آنچه درباره خودروسازی ژاپنی لکسوس نمی دانید

در این مطلب، بیشتر پیرامون شرکت خودروسازی ژاپنی لکسوس و همچنین موفقیت های این برند جهانی توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید. لکسوس به‌ عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی خودروهای سفارشی و خاص در کشور ژاپن، وظیفه ی طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکس شرکت تویوتا را بر عهده دارد! در نهایت خودروسازی لکسوس در سال ۱۹۸۹ میلادی توسط مدیر عامل وقت کمپانی تویوتا یعنی ایجی تویودا، در کشور ایالات متحده آمریکا راه‌ اندازی شد. تاریخ تاسیس خودروسازی لکسوس به زمانی باز می‌ گردد که موسس کمپانی تویوتا، قصد داشت تا قدرتمندترین و به نوعی بهترین خوروی دنیا را تولید کند!

درباره ایجی تویودا ، مدیر وقت تویوتا بد نیست بدانید وی در سال ۱۹۱۳ میلادی در شهر ناگویا کشور ژاپن به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه سلطنتی شهر توکیو بود و به شرکتی که پسر عموی خود تاسیس کرده بود، یعنی شرکت تویوتا پیوست! پس از سال‌ ها فعالیت، او به عنوان پنجمین مدیر تویوتا انتخاب شد و جالب است بدانید وی، طولانی‌ ترین مدت مدیریت عاملی را در این شرکت بر عهده داشت! در سال ۱۹۸۱ میلادی، او از سمت خود کنارگیری کرد و به‌ عنوان رئیس هیئت مدیره تویوتا کار خود را ادامه داد.

ایجی تویودا ، رئیس هیئت مدیره تویوتا

درباره نام گذازی لکسوس بد نیست بدانید در سال ۱۹۸۶ میلادی شرکت تبلیغاتی ساعتچی اند ساعتچی که سال‌ ها به‌ عنوان آژانس تبلیغاتی با شرکت خودروسازی تویوتا همکاری می‌ کرد، به درخواست مدیریت تویوتا، یک تیم تخصصی جهت انتخاب نام برند برای یک شرکت تولید خودروی لوکس تشکیل داد! از میان ۲۱۹ نام تجاری، در نهایت نام‌ های ” وکترا ” ، ” ورون ” ، ” چاپارل ” ، ” کالیبره ” و ” الکسیس ” برای شرکت جدید پیشنهاد شدند و زمانی‌ که نام ” الکسیس ” انتخاب شد، این موضوع که الکسیس ممکن است برای نام خودرو مناسب نباشد، مطرح شد و در نهایت با تغییر حرف لاتین ” یو ” به جای ” آی ” و تغییر حرف اول یعنی ” ای ” با ” ال ” که از لاکچری به معنی لوکس گرفته شده بود، نام لکسوس نهایی شد!

تصمیم برای گسترش بخش لوکس در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط ایجی تویودا گرفته شد، اما نهایی شدن و معرفی رسمی برند ” لکسوس ” تا سال ۱۹۸۹ میلادی به طول انجامید. در نهایت او ۵ روز پس از جشن تولد ۱۰۰ سالگی، در ۱۷ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی از دنیا رفت.

اما درباره ی نخستین خودروی تولیدی برند خودروسازی ژاپنی لکسوس بد نیست بدانید در سال ۱۹۸۹ میلادی و پس از انجام کار‌های زیاد و با کوشش چیزی در حدود ۶۰ طراح، ۲۴ تیم مهندسی، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنیسین و ۲۲۰ نفر پشتیبانی، ۴۵۰ نمونه آزمایشی و صرف هزینه‌ ای یک میلیارد دلاری، نخستین پروژه لکسوس با نام ” اف یک ” و محصولی به نام ” لکسوس ال‌ اس۴۰۰ ” در نمایشگاه خودروی شهر دیترویت و لس آنجلس رونمایی شد! همچنین از ماه سپتامبر همان سال نیز، فروش خودرو‌های لکسوس شروع شد.

شاید جالب باشد که بدانید خودروسازی لکسوس در اولین سال حضور خود در ایالات متحده آمریکا، بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند و در سال ۱۹۹۶ میلادی به مجموع فروش نیم‌ میلیون دستگاه در عرض هفت سال حضور در ایالات متحده آمریکا دست پیدا کرد!

” لکسوس آرایکس ” نخستین خودرو شاسی بلندی بود که توسط خودروسازی لکسوس در سال ۱۹۸۹ میلادی به بازار عرضه شد؛ با ورود لکسوس آرایکس به بازار، گروه جدیدی از اتومبیل ها به نام ” کراس اوور ” معرفی شد.

خودروی شاسی بلند لکسوس آرایکس

در حال حاضر، خودروسازی ژاپنی لکسوس تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌ کند! دفتر مرکزی شرکت لکسوس در کشور ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌ المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک، تورانس و همچنین کالیفرنیا مستقر می‌ باشند.

در انتها بد نیست بدانید طراحی لکسوس از ابتدا بر پایه ی استانداردهای خودروهای گران قیمت بوده‌ است! کلید‌های هوشمند، سیستم استارت پیشرفته، گیج‌ های نمایشی پیشرفته، ماوس کنترلی با بازخورد‌های لرزشی و بسیاری ویژگی‌ های صوتی و تصویری، از امکانات خودرو‌های لکسوس هستند. هر خودروی لکسوس بایستی ۶۰۰ معیار استاندارد را پشت سر بگذارد که مخصوص این برند است و محدوده‌ ای از روانی و نرمی چرخ ها تا دوخت چرم صندلی‌ ها را در بر می گیرد. گران قیمت‌ ترین خودروی لکسوس، خودرو اسپورت و دست‌ ساز LF-A می‌ باشد که با مدل ۲۰۱۲ میلادی و با قیمت پایه ۳۷۵٫۰۰۰ دلار وارد بازارهای جهانی شد!

خودرو اسپورت و دست‌ ساز لکسوس LF-A

دقت داشته باشید نامگذاری خودرو‌های شرکت خودروسازی ژاپنی لکسوس دارای نظم خاصی است! و نام مدل‌ های مختلف محصولات این شرکت، شامل ۲ حرف الفبا و ۳ عدد است!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا