آیا فایرفاکس تاثیری در سطح امنیت مرورگر موزیلا دارد؟

مرورگر موزیلا از این پس با قدرت و سطح امنیتی بالاتری از گذشته به کاربران خود خدمات‌رسانی می‌کند.

فایرفاکس
خبر‌های تازه از شرکت فایرفاکس حاکی از آن است که به تازگی موتور جستجوی این شرکت به تعدادی قابلیت امنیتی جدید مجهز شده است. فایرفاکس با این اقدام قصد دارد نفوذ و دسترسی غیرمجاز به حریم خصوصی کاربران خود را تقریبا غیرممکن کند. در نسخه جدید مرورگر موزیلا که با نام فایرفاکس ۶۵ شناخته می‌شود رابط کاربری به طرز قابل توجهی بهبود یافته است و کاربر می‌تواند کنترل دقیق‌تری بر مسدود کننده‌ها و کسانی که قصد هک سیستم او را دارند، داشته باشد.

ویژگی‌ها و گزینه‌های پایه‌ای تامین امنیتی کاربر در هنگام جستجو با موزیلا همانند نسل‌های گذشته این مرورگر است با این تفاوت که در فایرفاکس ۶۵ ردیابی و امکان عدم دسترسی‌های خطرناک به سایت‌های غیرایمن بیشتر شده است. در واقع در مرورگر جدید فایر فاکس ردیابی و قفل منابع اینترنتی نامطمئن به صورت هوشمند انجام می‌شود.

طراحان فایرفاکس ۶۵ اعلام کردند: “در این نسخه از مروروگر موزیلا گزینه‌های قابل استفاده برای کاربران بیشتر شده است و برای هر مورد از این قابلیت‌های جدید، توضیحاتی نیز به کاربران ارائه می‌گردد. همچنین در مرورگر جدید گزینه‌ای با نام اسثتنا وجود دارد که امکان عبور از موانع امنیتی ایجاد شده توسط فایرفاکس را به کاربر می‌دهد. ”

کاربران فایرفاکس ۶۵ تنها با کلیک کردن بر روی گزینه i در کنار نوار آدرس‌بار موجود در بالای صفحه می‌توانند به طور دقیق محتوایی را که علاقه‌ای به مشاهده آن در هنگام جستجو ندارند، وارد کنند و پس از آن با خیالی آسوده به هرگونه فعالیت در وب بپردازند. قابلیت دیگری که به مرورگر جدید فایرفاکس اضافه شده است امکان فشرده‌سازی ویدئو از طریق مرورگر است. با بهره‌گیری از مدیریت برنامه‌ها در این مرورگر می‌توان به راحتی صفحات باز شده در هنگام جستجو را حذف یا جایگزین کرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا