آموزش تهیه کوکو ماکارونی مجلسی و پرطرفدار با ۲ روش ساده

کوکو ماکارونی یکی از انواع کوکوهای پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است. کوکوی ماکارونی شباهت بسیاری به ته دیگ ماکارونی دارد که با مواد متنوعی می توانید آنرا تهیه نمایید. کوکو ماکارونی از نظر مواد و ظاهر شباهت زیادی به پیتزا مخلوط دارد. این کوکوی خوشمزه با موادی مثل ماکارونی ، قارچ ، گوشت چرخ کرده ، تخم مرغ و پنیز پیتزا تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی ماکارونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

کوکو ماکارونی

روش اول جهت تهیه کوکو ماکارونی با سبزیجات

مواد لازم :

  1. ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرم
  2. گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  3. قارچ ۳۰۰ گرم
  4. پیاز متوسط ۱ عدد
  5. تخم مرغ درشت ۴ عدد
  6. ذرت ۴ قاشق غذاخوری
  7. فلفل دلمه ای ۱ عدد
  8. روغن مایع به اندازه کافی
  9. پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
  10. رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  11. نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه :

ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل داخل آن بریزید. در ادامه یک قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید سپس ماکارونی را به همراه ذرت ها داخل آب جوش بریزید.

کوکو ماکارونی

۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی و ذرت به طور کاملا بپزند سپس آنها را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی شان خارج شود. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود. پس از اینکه رنگ پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با زردچوبه و فلفل سیاه یکدست شود سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت چرخ کرده سرخ شود. در ادامه فلفل دلمه ای را خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

تفت دادن را ادامه دهید تا فلفل دلمه ای هم سرخ شود. قارچ ها را خرد کنید و در یک تابه کوچک به همراه مقداری روغن به صورت جداگانه تفت دهید تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود. سپس کمی آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ ها سیاه نشود.

طرز تهیه کوکو ماکارونی مرحله به مرحله

پس از اینکه آب قارچ ها به طور کامل تبخیر شد آنها را به تابه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه ماکارونی اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

حالا مایه ماکارونی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. در ادامه یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و ماکارونی و ذرت را که قبلا آبکشی کرده اید داخل کاسه بریزید. مایه ماکارونی را هم پس از اینکه کمی خنک شد به کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا ماکارونی با مایه ماکارونی یکدست شود. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید. سپس به کاسه حاوی مایه کوکو اضافه کنید و مواد را کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

در مرحله پایانی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. سپس مقداری روغن داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. در ادامه نصف مایه کوکو را داخل تابه بریزید. سپس به دلخواه مقداری پنیر پیتزا روی مایه کوکو بریزید و در پایان باقیمانده مایه کوکو را بریزید.

کمی با پشت قاشق مایه کوکو را فشار دهید تا صاف و کمی فشرده شود. اجازه دهید قسمت زیرین کوکو سرخ شود سپس آنرا برگردانید تا قسمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکوی ماکارونی را به همراه سس کچاپ سرو کنید.

در صورتی که می خواهید کوکوی ماکارونی را در فر درست کنید فر را ار قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود. سپس مایه کوکو را داخل یک ظرف پیرکس بریزید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کوکو آماده شود.

کوکو ماکارونی

۲٫ طرز تهیه کوکو ماکارونی با سوسیس

مواد لازم :

  1. ماکارونی شکل دار ۲۵۰ گرم
  2. سوسیس ۲۵۰ گرم
  3. فلفل دلمه ای ۱۰۰ گرم
  4. پیاز یک عدد
  5. تخم مرغ ۴ عدد
  6. سس گوجه سه قاشق
  7. روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
  8. فلفل و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه :

برای تهیه کوکوی ماکارونی مجلسی ابتدا باید ماکارونی را آبپز کنیم. برای این منظور ماکارونی را به همراه چند لیوان آب و دو قاشق نمک داخل قابلمه ای می ریزیم. وقتی آب جوش آمد ماکارونی را تست می کنیم و زمانی که بین دو انگشت نرم شد آنرا از روی حرارت برمیداریم.

حالا ماکارونی را دو مرتبه آبکش می کنیم تا به یکدیگر نچسبند. پیاز را نگینی خرد می کنیم و داخل مقداری روغن تفت می دهیم ، سپس فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. بعد از کمی تفت دادن سوسی ها را خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

کوکو ماکارونی

روش طبخ کوکو با ماکارونی و سوسیس

سوسیس ها که رنگشان تغییر کرد سس گوجه را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم. بعد از اینکه کمی مواد را تفت دادیم تابه را از روی حرارت برمیداریم. حالا مواد را داخل یک کاسه می ریزیم. ماکارونی را هم اضافه می کنیم.

سپس تخم مرغ ها را روی مواد می شکنیم و مقدارسی نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. تابه بزرگ انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکوی ماکارونی را اضافه می کنیم. بعد از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر میگردانیم تا سمت دیگرش سرخ شود. در پایان به همراه سس کچاب کوکوی ماکارونی خوشمزه خود را تزیین و سرو می کنیم.

این کوکو به کوکوی پیتزایی هم معروف است و شبیه به پیتزا می شود. سس مخصوص این کوکو مانند فست فودها سس کچاب است البته در صورت تمایل می توانید از سس فرانسوی هم استفاده کنید.

نکته مهم در مورد کوکوی ماکارونی و سرخ کردن آن این است که این نوع کوکو را باید زودتر از روغن خارج کرد تا خشک نشود زیرا اگر خشک شود مانند ته دیگ ماکارونی خشک شاید برای خیلی از افراد دلچسب نباشید و براحتی با چنگال نتوانید انرا میل نمایید.

برای اضافه کردن قارچ به کوکوی ماکارانی ابتدا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. سپس با روغن یا کره مقداری تفت می دهیم تا آبش تبخیر شود و کمی سرخ شود باید قبل از سرخ کردن کوکو قارچ را به آن اضافه کنیم.

این کوکو را به صورت تک نفره هم می توانید تهیه نمایید. برای این منظور باید ابتدا قالب های کوچک در تابه بگذارید سپس از مواد کوکو داخل قالب های تک نفره بریزید. از قالب های متنوعی برای این منظور می توانید استفاده نمایید. کوکوی ماکارونی را بهتر است با سس کچاپ سرو کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا