آیا می‌دانید دوربین فیملبرداری را چه کسی اختراع کرد؟

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : در سال ۱۸۸۸، توماس ادیسون مخترع معروف آمریکایی، با خودش فکر کرد که وسیله‌ای بسازد تا بتواند تصاویر متحرک را روی یک سیلندر ثبت کند.

دوربین فیملبرداری

چند سال بعد، همکاران  او یک دستگاه پیچیده تر را تولید کردند که تصاویر را بر روی یک رول فیلم ۳۵ میلی متری عکاسی گرفته است – که در فرمت استاندارد آن باقی می ماند. اما وقتی ادیسون شروع به کار کرده بود، متوجه شد که یک هنرمند فرانسوی گوی سبقت را از او ربوده است. لویی لو پرنس پیش از ادیسون یک دوربین تک لنز ساخت و در سال ۱۹۸۸۸ از آن برای ساخت یک فیلم کوتاه بی صدا از مردم که در حال راه رفتن د باغ بودند استفاده کرد.

این فیلم به عنوان قدیمی‌ترین فیلم موجود به عنوان یک مدرک زنده نشان می‌دهد که لوئیس پرنس باید مخترع اولین دوربین فیلمبرداری فیلم و سینما باشد. اما در سال ۱۸۹۰ ناگهان لوئیس پرنسریال قبل از آنکه به آمریکا برود و اختراع خودش را در معرض نمایش بگذارد ناپدید شد. همسر لوئیس  در این باره گفته بود که معتقد است همسرش توسط توماس ادیسون دزدیده شده و به قتل رسانده شده است و در سال ۲۰۰۸ یک مجله انگلیسی زبان مقاله‌ای در این خصوص منتشر کرد. اگر چه توماس ادیسون می‌توانست انگیزه لازم برای انجام این کار را داشته باشد اما تا همین امروز این مسئله ثابت نشده و واقعیت در حاله‌ای از ابهام مانده است. این داستان عجیب و مرموز قابلیت ساخته یک فیلم خوب در هالیوود را می‌تواند داشته باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا