آنچه درباره سگ نژاد کین کورسو باید بدانید + فیلم

کِین کورسو سگی است با جثه متوسط، هیکل تنومند و محکم، قدرتمند با عضلاتی کشیده. این نژاد قدرت، استحکام و توانائیش را به رخ می کشد. طول بدن این نژاد بلندتر از ارتفاع آن است. دارای سینه فراخ، عضلات پهن و عمیق می باشد. عرض عضلات باید تقریباً برابر با طول آنها باشد. عمق عضلات بیش از ۵۰% می باشد. بدلیل عضلات پهن و پر، صورت کِین کورسو گرد و پر بنظر می رسد.

مجرای بینی (پوزه) تقریباً صاف است. لبهای بالا، فک پائین را پوشش می دهد. نقطه پیشانی کاملاً مشهود و پوزه را از جمجمه جدا نموده است. گردن قوسی ملایم دارد، بیضی شکل، عضلانی و بسیار پرقدرت می باشد. بدن قدرتمند، عضلانی و متراکم است. پوست نسبتاً ضمخت، گردن بدون غبغب سر بدون چین و چروک ، ناخنها تیره رنگ، پوشش بدن کوتاه اما پوستی نمی باشد. براق، چسبیده، سخت و بسیار انبوه است.

لایه ای بر روی پوشش خارجی می باشد که در فصل زمستان ضخیم تر می شود. طول تار موها بین ۲ تا ۲٫۵ سانتیمتر می باشد و در بخشهایی از گردن و دم این ارتفاع به ۳ سانتیمتر نیز می رسد اما بدون موج. بر روی پوزه موها بسیار کوتاه نهایتاً ۱ تا ۱٫۵ سانتیمتر می باشند. در رنگهای مشکی، طوسی، قهوه ای روشن و تیره، ترکیب طوسی و قهوه ای و ببری یافت می شود. در رنگهای قرمز و قهوه ای پوزه به رنگ مشکی می باشد که این ماسک تیره نباید تا پشت چشمان ادامه یابد. خال سفید بر روی سینه نوک انگشتان و برروی پوزه قابل قبول می باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا