چین در سال های ( ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷) در دو دوره از مسابقات جهانی و اسلواکی در سال (۲۰۰۹) در یک دوره مسابقات جهانی، عنوان قهرمانی را به دست آوردند. این رویداد ( رقابت های تیمی ) از سال ۲۰۱۱ تا کنون در کنار مسابقات قهرمانی جدول های معمایی جهان برگزار می شود.

شرکت کنندگان

در حال حاضر ۳۰ کشور، عضو رسمی فدراسیون جهانی جدول های معمایی هستند. البته ممکن است کشورهای که از قبل عضو فدراسیون جهانی نبودند هم در مسابقات جهانی شرکت کنند. در سال ۲۰۱۸ در دوره مسابقات جهانی جدول های معمایی در جمهوری چک- پراگ، تعداد شرکت کنندگان به ۲۴۸ نفر رسید که از ۳۴ کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند. از سال ۲۰۱۳ تاکنون دو دسته از بازیکنانِ زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال هم برای شرکت در این مسابقات مجاز شده اند.

منبع: wikipedia

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا